LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 10200
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mij wel, ik vind het best angstaanjagend dat we een regering hebben die schijt heeft aan heel veel mensen, vrijheden afneemt en dit goedpraat met foutieve cijfers.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
02 mar 2021 19:07
Jose2501 schreef:
02 mar 2021 18:33
Lady1234 schreef:
02 mar 2021 17:37


Het gaat niet over de cijfers maar over hun gevolgtrekkingen.
En wat zijn hun gevolgtrekkingen dan die volgens u niet kloppen?

Bijvoorbeeld dat de media de zaak opkloppen tot een pandemie en dat er met opzet angst ingeboezemd wordt. Dus wappies. .
Goed zo Lady!
Nu zijn dus ook de media wappies.
En bijgevolg ook onze grote leiders Rutte en de Jonge,want die boezemen ons ook angst in.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 20:16
Mij wel, ik vind het best angstaanjagend dat we een regering hebben die schijt heeft aan heel veel mensen, vrijheden afneemt en dit goedpraat met foutieve cijfers.
Maar u blijft alles doen, waarvan geadviseerd wordt dat niet te doen en u hebt al corona gehad.

Wordt u ook bang als iemand “boe” tegen u zegt?

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
02 mar 2021 20:59
Lady1234 schreef:
02 mar 2021 19:07
Jose2501 schreef:
02 mar 2021 18:33


En wat zijn hun gevolgtrekkingen dan die volgens u niet kloppen?

Bijvoorbeeld dat de media de zaak opkloppen tot een pandemie en dat er met opzet angst ingeboezemd wordt. Dus wappies. .
Goed zo Lady!
Nu zijn dus ook de media wappies.
En bijgevolg ook onze grote leiders Rutte en de Jonge,want die boezemen ons ook angst in.
Beter lezen. Het gaat over de gevolgtrekkingen van die figuren in dat filmpje.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
02 mar 2021 20:13
Is u angst aangejaagd? Mij in ieder geval niet.
We leven normaal al voorbij de angst.

Misschien is angst een te groot woord en passen onzekerheid en twijfel beter. Dat zie ik wel veel om mij heen gebeuren. Waarom nog lang vasthouden aan zulke strikte maatregelen, terwijl in april 2020 de hele IC-capaciteit voor Covid19 nodig was en nu de helft, terwijl het aantal besmettingen slechts langzaam verandert? Waarom mag de ene groep middenstanders weer beginnen en een andere groep nog lang niet? Dit soort tegenstrijdige zaken zorgen voor twijfels, maken mensen onzeker.

In dit opzicht vind ik het jammer, dat veel dingen in Nederland via gesprekken (talkshow, nieuws) breder bekend worden. Met een animatie kun je veel beter overbrengen wat een virus doet dan met woorden, wordt door meer mensen begrepen dan een tien minuten gesprek aan een tafel.
Lady1234 schreef:
02 mar 2021 21:04
Beter lezen. Het gaat over de gevolgtrekkingen van die figuren in dat filmpje.
Die zien niet hoeveel geluk ze hebben gehad. Juist door de strikte maatregelen heeft Duitsland - zelfs nu - niet zoveel besmettingen of doden als andere landen.

Een tijdje terug was in Dresden een anti-demonstratie (van virusontkenners, beroepsdemonstranten, nazis, alles door elkaar), waarbij geen enkele basisregel werd opgevolgd. Achteraf is uitgerekend, dat alleen die Demo goed was voor 21.000 nieuwe besmettingen. Dat is uitgezocht, omdat in de week erna mensen plotseling positief testten en op de vraag waar ze besmet zouden kunnen zijn geraakt, aangaven op die Demo geweest te zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
02 mar 2021 21:04
scharrelschipper schreef:
02 mar 2021 20:59
Lady1234 schreef:
02 mar 2021 19:07



Bijvoorbeeld dat de media de zaak opkloppen tot een pandemie en dat er met opzet angst ingeboezemd wordt. Dus wappies. .
Goed zo Lady!
Nu zijn dus ook de media wappies.
En bijgevolg ook onze grote leiders Rutte en de Jonge,want die boezemen ons ook angst in.
Beter lezen. Het gaat over de gevolgtrekkingen van die figuren in dat filmpje.
Sorry dan.
Heb het blijkbaar niet goed gevolgd,las alles even snel door na twee dagen waarin ik geen tijd had om alles heel goed te lezen.
Zal me verder dus maar van commentaar onthouden.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Dat mensen twijfelen en onzeker zijn, is beslist een feit. Maar dat is nog heel wat anders dan dat de overheid mensen angst aanjaagt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 20:16
Mij wel, ik vind het best angstaanjagend dat we een regering hebben die schijt heeft aan heel veel mensen, vrijheden afneemt en dit goedpraat met foutieve cijfers.

Kan jij niet naar buiten dan, of ben je vastgebonden?
Er zijn landen waarbij je maar 500 meter mag lopen om je hond uit te laten en that's all.

Nijogeth
Berichten: 10200
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
02 mar 2021 21:46
Nijogeth schreef:
02 mar 2021 20:16
Mij wel, ik vind het best angstaanjagend dat we een regering hebben die schijt heeft aan heel veel mensen, vrijheden afneemt en dit goedpraat met foutieve cijfers.

