Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Nijogeth
Berichten: 10534
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
01 nov 2021 20:19
Nijogeth schreef:
01 nov 2021 19:38
Ja, en die kosten kun je dus niet besparen door mensen te weigeren te werken, want dan moet je dat veel langer doen dan die 8 weken en voor die tijd moet je dus een vervanger zoeken en dat thuiszittend personeelslid vervangen, dus betaal je al die tijd een dubbel salaris.
Meer dan dat. Uitzendkracht, tijdelijk contract, of een andere constructie, ze zijn allemaal duurder dan het eigen, vaste personeel.

Bedoel jij met 'te weigeren te werken' nu 'mensen verbieden op het werk te komen voordat ze goed hersteld zijn' of 'te verplichten te komen werken, ondanks dat ze nog niet goed hersteld zijn' ??

Het kostenplaatje is lager op plekken, waar iedereen een vaccin heeft gehaald èn de ventilatie op orde is.

De acht weken afwezigheid is gemiddeld voor iedereen, ongeacht het verloop van de ziekte en eventuele opname. Covid blijft een ziekte met veel verschillende gezichten. De één loopt zo door, de volgende knapt snel op na een kort en heftig ziekbed, een derde heeft weer het ziekenhuis nodig om er bovenop te komen en anderen zijn niet zo erg ziek, maar houden lang klachten en daardoor zijn ze langere tijd niet volledig inzetbaar.
Met weigeren te werken bedoel ik dat mensen die geen QR code hebben niet zouden mogen werken en een bedrijf die vervolgens naar huis zou sturen. Je kan niet verwachten dat iemand zich namelijk iedere dag in eigen tijd laat testen, dus dat zal tijdens werktijd moeten en vervolgens is het wachten op de uitslag. En dat gaat dan waarschijnlijk veel langer duren dan die gemiddelde 8 weken (veel zal afhangen van de leeftijd van het personeel dat ongevaccineerd is).

Overigens geloof ik nog steeds die 8 weken niet. Daarin zijn niet de mensen meegenomen die geen klachten hebben gehad en daardoor niet getest zijn of de mensen die in het begin gewoon niet getest werden omdat er niet genoeg tests waren. Ik denk nog steeds dat het aantal mensen dat besmet is geweest makkelijk verdubbeld kan worden in vergelijking met de officiële cijfers.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

Jablan schreef:
01 nov 2021 20:50
mahadma schreef:
01 nov 2021 20:12
Ik zou graag een 100% betrouwbaar bewijs willen zien van erkende instellingen en dus niet van Rutte en Hugo (die zouden eigen vlees keuren) dat het vaccin ook ècht goed werkt, en dat de gevaccineerden ook ècht GOED beschermd zijn door het vaccin. Ik heb mijn twijfels
hierover omdat er na prik 1 en 2 nummer 3 nodig schijnt te zijn en ik berichten hoor over nummer 4. Uit ervaring is gebleken is dat gevaccineerden wederom besmet kunnen worden en kunnen besmetten. Maar ook dat gevaccineerden NIET getest worden bij entree's. Terwijl ze wél ziek kunnen zijn. Uitgaande van die stelling is een mondkapje een asperine i.p.v een effectief goed werkend vaccin. Ergo, de QR code is een doekje voor het bloeden.
Tegenvraag: wat is jouw definitie van een goed werkend vaccin?

Een goed werkend vaccin is voor mij een vaccin wat in één keer minimaal 90+ % effectief is en wat de persoon bij wie het geprikt is ook het stempel "veilig" zonder test kan krijgen. Nu is de situatie dat iemand met een auto en een verlopen rijbewijs wel auto rijdt.

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
01 nov 2021 20:55
xflorisx schreef:
01 nov 2021 20:40
@mahadma
Laten we het andersom aan jou vragen. Hoe komt het dat 80 % van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is?
De rest is kul.
Wat is er kul?

