J. Deltoer schreef: ↑06 jan 2021 00:19
De knoflooklanden worden door ons al tot in den treure gesponsord, tijd om ook eens een keer de eigen broek op te houden. Als we wat overhouden mogen ze het overkopen wat mij betreft....
Apart. De namen Jules en Deltoer wijzen op voorouders uit knoflook-, wijn- en stokbroodland.
Ongeveer elke vierde inwoner in Nederland heeft directe banden met het buitenland. Daarnaast gaan Nederlanders graag op vakantie in knoflookparadijzen, zoals jij ze noemt. Omgekeerd werken hier veel mensen uit zo'n land. Virussen reizen graag mee met mensen. Kortom: Het is ook eigenbelang om het overschot aan vaccins naar landen te sturen, die (nog) zonder zitten en ze niet kunnen betalen en dat eigenbelang is heel simpel: voorkomen, dat het virus via de achterdeur weer terugkomt.
Lowieze schreef: ↑06 jan 2021 09:50
Dan lijkt het me niet mogelijk om dit vaccin bij de mensen thuis te gaan brengen, wordt dan nogal omslachtig en tijdrovend.
Misschien is dit de reden, waarom bij de thuisvaccinatie de traditionele vaccins zijn vermeld in het diagram.
Persoonlijk denk ik, dat het zinvoller is meer mensen in te zetten voor deze grote vaccinatieronde, zodat bij ieder vaccin even gewacht kan worden op eventuele allergische reacties.
witte angora schreef: ↑06 jan 2021 10:39
Welke opties zijn er nog meer?
De busjes voor het leerlingenvervoer in het bijzonder onderwijs lijken mij erg geschikt als transportmiddel. Niet te groot, niet te klein, ingericht voor rolstoelen en de chauffeurs zijn getraind in Corona-proof vervoeren van mensen.
sjohie schreef: ↑06 jan 2021 10:45
Maar goed, de aankomende vaccins hebben minder stringente logistieke eisen, denk aan koelkasttemperatuur ipv -70 etc, als dat van Pfizer-BioNtech, en dan kan je die bijvoorbeeld wel goed distribueren bij huisartsen. Die zouden dan zeg de assistente, die prik-bevoegd is, een dag lang op ronde kunnen sturen langs de gevallen die jij schetst.
De -70/-80 is de bewaartemperatuur. Met dagelijks transport naar de plek, waar gevaccineerd wordt, kun je dit probleem oplossen - alleen ampullen meegeven, die dezelfde dag nog volledig gebruikt worden.
Mijn punt was meer: Er is een volgorde vastgesteld wie als 1e, 2e, 3e aan de beurt is om zich te laten vaccineren. Hou dat vast en gebruik de voorraad vaccins, die fysiek aanwezig is, zo snel mogelijk op. De werkelijkheid komt toch anders dan de verwachtingen, die achter zo'n
roadmap zitten.