Met weigeren te werken bedoel ik dat mensen die geen QR code hebben niet zouden mogen werken en een bedrijf die vervolgens naar huis zou sturen. Je kan niet verwachten dat iemand zich namelijk iedere dag in eigen tijd laat testen, dus dat zal tijdens werktijd moeten en vervolgens is het wachten op de uitslag. En dat gaat dan waarschijnlijk veel langer duren dan die gemiddelde 8 weken (veel zal afhangen van de leeftijd van het personeel dat ongevaccineerd is).Jablan schreef: ↑01 nov 2021 20:19Meer dan dat. Uitzendkracht, tijdelijk contract, of een andere constructie, ze zijn allemaal duurder dan het eigen, vaste personeel.Nijogeth schreef: ↑01 nov 2021 19:38Ja, en die kosten kun je dus niet besparen door mensen te weigeren te werken, want dan moet je dat veel langer doen dan die 8 weken en voor die tijd moet je dus een vervanger zoeken en dat thuiszittend personeelslid vervangen, dus betaal je al die tijd een dubbel salaris.
Bedoel jij met 'te weigeren te werken' nu 'mensen verbieden op het werk te komen voordat ze goed hersteld zijn' of 'te verplichten te komen werken, ondanks dat ze nog niet goed hersteld zijn' ??
Het kostenplaatje is lager op plekken, waar iedereen een vaccin heeft gehaald èn de ventilatie op orde is.
De acht weken afwezigheid is gemiddeld voor iedereen, ongeacht het verloop van de ziekte en eventuele opname. Covid blijft een ziekte met veel verschillende gezichten. De één loopt zo door, de volgende knapt snel op na een kort en heftig ziekbed, een derde heeft weer het ziekenhuis nodig om er bovenop te komen en anderen zijn niet zo erg ziek, maar houden lang klachten en daardoor zijn ze langere tijd niet volledig inzetbaar.
Overigens geloof ik nog steeds die 8 weken niet. Daarin zijn niet de mensen meegenomen die geen klachten hebben gehad en daardoor niet getest zijn of de mensen die in het begin gewoon niet getest werden omdat er niet genoeg tests waren. Ik denk nog steeds dat het aantal mensen dat besmet is geweest makkelijk verdubbeld kan worden in vergelijking met de officiële cijfers.