Zo is het maar net.
Lees in dit artikel van eind december toch andere reacties
https://www.pw.nl/nieuws/vaccinatiebere ... apothekers
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zo is het maar net.
Ik denk dat de opmerking van sake absoluut waar is.
16again schreef: ↑05 jan 2021 14:05https://www.pw.nl/nieuws/vaccinatiebere ... apothekers
Volgens die link wil maar 58% van de apothekersassistenten het vaccin zelf. Dus een clustertje van een paar collega-assistenten die niet wil , lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Het zou zomaar kunnen zijn dat het nogal afhankelijk is van hoe de apothekers omgaan met hun eigen idee hierover. Als de 85% voorstanders dit niet uitdraagt naar de eigen assistenten, maar de 15% van de apothekers die niet wil of tegen is dit heel erg overbrengt op de assistenten krijg je een heel erg scheef beeld.Onder apothekers blijkt de bereidheid tot vaccinatie met 85% het grootst, gevolgd door apothekersassistenten (58%).
En Nijogeth had het over "Zijn vriendin werkt bij een apotheek", dus in welke categorie die precies valt, is op basis daarvan niet eenduidig vast te stellen.
Wat best verwarrend is, aangezien het een reactie is op deze tekst:
Gaat het hier nu over de apotheker of over de assistenten?Ik vond het wel inzichtelijk om het van de kant van een apotheker te horen. En toen ik het op zocht, kwam ik ook wel wat bronnen tegen die hetzelfde aangaven (van 3-5 tot 10-15 jaar). Ook past het wel in hetzelfde straatje dat de fabrikanten eigenlijk allemaal aangegeven hebben niet verantwoordelijk te willen zijn.
Nijogeth heeft het over de vriendin van een maat die bij één apotheek werkt. M.i. is die ene apotheek niet zo heel representatief dat er landelijke percentages uit kunnen rollen. En ik geloof toch ook niet dat alle apothekersassistenten de mening van hun apotheker 1:1 overnemen of voor zoete koek slikken. Die zullen meer contact met angstige klanten hebben dan met hun werkgever, vermoed ik zo.
Dat laatste beweer ik ook nergens. Die landelijke percentages geven hooguit inzicht op de statistische kans dat het verhaal waar is.witte angora schreef: ↑05 jan 2021 16:30Nijogeth heeft het over de vriendin van een maat die bij één apotheek werkt. M.i. is die ene apotheek niet zo heel representatief dat er landelijke percentages uit kunnen rollen.
Maar waarom gaat ie niet in op het feit dat bijwerkingen over de lange termijn niet gemeten kunnen worden. De werking zal het probleem niet zijn, het is gewoon vreemd dat altijd een gigantisch lange testperiode wordt aangehouden, omdat men de bijwerkingen op lange termijn wil weten, maar deze nu overgeslagen wordt.sjohie schreef: ↑05 jan 2021 12:25Hier een goed draadje op twitter van een epidemioloog, dus iemand die er voor doorgeleerd heeft op universitair niveau, en dagelijks met deze materie werkt, over het hoe en wat van het hele ontwikkeltraject van dit nieuwe type vaccin.
Hoe kom je erbij dat de effecten op langere termijn niet gemeten kunnen worden?Nijogeth schreef: ↑05 jan 2021 16:59Maar waarom gaat ie niet in op het feit dat bijwerkingen over de lange termijn niet gemeten kunnen worden. De werking zal het probleem niet zijn, het is gewoon vreemd dat altijd een gigantisch lange testperiode wordt aangehouden, omdat men de bijwerkingen op lange termijn wil weten, maar deze nu overgeslagen wordt.sjohie schreef: ↑05 jan 2021 12:25Hier een goed draadje op twitter van een epidemioloog, dus iemand die er voor doorgeleerd heeft op universitair niveau, en dagelijks met deze materie werkt, over het hoe en wat van het hele ontwikkeltraject van dit nieuwe type vaccin.
En ik snap wel dat een epidemioloog alles doet om in zijn straatje te praten (namelijk iedereen richting dat vaccin praten, want dan kan men de epidemie beteugelen). Maar ik kan nergens vinden dat men daadwerkelijk weet of er wel of geen bijwerkingen op lange termijn zijn. Ik vind het krom. Maar ondertussen wel het Spoetnik V vaccin van de Russen veroordelen, omdat men daar de testfase direct onder de bevolking doet. Zo komt het hier bij mij anders ook wel een beetje over.
En ook dat snap ik, het enige wat men nu wil en het enige waar men momenteel mee bezig is, is het gevecht tegen corona. De rest is allemaal bijzaak (en iedereen die een beetje anders denkt, had het pas zwaar gehad in de tweede wereldoorlog, toch?), maar voor mij is de rest hoofdzaak, het gevecht tegen corona is voor mij pure bijzaak, ik kan er namelijk helemaal 0,0 aan meehelpen.
Wordt die "gigantisch lange testperiode" uberhaupt normaal wel aangehouden?Nijogeth schreef: ↑05 jan 2021 16:59Maar waarom gaat ie niet in op het feit dat bijwerkingen over de lange termijn niet gemeten kunnen worden. De werking zal het probleem niet zijn, het is gewoon vreemd dat altijd een gigantisch lange testperiode wordt aangehouden, omdat men de bijwerkingen op lange termijn wil weten, maar deze nu overgeslagen wordt.
Dit zal ik even verduidelijken. De vriendin van die maat van mij werkt dus als assistent bij een apotheker die in een ziekenhuis zit. Die maat vertelde wat haar baas (de apotheker dus) aan zijn vriendin had verteld.
https://www.ad.nl/binnenland/vaccin-ont ... ~aedef313/