LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
09 feb 2021 20:55
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒
Ik ben er nu wel achter waar dit vandaan komt. Sjohie heeft al wat uitgelegd over de vector van een virus.
Sputnik V bestaat uit twee middelen, de tweede prik bevat een andere vector dan de eerste, waardoor het immuunsysteem nog breder wordt geactiveerd. Dit is tot nu toe ongebruikelijk en voor de andere farmaceuten aanleiding te onderzoeken welke combinaties nog krachtiger zijn dan twee prikken van hetzelfde vaccin. Nieuwe ontwikkeling. Er wordt gekeken naar combinaties van hetzelfde type vaccin: twee keer mRNA of twee keer traditioneel. Voorlopig alleen voor kleine testgroepen, zeker niet voor iedereen.
Via ndr.de/corona-update aflevering 75.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
10 feb 2021 20:36
Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Schreef ik dan dat ze bij de Jumbo geen mondkapje dragen ? Voordat je hard oordeelt eerst het bericht goed lezen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mondkapjes vangen druppeltjes die je uitademt of uithoest op, dus door het dragen ervan, bescherm je ánderen <1,5m. Voor jezelf doen de simpele/niet-medische mondkapjes verwaarloosbaar weinig, ze filteren weinig tot geen aerosolen of druppeltjes uit ingeademde lucht. Je moet in het hierboven genoemde wandelen in het bos, als persoon uit een risicogroep, er dus op hopen dat je bij aankomst in een bos, geen mensen treft die het niet snappen, en geen mondkapje dragen omdat zijzelf niet in een risicogroep vallen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
11 feb 2021 08:52
Je moet in het hierboven genoemde wandelen in het bos, als persoon uit een risicogroep, er dus op hopen dat je bij aankomst in een bos, geen mensen treft die het niet snappen, en geen mondkapje dragen omdat zijzelf niet in een risicogroep vallen.
Wie snapt het nu niet?
Als je denkt risico te lopen in het bos, dan moet je niet in het bos gaan lopen.
Rijksoverheid is duidelijk. Mondkapjesplicht geldt alleen in publieke BINNENruimte. En die overheid stelt de regels, het is niet de angst van kwetsbaren die regeert.

En ben je echt bang uitgevallen, en wil je toch het bos in: zet de wekker vroeger, dan is het er lekker rustig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Of ga door de week. Eergisteren ben ik een stuk gaan lopen, bij de parkeerplaats was het niet eens zo heel druk, verderop was er niemand tot haast niemand. Heb aardig wat foto's gemaakt, ook van lange bospaden, waar je letterlijk geen mens op ziet. Ook geen hond trouwens. Wel een hoop vogeltjes, die waren in de sneeuw goed zichtbaar.

In het weekend zal het er een stuk drukker zijn, nu de scholen weer open zijn.

witte angora

Positief dat er toch weer naar heropening wordt gekeken. Hopen dat het allemaal gaat lukken. En nu niet allemaal tegelijk naar Utrecht komen. :lol:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/213667 ... -tijd.html

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
11 feb 2021 07:57
reggie2 schreef:
10 feb 2021 20:36
Lijkt mij sterk. Bij elke Jumbo dragen de personeelsleden een mondkapje.
Schreef ik dan dat ze bij de Jumbo geen mondkapje dragen ? Voordat je hard oordeelt eerst het bericht goed lezen.
Naar de Jumbo kunnen we ook al niet, de caissières weten nog steeds niet dat een mondkapje over de neus moet, en het management kijkt de andere kant op...
Jouw tekst BL2 , aan een stuk door geklaag, kom eens met iets positiefs.:-)

witte angora

Ahhh... en dat noem je een dopje theorie. Volgens mij is er in werkelijkheid niet eens een fles om een dopje op te doen. En enkel een dopje gaat ook niet werken. ;)

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.ad.nl/binnenland/voorrang-b ... ~a211cf31/

Dit vind ik wel een heel bijzonder bericht.
2 zwagers van mij, één van 75 met diabetes en de ander 64 en zwaar hartpatiënt hebben nog geen oproep tot vaccinatie gehad, maar heb je fors overgewicht, dan krijg je je prik wel eerder.
Hoe krom kan het gaan.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
11 feb 2021 12:02
Jouw tekst BL2 , aan een stuk door geklaag, kom eens met iets positiefs.:-)
Wat een prachtig uitzicht uit de trein. Volop blauwe lucht en zon. Wat is het witte landschap waar de trein doorheen snelt dan toch mooi.
Zo eens even een mooie winterwandeling maken.
Heerlijk gewoon !