Kan jij niet naar buiten dan, of ben je vastgebonden?
Er zijn landen waarbij je maar 500 meter mag lopen om je hond uit te laten en that's all.
Wettelijk gezien mag ik niet naar buiten, want hoe gek het ook klinkt, het is bij wet verboden na 21.00 buiten te zijn. Dat vind ik zwaar idioot, nog altijd.

En wat boeien mij die andere landen, daarvan vind ik het net zo belachelijk als wat de regering hier wanpresteert. Zet een paar debielen bij elkaar en laat ze het land runnen, kans is groot dat ze het niet slechter doen dan nu.

Lady1234
Berichten: 27343
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunnen ze dan u daarvoor aantrekken.

angel1978
Berichten: 11133
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
03 mar 2021 10:09
Lady1234 schreef:
02 mar 2021 20:13
@jablan, nijogeth, jose.

Is u angst aangejaagd? Mij in ieder geval niet.
Ik was wel ongerust toen naar buiten werd gebracht dat je voor tweede keer besmet kon raken. Maar die ongerustheid bleek niet nodig.

Wat mij wel boos maakt is het bang maken voor derde en vierde golf. Terwijl de afgelopen 2 maanden geen enkele voorspelling daarover is uitgekomen. En dat dat zou komen door bv de avondklok is op geen enkele manier aangetoond. RIVM en Rutte manipuleren en liegen continu.

Zoals jij met het komen met cijfers en beweringen die niet waar zijn bedoel je?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 23:00

Wettelijk gezien mag ik niet naar buiten, want hoe gek het ook klinkt, het is bij wet verboden na 21.00 buiten te zijn. Dat vind ik zwaar idioot, nog altijd.

Klopt, maar je trekt je er toch geen bal van aan, dus snap nog steeds niet dat je zo loopt te klagen.

Om maar ff een stukkie verder te denken, eens mag je weer alles dus gedraag je eens zoals van je verwacht wordt, want juist door dit soort gedrag duurt alles langer.

Heb jij ook profijt van als je je aan de regels houdt.

Nijogeth
Berichten: 10200
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo? Als het goed gaat ziet de regering nog redenen om de maatregelen te verzwaren. Het is dus geen gegeven dat dan alles sneller voorbij is.

witte angora
Berichten: 31210
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijo... je klinkt wat zwaarmoedig op het ogenblik, en dat snap ik best wel. Zie je gelegenheid om in de loop van de dag even de kop te luchten met een flinke wandeling of zo?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
03 mar 2021 11:21
Hoezo? Als het goed gaat ziet de regering nog redenen om de maatregelen te verzwaren. Het is dus geen gegeven dat dan alles sneller voorbij is.
Behoorlijk zwart gedacht van je, ga inderdaad ff lopen dan zie je de dingen weer wat beter.

angel1978
Berichten: 11133
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
03 mar 2021 11:21
Hoezo? Als het goed gaat ziet de regering nog redenen om de maatregelen te verzwaren. Het is dus geen gegeven dat dan alles sneller voorbij is.
Maar je houd je vanaf het begin al niet aan de maatregelen, dus dat maakt dan ook weer niet uit.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 19:55
Ach, je kan zelf de grafieken zien die ze iedere keer tevoorschijn halen om aan te geven dat extra maatregelen nodig zijn. Die zijn altijd zwaar overdreven met de werkelijkheid en dan ook nooit op waarheid berust.
Al dat zorgpersoneel bestaat uit een stelletje watjes die niet weten wat hard werken is. Zoiets?
Ik ben benieuwd of jij het hele gebeuren ook zo durft te bagatelliseren recht in het gezicht van een zorgmedewerker die zwaar overwerkt is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
03 mar 2021 12:01
met de werkelijkheid en dan ook nooit op waarheid berust.

Al dat zorgpersoneel bestaat uit een stelletje watjes die niet weten wat hard werken is. Zoiets?
Ik ben benieuwd of jij het hele gebeuren ook zo durft te bagatelliseren recht in het gezicht van een zorgmedewerker die zwaar overwerkt is.
[/quote]

Er zegt niemand op dit forum dat er geen respect is voor het zorgpersoneel. Uw opmerking slaat dan ook nergens op.
[/quote]
Zo komt het antwoord van Nijogeth anders wel over.

Hij moet net als iedereen zich aan de regels houden en heus dat duurt geen jaren meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
03 mar 2021 12:01
PeterPeters1966 schreef:
03 mar 2021 11:32
Nijogeth schreef:
02 mar 2021 19:55
Ach, je kan zelf de grafieken zien die ze iedere keer tevoorschijn halen om aan te geven dat extra maatregelen nodig zijn. Die zijn altijd zwaar overdreven met de werkelijkheid en dan ook nooit op waarheid berust.

Al dat zorgpersoneel bestaat uit een stelletje watjes die niet weten wat hard werken is. Zoiets?
Ik ben benieuwd of jij het hele gebeuren ook zo durft te bagatelliseren recht in het gezicht van een zorgmedewerker die zwaar overwerkt is.
Er zegt niemand op dit forum dat er geen respect is voor het zorgpersoneel. Uw opmerking slaat dan ook nergens op.
Respect "hier" zijn wat bits en bytes, en feitelijk niks meer dan inhoudsloze tekst. Respect doe je gestalte door gedrag, en afgaand op de posts en sentimenten van Nijogeth hier, heb ik niet het idee dat die daar erg hard zijn best voor aan het doen is.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
03 mar 2021 10:36
Bij de NOS: https://nos.nl/l/2371012
Dat artikel is in het klein ook wel op dit forum van toepassing

Gesloten