Doktoren uit o.a. het Maastrichtse ziekenhuis stelt onomwonden dat 8 van de 10 mensen in hun ziekenhuis WEL geprikt zijn. Hugo is hierin duidelijk een jokkie! En er zijn meer doktoren die kunnen bewijzen dat er meet geprikten als niet geprikten in het ziekenhuis liggen.
Ach jah, dat was toch in hetzelfde bericht waarin gezegd werd dat de demografie van de omgeving hierin een belangrijke rol speelt en dat dit beeld absoluut niet gelijk is aan het landelijke plaatje?
En dat even er onder o.a. Staat:
Hetzelfde beeld is terug te zien in het Flevoziekenhuis in Almere en het Isala Ziekenhuis in Zwolle. Van de 32 coronapatiënten in Zwolle heeft 80 tot 90 procent geen prik tegen COVID-19 gehad. "Dus het landelijke beeld dat vooral ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis en op de ic belanden zien ook wij terug."
Nogal selectief in je info…

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
01 nov 2021 20:56
Met weigeren te werken bedoel ik dat mensen die geen QR code hebben niet zouden mogen werken en een bedrijf die vervolgens naar huis zou sturen. Je kan niet verwachten dat iemand zich namelijk iedere dag in eigen tijd laat testen, dus dat zal tijdens werktijd moeten en vervolgens is het wachten op de uitslag. En dat gaat dan waarschijnlijk veel langer duren dan die gemiddelde 8 weken (veel zal afhangen van de leeftijd van het personeel dat ongevaccineerd is).

Overigens geloof ik nog steeds die 8 weken niet. Daarin zijn niet de mensen meegenomen die geen klachten hebben gehad en daardoor niet getest zijn of de mensen die in het begin gewoon niet getest werden omdat er niet genoeg tests waren. Ik denk nog steeds dat het aantal mensen dat besmet is geweest makkelijk verdubbeld kan worden in vergelijking met de officiële cijfers.
Ho ... stop ... de acht weken komt uit een analyse op mijn werk. Dat is de gemiddelde afwezigheid voor het personeel van alle klanten/opdrachtgevers bij elkaar op dit onderwerp. Het was eerst zes weken, maar ja, Delta ...

PCR-test duurt inderdaad langer dan de antistoffentest. Die laatste plus elkaar diep in de ogen kijken is goed genoeg voor het doel: onzekerheid wegnemen en mensen naar huis sturen of juist aanmoedigen te komen.

QR-code op het werk ... laat maar komen. Het is niet zo moeilijk om te voorspellen hoe dat ding gebruikt gaat worden. Niet - in bedrijven, waar niemand is gevaccineerd. Niet - in bedrijven met een open cultuur, waar iedereen weet wie ziek was en wie nog niet is gevaccineerd (medische redenen). Soms - bij bedrijven met veel vreemde mensen over de vloer. Altijd - bij bedrijven, waar onrust en onderling wantrouwen samen een hoogmis vieren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 21:03
mahadma schreef:
01 nov 2021 20:55
xflorisx schreef:
01 nov 2021 20:40
@mahadma
Laten we het andersom aan jou vragen. Hoe komt het dat 80 % van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is?
De rest is kul.
Wat is er kul?

Doktoren uit o.a. het Maastrichtse ziekenhuis stelt onomwonden dat 8 van de 10 mensen in hun ziekenhuis WEL geprikt zijn. Hugo is hierin duidelijk een jokkie! En er zijn meer doktoren die kunnen bewijzen dat er meet geprikten als niet geprikten in het ziekenhuis liggen.
Ach jah, dat was toch in hetzelfde bericht waarin gezegd werd dat de demografie van de omgeving hierin een belangrijke rol speelt en dat dit beeld absoluut niet gelijk is aan het landelijke plaatje?
En dat even er onder o.a. Staat:
Hetzelfde beeld is terug te zien in het Flevoziekenhuis in Almere en het Isala Ziekenhuis in Zwolle. Van de 32 coronapatiënten in Zwolle heeft 80 tot 90 procent geen prik tegen COVID-19 gehad. "Dus het landelijke beeld dat vooral ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis en op de ic belanden zien ook wij terug."
Nogal selectief in je info…
Als Hugo notabene weigert in de tweede kamer feiten en cijfers te nomen of af te geven aan de anderen is voor mij één ding duidelijk. Hugo liegt aantoonbaar en doet er niets aan om dat te verbloemen. Hij zou natuurlijk ook gegevens kunnen overleggen, maar voor nu is Hugo voor mij iemand die liegt als hij praat. Als er echte eerlijke landelijke cijfers zijn, dan kon je je mening wel eens flink moeten bijstellen.

