scharrelschipper schreef: ↑30 jul 2021 22:04
De info is onduidelijk en zoals ik al schreef kun je dat de mensen wiens taak het is om die info te geven niet kwalijk nemen.
De info is heel duidelijk over wat de criteria zijn voor de risico niveau's.
Positieve testen per week
Waakzaam: < 35 per 100.000 inwoners per week
Zorgelijk: 35-100 per 100.000 inwoners per week
Ernstig: 100-250 per 100.000 inwoners per week
Zeer Ernstig: > 250 per 100.000 inwoners per week
Ziekenhuisopnames (incl. IC)
Waakzaam: < 4 per 1 miljoen inwoners per week
Zorgelijk: 4-16 per 1 miljoen inwoners per week
Ernstig: 16-27 per 1 miljoen inwoners per week
Zeer ernstig: > 27 per 1 miljoen inwoners per week
Voorbeeld. Een regio heeft 80 positieve testen per 100.000 inwoners per week (valt onder 'Zorgelijk') en 18 ziekenhuisopnames per miljoen inwoners per week (valt onder 'Ernstig'): dan geldt het risiconiveau ‘Ernstig’.
Het Outbreak Management Team (OMT) bekijkt regelmatig of de grenswaarden (het aantal ziekenhuisopnames en besmettingen dat hoort bij een risiconiveau) nog goed werken en adviseert het kabinet over nieuwe grenswaarden als dat nodig is. Ook toetst het OMT regelmatig of het nodig is om nieuwe indicatoren toe te voegen. Dit om te voorkomen dat in de toekomst de indicatoren niet meer passend zijn vanwege een ander testbeleid, hogere vaccinatiegraad of andere virusvarianten.
Bron:
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... iconiveaus
Maar zeg dan ook duidelijk dat je het ook niet weet.
Maar jij weet dus blijkbaar wel hoe het zit:leg maar uit .
Zie hierboven maar dit is een 1 op 1 kopie van de eerder gestuurde link waarna je bleef volhouden dat het onduidelijk is en de dat de cijfers onbetrouwbaar zijn.
En probeer dat dan eens zonder een poging te doen om me te beledigen.
Grappig want begon zelf met beledigen! Lees je eigen post maar eens na. Denk dat ik het nu heel duidelijk heb uitgelegd hoe het risico wordt bepaald.