reggie2

theodorus.k schreef:
11 feb 2021 12:37

Ik zou niet weten op welke manier ik nog positief moet of kan zijn, terwijl het toch kan op andere plekken op de wereldbol. Dat is dan wel weer positief.
Jezelf een schop onder je kont geven helpt vaak wel. :D

Ieder mens moet het zelf doen met negatief gedrag kom je niet ver.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
11 feb 2021 12:31
https://www.ad.nl/binnenland/voorrang-b ... ~a211cf31/

Dit vind ik wel een heel bijzonder bericht.
2 zwagers van mij, één van 75 met diabetes en de ander 64 en zwaar hartpatiënt hebben nog geen oproep tot vaccinatie gehad, maar heb je fors overgewicht, dan krijg je je prik wel eerder.
Hoe krom kan het gaan.
Die vallen in diezelfde groep, volgens mij. Het bericht is gewoon niet compleet. Op de NOS staat het anders, daar gaat het namelijk om kwetsbare groepen. Maar dit klinkt natuurlijk spectaculairder.

De GGD heeft overigens geen beeld over al deze mensen met extreem overgewicht, dus het bericht geeft ook aan dat de huisartsen contact op zouden moeten nemen of andersom deze mensen met de huisarts. En eigenlijk geldt dat voor iedereen in die groep kwetsbare personen. Neem contact op en men probeert je te helpen, althans dat was de boodschap op het journaal.

ArjovanKrimpen

Ongelezen bericht door ArjovanKrimpen »

Leuk allemaal maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug van de tickets. eerst voucher voor gehad en deze laten uitbetalen. wacht nog steeds om mijn geld. ben bang dat ik het kwijt ben.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

theodorus.k schreef:
11 feb 2021 12:37
Blijven prikken dan maar, lockdown, avondklok, rellende jongeren, kapotte economie, lege straten met winkeliers, horeca gesloten en wat ik nog meer vergeet. Hou gewoon de grenzen open, vliegvelden open, transport VK en de virusdragers krijg je er gratis bij.

Ik zou niet weten op welke manier ik nog positief moet of kan zijn, terwijl het toch kan op andere plekken op de wereldbol. Dat is dan wel weer positief.

Dopje op het cola flesje goed vastdraaien, anders gaat de prik er vanaf.
Dan moet je maar gauw naar die andere plekken op de wereld gaan als daar het gras veel groener is. Weet je wat zo grappig is: pak een forum in een willekeurig land en iedereen is negatief over zijn eigen land want elders is het allemaal beter. Hier wordt lekker gekankerd op Rutten en in andere landen lees je dan dat hun premier waardeloos is en willen ze graag eentje zoals wij hebben. Kortom: het is overal gewoon ***.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Hé, jij was hier de eerste, die er mee kwam:
Jose2501 schreef:
26 jan 2021 20:08
Dit valt wel goed op dit forum wellicht. Ik vind dit wel mooie suggestie.
Hoofd ic UMCG: ’Oudere mannen met overgewicht eerder vaccineren tegen corona’ [...]

reggie2

Jose2501 schreef:
11 feb 2021 21:43
Ik denk dat Hubert Bruls burgemeester van Nijmegen en voorzitter van de regionale veiligheidsraden heeft gedacht eerst maar voor zichzelf te zorgen. Die man is zo ontzettend dik die komt gemakkelijk aan een BMI van 40 +.

Ik vind deze reacties over deze man zo walgelijk.
Weet jij waardoor deze man zo dik is?
Kan namelijk door heel iets anders dan door verkeerd/te veel eten komen.

Denk na voordat je over het postuur van iemand hebt.

witte angora

Jose2501 schreef:
11 feb 2021 21:43
Ik denk
Soms kun je het beter daar bij laten... ;)

reggie2

@jose, simpel weg geruchten.
Vaak worden dit soort reacties gegeven door mensen die zichzelf niet gehoord of wat dan ook voelen.
Jij staat ook al met je mening klaar over "zeurende oudjes" waar jij genoeg van hebt.
Ik zou zeggen, ga je mond spoelen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dames, dames, gedraag jullie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

even google image search voor Hubert Bruls gedaan.
Deze categorie heeft men liever niet op de IC , want die zijn het moeilijkst om te draaien.

Gesloten