En je hebt het over een 'ander virus'.en daar is nog geen vaccin tegen.
Hoe breng je geruchten de wereld in...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En je hebt het over een 'ander virus'.en daar is nog geen vaccin tegen.
Hoeveel vragen staan hierin?moederslink schreef: ↑29 dec 2020 19:45Er wordt straks gevaccineerd tegen Covid19 , maar de Britse en Zuid-Afrikaanse , zeer besmettelijke dominante, variant rukt op. In Londen bv stijgt het aantal besmettingen met die nieuwe variant dramatisch en daar is nog geen vaccin tegen.
Dus dan ben ik straks waarschijnlijk beschermd tegen Covid19 , maar word ik misschien besmet met dat andere virus. Men zegt dat het minder hard aan komt , maar toch.....
moederslink schreef: ↑29 dec 2020 20:52Dat het veel besmettelijker is staat in jouw eigen link ook .
Het nieuws spreekt ook over deze zeer besmettelijke variant.
Mijn vragen kun je zien staan.
Om te kunnen achterhalen of deze variant echt besmettelijker is, moeten we hem langer monitoren. Ook zijn labstudies nodig, waarbij wordt gekeken naar de effecten van deze specifieke mutaties. Maar tot nu toe is van geen enkele mutatie met zekerheid vastgesteld dat hij een SARS-CoV-2-lijn makkelijker overdraagbaar of gevaarlijker maakt.
Er zijn vele locaties, waar men elkaar besmet en thuis is één van de belangrijkste plekken. Als zelfs het RIVM begint over christelijke gemeenten, waar deze weken bovengemiddeld veel besmettingen optreden, dan zijn er twee opties: thuis of tijdens een geloofsbijeenkomst. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar vast staat wel dat het zeker niet alleen jongeren zijn, die voor de verspreiding verantwoordelijk zijn. Dat is onmogelijk, gegeven de leeftijdsopbouw en sociale omgang in die gemeenten.
Ik ga ervan uit, dat je bedoelt, dat niemand voorbereid was. Dat klopt, tegelijk is het systeem 'zorg' in Nederland al jarenlang op krapte ingericht zonder enige reserve. Op dit punt zit Nederland heel erg onder het EU-gemiddelde, meeste andere landen hebben wel enige reserve.sylvesterb schreef: ↑29 dec 2020 13:27Wij (en geen enkel land) was voorbereid op een pandemie zoals Corona en je kunt nu niet opeens een blik met zorgmedewerkers optrekken.
Hiervoor val ik terug op de NDR-Podcasts.moederslink schreef: ↑29 dec 2020 20:42Het is een variant van Covid19, een mutatie , dus anders.
Helpt het vaccin ook tegen deze variant? [...] Men weet het ( nog) niet en daarom ben ik bezorgd en ik hoop dat ik gerustgesteld kan worden. Dan ben ik straks ingeënt en daarna kan het vaccin alsnog worden ' aangepast ' (hetgeen mogelijk is) maar dan heb ik de inenting , die nu klaar staat , al gehad . Ben ik dan beschermd tegen de variant?
Ik heb precies hetzelfde zitten denken Moederslink.moederslink schreef: ↑29 dec 2020 20:42Nou dank je wél.
Het is een variant van Covid19, een mutatie , dus anders.
Helpt het vaccin ook tegen deze variant?
Ik breng geen gerucht, ik stel gewoon een vraag.
Heb jij het antwoord voor mij?
Voor eenieder is deze vraag vlg mij vooralsnog simpelweg niet te beantwoorden .
Dat blijkt ook uit jouw link.
Men weet het ( nog) niet en daarom ben ik bezorgd en ik hoop dat ik gerustgesteld kan worden.
Dan ben ik straks ingeënt en daarna kan het vaccin alsnog worden ' aangepast ' (hetgeen mogelijk is) maar dan heb ik de inenting , die nu klaar staat , al gehad .
Ben ik dan beschermd tegen de variant?
Zelfs zonder "informatie achterstand" zijn de bestuurders niet alwetend:
Niemand is alwetend.. Dat suggereren is al een diskwalificatie van jezelf.16again schreef: ↑30 dec 2020 09:45Zelfs zonder "informatie achterstand" zijn de bestuurders niet alwetend:
Het "met 50 procent van de kennis 100 procent van de besluiten nemen" is onverminderd van kracht