angel1978
Berichten: 11251
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Flink hoog wappie-gehalte in deze posts..

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 21:17
Flink hoog wappie-gehalte in deze posts..
Nee hoor, gewoon goed luisteren en lezen, Lareb info en informatie over alle vaccins weten.

xflorisx
Berichten: 395
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 21:17
Flink hoog wappie-gehalte in deze posts..
Niet alleen een hoog wappie gehalte, maar ook een hoog troll gehalte. Beantwoord ten eerste geen vragen. Ben er al klaar mee.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
01 nov 2021 20:50
Tegenvraag: wat is jouw definitie van een goed werkend vaccin?
mahadma schreef:
01 nov 2021 21:00
Een goed werkend vaccin is voor mij een vaccin wat in één keer minimaal 90+ % effectief is en wat de persoon bij wie het geprikt is ook het stempel "veilig" zonder test kan krijgen. Nu is de situatie dat iemand met een auto en een verlopen rijbewijs wel auto rijdt.
Dat is een hoge eis. Het is al zeldzaam, dat BionTech/Pfizer en Moderna in het fase 3 onderzoek deze scores haalden. Normaal bij vaccins is een werkzaamheid van tenminste 50% (die voor andere ziektes).

Ze zijn veilig. Om het verschil met andere vaccins aan te geven: door de grote productie, massale inzet, zijn nu al de meest idiote 'bijwerkingen' boven tafel gekomen. Let bij elk bericht over een bijwerking goed op de aantallen. Hoeveel keer gemeld en hoeveel dosis zijn er weggeprikt?

Voorbeeld: Momenteel is er meer te doen over myocarditis als bijwerking bij jongens (tot ca. 25 jaar). Kun je heel veel lawaai over maken, in paniek van schieten, maar ... hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe kleiner de kans op deze bijwerkingen èn wat is myocarditis eigenlijk? Een ontsteking aan de hartspier, die in de meeste gevallen niet wordt ontdekt en vanzelf geneest binnen een paar weken. Voor jongens is het advies dan ook veranderd: vaccin halen en twee weken niet sporten of je extreem inspannen. Probleem opgelost.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

mahadma schreef:
01 nov 2021 20:55
(...) Doktoren uit o.a. het Maastrichtse ziekenhuis stelt onomwonden dat 8 van de 10 mensen in hun ziekenhuis WEL geprikt zijn. Hugo is hierin duidelijk een jokkie! En er zijn meer doktoren die kunnen bewijzen dat er meet geprikten als niet geprikten in het ziekenhuis liggen.
Leest u dan vooral deze toelichting van Maastricht UMC op die berichten, vooral de update onderaan. Daarin staat o.a.
MUMC schreef:Wij constateren helaas dat bovenstaande in de sociale media vaak gebruikt wordt als bewijs dat vaccinatie niet helpt. Die conclusie is niet juist. Het betreft een momentopname bij een kleine groep patiënten op een gewone corona-afdeling, dus niet IC-afdeling. De situatie op de IC is dat 90% van de patiënten niet gevaccineerd zijn, immuun-onderdrukkende medicijnen gebruiken of een immuunstoornis hebben.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

Jablan schreef:
01 nov 2021 21:22
Jablan schreef:
01 nov 2021 20:50
Tegenvraag: wat is jouw definitie van een goed werkend vaccin?
mahadma schreef:
01 nov 2021 21:00
Een goed werkend vaccin is voor mij een vaccin wat in één keer minimaal 90+ % effectief is en wat de persoon bij wie het geprikt is ook het stempel "veilig" zonder test kan krijgen. Nu is de situatie dat iemand met een auto en een verlopen rijbewijs wel auto rijdt.
Dat is een hoge eis. Het is al zeldzaam, dat BionTech/Pfizer en Moderna in het fase 3 onderzoek deze scores haalden. Normaal bij vaccins is een werkzaamheid van tenminste 50% (die voor andere ziektes).

