LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is zéker niet onnodig. Je loopt ook buiten, zeker in de drukte in de bossen tegenwoordig, gewoon het risico op besmetting. Dat heeft niets met angst te maken, dat is gewoon de realiteit.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe komen die mensen in de bossen? Er komen tussendoor allemaal gevaren voorbij, zoals auto's, fietsers, regen (want je zou maar kou vatten), wind etcetera.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
10 feb 2021 21:05
Het is zéker niet onnodig. Je loopt ook buiten, zeker in de drukte in de bossen tegenwoordig, gewoon het risico op besmetting. Dat heeft niets met angst te maken, dat is gewoon de realiteit.
Ben ik niet met je eens. In de bossen is het inderdaad behoorlijk druk, maar de afstand is daar erg groot.
Maar nogmaals, als iemand dat wel wil dragen, moet die dat zelf weten maar het is onnodig.

reggie2

Nijogeth schreef:
10 feb 2021 21:11
Maar hoe komen die mensen in de bossen? Er komen tussendoor allemaal gevaren voorbij, zoals auto's, fietsers, regen (want je zou maar kou vatten), wind etcetera.
Hoe dacht je dat iemand in een bos komt?😄
Lopend, met de fiets, auto.

Moneyman

reggie2 schreef:
10 feb 2021 21:14
Moneyman schreef:
10 feb 2021 21:05
Ben ik niet met je eens. In de bossen is het inderdaad behoorlijk druk, maar de afstand is daar erg groot.
Maar nogmaals, als iemand dat wel wil dragen, moet die dat zelf weten maar het is onnodig.
Was het maar waar. De werkelijkheid is dat je op straat of in het bos, zowel lopend als fietsend, te maken hebt met mensen die binnen de anderhalve meter komen. Je haalt in, je wordt ingehaald, noem maar op. En nee, dat is niet op grote afstand. En ja, dat kan voor besmettingen zorgen.

Ik ben het direct met je eens dat de kans niet groot is, maar hij is zeker aanwezig. En als je je dat niet kunt of wilt permitteren, is een mondkapje een logische keus, en geen “zeer kwalijke aangeleerde angst”, zoals Scharrelschipper veel te makkelijk oordeelt, of “onnodig”, zoals jij schrijft.

Je kunt hooguit zeggen dat het voor jezelf onnodig is (dat vind ik zelf ook), maar je kunt niet een ander daarop veroordelen.

reggie2

Zijn wij het oneens, ik deel jouw mening niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is alleen dat die mondkapjes niet voorkomen dat je zelf besmet raakt. Ze voorkomen enkel dat je anderen besmet. Mits goed gedragen en vers natuurlijk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
10 feb 2021 21:16
Nijogeth schreef:
10 feb 2021 21:11
Hoe dacht je dat iemand in een bos komt?😄
Lopend, met de fiets, auto.
Een grotere kans om te sterven dus dan lopend in een bos zonder mondkapje. Als je dus al levend in dat bos bent gekomen, dan moet je het ook aandurven om zonder mondkapje rond te lopen in dat bos.

Moneyman

Nijogeth schreef:
10 feb 2021 21:32
Een grotere kans om te sterven dus dan lopend in een bos zonder mondkapje. Als je dus al levend in dat bos bent gekomen, dan moet je het ook aandurven om zonder mondkapje rond te lopen in dat bos.
Wat een compleet zinloze bijdrage.
witte angora schreef:
10 feb 2021 21:29
Het probleem is alleen dat die mondkapjes niet voorkomen dat je zelf besmet raakt. Ze voorkomen enkel dat je anderen besmet.
Ze voorkómen het niet, in de zin van volledig, maar ze verkleinen wel de kans op besmet worden.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Eh ... WA: het standpunt, dat mondkapjes maar in één richting beschermen, is inmiddels achterhaald. Er zijn teveel onderzoeken in teveel landen naar het effect geweest en overal helpen ze besmettingen te voorkomen, in beide richtingen.

