Hoe groot is het bord voor uw hoofd? Trek de 2 zaken nu eens uit elkaar. Als je een artikel koopt wat binnen 6 maanden kapot gaan kan je er vanuit gaan dat het artikel non-conform is. Daarin verschillen wij niet van mening. Kunnen wij hier ook zeggen dat de bank in kwestie non-conform is? Neen. Simpelweg omdat de klacht afgewezen is door de verkoper met een onderbouwing. Dat Piet (al dan niet bewust) dit niet aangeeft maakt het niet dat de bank wel ineens non-conform is.alfatrion schreef: ↑19 okt 2021 09:58Ah, de wet(gever) is star, want je kan niet oordelen als je de oorzaak niet kent, en dat zegt de man die oordeeld dat er sprake is van externe oorzaken zonder iets concreets te weten.NeoDutchio schreef: ↑19 okt 2021 09:43Stap nu eens af van de starre houding van de wet en kijk eens naar deze situatie. Tussen koper en verkoper is iets besproken en zo lang wij niet weten wat de reden is van de klant kunnen wij er niet over oordelen.
Als ik een topic zou openen met het verhaal dat een webshop mijn aankoop niet wil terugnemen waar ik wel recht op denk te hebben, is de webshop dan fout bezig? Denkend op dezelfde manier als sommige hier doen zal er dan meteen ja gezegd worden. De webshop is fout en moet mijn aankoop terug nemen. Vervolgens komt er meer info, het gaat om een rugzak die ik 13 dagen gebruikt heb met een rondreis, waar geen kaartjes meer aanzitten en vuil en beschadigd is door het gebruik. Is de webshop dan nog steeds fout bezig, of ligt het aan de klant?
En dat gebeurd hier ook. Zonder te weten of de klacht van Piet terecht is of niet word al wel de conclusie getrokken dat het niet aan de klant ligt. Een conclusie of overigens iets anders dan een mening. En hoe ik tot mijn mening gekomen ben is terug te lezen. En gezien de informatie die steeds meer binnen komt ligt mijn onderbouwing niet ver van de werkelijkheid af.
Montel rekt de zaak niet, ze hebben het afgewezen. De klant blijft doorgaan aangezien hij denkt in zijn recht te staan. Was de zaak zo duidelijk dat er een stof van niet de juiste kwaliteit gebruikt is, dan had het geen 5 maanden geduurd. De verkoper heeft de klacht afgewezen aangezien de klant zelf met een ruw materiaal over de bank is gaan schuren.
Het ligt nu bij de advocaat, hopelijk lezen we ooit nog ergens wat daar uit komt.