Als een machtiging 2 keer wordt achter elkaar wordt gestorneerd, of niet kan worden uitgevoerd, mag niet eens meer geïncasseerd worden. Dan moet een bedrijf wel facturen gaan sturen of hebt u dan een andere oplossing?NeoDutchio schreef: ↑18 apr 2021 19:26Zoals benoemd, de klant heeft de plicht te betalen. Bij menig bedrijf kan je alleen maar met automatische incasso betalen, daar ga je al met je factuur. Bij Ziggo kan je ook via Ideal betalen, dat gaat via "mijn Ziggo". Maar ja, als je geen klant bent, hoe kan je dan inloggen? Dan dus maar handmatig, maar wie gaat voor die kosten opdraaien? U kunt wel met de wet blijven schermen, maar kom dan zelf eens met een werkbare oplossing.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 apr 2021 17:26Dat is niet wat ik vraag. Waar staat het in de wet, ik heb geen behoefte aan uw mening.
Ziggo kan gewoon een factuur sturen voor de naverrekening, voor zover dit al van toepassing is. U gaat zich op voorhand al druk maken over topics die mogelijk kunnen komen. Ik kan uit de OP niet herleiden dat er sprake zou zijn van een naverrekening. Dat maakt u ervan.
Nogmaals, waar staat in de wet dat een bedrijf mag blijven incasseren bij ex-klanten.
*Verrekening met een maandbedrag mag niet volgens u;
*Incasseren van de variabele mag niet volgens u;
*Inloggen bij Mijn Ziggo kan niet want volgens u bent u geen klant meer;
*Losse facturen kosten geld, wie draait op voor die kosten?
U probeert bij mij los te peuteren dat ik in de wet moet gaan zoeken naar waar het staat dat Ziggo niet meer mag incasseren. Maar andersom, wordt de incassomachtiging automatisch ingetrokken bij opzeggen van een overeenkomst?
En mocht er nu wel of geen variabele kosten zijn, TS was op de eerste van de maand nog klant. Dan had de overeenkomst per laatste dag van de maand opgezegd moeten worden, dan was dit niet aan de orde geweest. En nee, een bedrijf gaat niet op voorhand al een berekening maken van de vaste kosten en achteraf van de variabele, dat wordt altijd op 1 factuur gedaan.
Waar haalt u de wijsheid vandaan dat Ziggo geen facturen kan versturen? Dat kan Ziggo wel en zullen ze ook moeten als iemand geen machtiging afgeeft. Een machtiging is geen plicht. Een bedrijf mag kosten voor facturen in rekening brengen maar deze kosten moeten wel redelijk zijn. Via mijnziggo kan een klant zelfs aangeven hoe deze geïnformeerd wenst te worden.
Opzeggen kan op elke dag van de maand, kijk maar naar de algemene voorwaarden van Ziggo. Dus opzeggen per laatste dag van de maand bij Ziggo is grote onzin.
Het is wel makkelijk om van alles te beweren maar u neemt niet eens de moeite te nemen om uw beweringen te controleren. Gelukkig zijn er nog forumleden die wel de moeite nemen om de wetten na te kijken.
Nogmaals waar staat in de wet dat een bedrijf blijven incasseren bij ex-klanten?
Waar is het bewijs dat TS nog bedragen moeten betalen, uw dikke duim is daarvoor niet voldoende?