Wat een jaar pandemie al niet aan kennis oplevert ... :roll:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
09 feb 2021 20:55
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒
Ik ben er nu wel achter waar dit vandaan komt. Sjohie heeft al wat uitgelegd over de vector van een virus.
Sputnik V bestaat uit twee middelen, de tweede prik bevat een andere vector dan de eerste, waardoor het immuunsysteem nog breder wordt geactiveerd. Dit is tot nu toe ongebruikelijk en voor de andere farmaceuten aanleiding te onderzoeken welke combinaties nog krachtiger zijn dan twee prikken van hetzelfde vaccin. Nieuwe ontwikkeling. Er wordt gekeken naar combinaties van hetzelfde type vaccin: twee keer mRNA of twee keer traditioneel. Voorlopig alleen voor kleine testgroepen, zeker niet voor iedereen.
Via ndr.de/corona-update aflevering 75.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
10 feb 2021 20:36
Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Schreef ik dan dat ze bij de Jumbo geen mondkapje dragen ? Voordat je hard oordeelt eerst het bericht goed lezen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mondkapjes vangen druppeltjes die je uitademt of uithoest op, dus door het dragen ervan, bescherm je ánderen <1,5m. Voor jezelf doen de simpele/niet-medische mondkapjes verwaarloosbaar weinig, ze filteren weinig tot geen aerosolen of druppeltjes uit ingeademde lucht. Je moet in het hierboven genoemde wandelen in het bos, als persoon uit een risicogroep, er dus op hopen dat je bij aankomst in een bos, geen mensen treft die het niet snappen, en geen mondkapje dragen omdat zijzelf niet in een risicogroep vallen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
11 feb 2021 08:52
Je moet in het hierboven genoemde wandelen in het bos, als persoon uit een risicogroep, er dus op hopen dat je bij aankomst in een bos, geen mensen treft die het niet snappen, en geen mondkapje dragen omdat zijzelf niet in een risicogroep vallen.
Wie snapt het nu niet?
Als je denkt risico te lopen in het bos, dan moet je niet in het bos gaan lopen.
Rijksoverheid is duidelijk. Mondkapjesplicht geldt alleen in publieke BINNENruimte. En die overheid stelt de regels, het is niet de angst van kwetsbaren die regeert.

En ben je echt bang uitgevallen, en wil je toch het bos in: zet de wekker vroeger, dan is het er lekker rustig.

witte angora

Of ga door de week. Eergisteren ben ik een stuk gaan lopen, bij de parkeerplaats was het niet eens zo heel druk, verderop was er niemand tot haast niemand. Heb aardig wat foto's gemaakt, ook van lange bospaden, waar je letterlijk geen mens op ziet. Ook geen hond trouwens. Wel een hoop vogeltjes, die waren in de sneeuw goed zichtbaar.

In het weekend zal het er een stuk drukker zijn, nu de scholen weer open zijn.

witte angora

Positief dat er toch weer naar heropening wordt gekeken. Hopen dat het allemaal gaat lukken. En nu niet allemaal tegelijk naar Utrecht komen. :lol:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/213667 ... -tijd.html

reggie2

BL2 schreef:
11 feb 2021 07:57
reggie2 schreef:
10 feb 2021 20:36
Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Schreef ik dan dat ze bij de Jumbo geen mondkapje dragen ? Voordat je hard oordeelt eerst het bericht goed lezen.
Naar de Jumbo kunnen we ook al niet, de caissières weten nog steeds niet dat een mondkapje over de neus moet, en het management kijkt de andere kant op...
Jouw tekst BL2 , aan een stuk door geklaag, kom eens met iets positiefs.:-)

witte angora

Ahhh... en dat noem je een dopje theorie. Volgens mij is er in werkelijkheid niet eens een fles om een dopje op te doen. En enkel een dopje gaat ook niet werken. ;)

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.ad.nl/binnenland/voorrang-b ... ~a211cf31/

Dit vind ik wel een heel bijzonder bericht.
2 zwagers van mij, één van 75 met diabetes en de ander 64 en zwaar hartpatiënt hebben nog geen oproep tot vaccinatie gehad, maar heb je fors overgewicht, dan krijg je je prik wel eerder.
Hoe krom kan het gaan.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
11 feb 2021 12:02
Jouw tekst BL2 , aan een stuk door geklaag, kom eens met iets positiefs.:-)
Wat een prachtig uitzicht uit de trein. Volop blauwe lucht en zon. Wat is het witte landschap waar de trein doorheen snelt dan toch mooi.
Zo eens even een mooie winterwandeling maken.
Heerlijk gewoon !

Gesloten