NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 08:12
Dan heb je als klant nu de keuze om het de aanbieder nu heel lastig te gaan maken waardoor je nu in deze dure tijd moet overstappen
(onderbouwing nodig, Alfa). Of je accepteert de verhoging nu en je stapt over als de prijzen weer dalen.
Dit is onzin en een vals dilemma. De klant moet niet overstappen. En er zijn nog wel meer opties naast overstappen of accepteren. Laat deze bedrijven maar een lening afsluiten, desnoods door klanten hieromtrend een gepast aanbod te doen.
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 10:27
Onderbouw uw mening nu eens een keertje.
De huidige discussie die hier wordt gevoerd heb jezelf uitgelokt door heel stellig te beweren, dat een klant die het de aanbieder lastig maakt moet overstappen, zonder dat je die stelling van een onderbouwing hebt voorzien.
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 10:27
Kunt u dat niet, wilt u zich dan verder onthouden van de nutteloze reacties steeds.
De reacties, die in jouw ogen nutteloos zijn, waren er niet geweest als jij je eigen advies zou opvolgen en je stellingen van een deugdelijke onderbouwing had voorzien.
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 12:24
Wel zijn er een aantal die in zwaar weer verkeren. Dat zijn low budget bedrijven waarvan er eentje al jaren lang in de rode cijfers zit.
Dat roep je maar dat onderbouw je niet. Dat geldt ook voor je generieke standpunt dat je minder betaald als de huidige leverancier het contract openbreekt dan wanneer je overstapt. Want waar blijkt uit dat overstappen niet voordeliger kan zijn?
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 12:24
Als ik nu kijk naar mijn huidige aanbieder, dan zou mijn voorschot met €70,- per maand verhoogd gaan worden.
Wie is jouw leverancier? Voor welke prijs per kuub heb jij afgesproken? En met hoeveel wordt het verhoogd?
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 10:03
Je bent nu een stuk duurder uit als je nu moet overstappen.
De klant moet niet overstappen.
NeoDutchio schreef: ↑10 okt 2021 08:12
Tenzij, zoals sommige mensen graag willen, je gewoon gebruik wil maken van je recht, ondanks alles.
Dat is wat de ACM adviseert. En nogmaals: laat het bedrijf maar een lening afsluiten.
"De ACM adviseert consumenten die hiermee te maken krijgen hun energieleverancier een brief of e-mail te sturen en daarin te wijzen op hun rechten."
https://www.ad.nl/economie/acm-hoge-ene ... ~a82c9b1a/