Ze zijn veilig. Om het verschil met andere vaccins aan te geven: door de grote productie, massale inzet, zijn nu al de meest idiote 'bijwerkingen' boven tafel gekomen. Let bij elk bericht over een bijwerking goed op de aantallen. Hoeveel keer gemeld en hoeveel dosis zijn er weggeprikt?

Voorbeeld: Momenteel is er meer te doen over myocarditis als bijwerking bij jongens (tot ca. 25 jaar). Kun je heel veel lawaai over maken, in paniek van schieten, maar ... hoe meer er gevaccineerd wordt, hoe kleiner de kans op deze bijwerkingen èn wat is myocarditis eigenlijk? Een ontsteking aan de hartspier, die in de meeste gevallen niet wordt ontdekt en vanzelf geneest binnen een paar weken. Voor jongens is het advies dan ook veranderd: vaccin halen en twee weken niet sporten of je extreem inspannen. Probleem opgelost.
Tot op heden is Phizer nog steeds "expirementeel" goed gekeurd. Inmiddels na 2 jaar (!!!!) had er al een beter werkend vaccin kunnen zijn. Er is wel € 45.000.000 voor boa's die feitelijk niets mogen in nog geen 2 weken tijd, maar die € 45.000.000 steken in de zorg/ziekenhuizen die eerst al 2 jaar uitgekleed zijn door 070 en nu is er plots een tekort in de ziekenhuizen valt niemand op. Ik ga verder niet meer in discussie, ik weet wat ik weten moet en hoop dat 070 eens een keer met de waarheid komt. Al of niet met een parlementaire enquette en bestraffen van de schuldigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ten eerste: de IC capaciteit is er vooralsnog wel, echter niet voldoende gekwalificeerd personeel,hoog ziekteverzuim, veel uitstroom.
Ten tweede : we zitten er geen 2 jaar in , ' slechts ' zo.n kleine 20 maanden.
Ten derde : op den Haag blijven schelden is ook niet echt constructief , dit is nieuw en ongekend.
Toch is er idd te laat ingegrepen op veel fronten, ik heb ook wel her en der wat vraagtekens gezet, toch doe ik nog steeds braaf wat er van me gevraagd wordt.

Laten we nu allemaal eens ophouden met dat geprotesteer en gemopper en nou eens gewoon doen wat er van ons gevraagd wordt .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb net alweer 2 dozen mondkapjes besteld :D ....

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

moederslink schreef:
01 nov 2021 21:47
Ten eerste: de IC capaciteit is er vooralsnog wel, echter niet voldoende gekwalificeerd personeel,hoog ziekteverzuim, veel uitstroom.
Ten tweede : we zitten er geen 2 jaar in , ' slechts ' zo.n kleine 20 maanden.
Ten derde : op den Haag blijven schelden is ook niet echt constructief , dit is nieuw en ongekend.
Toch is er idd te laat ingegrepen op veel fronten, ik heb ook wel her en der wat vraagtekens gezet, toch doe ik nog steeds braaf wat er van me gevraagd wordt.

Laten we nu allemaal eens ophouden met dat geprotesteer en gemopper en nou eens gewoon doen wat er van ons gevraagd wordt .
Ik zou best Hugo en zijn kornuiten willen geloven en willen volgen, maar wat hij zegt/doet/laat doen is voor mij niet logisch en of acceptabel (en dus doe ik niet wat hij zegt, hij hikt als een kapotte cd zonder bewijs en maak zelf mijn bewuste keuzes) , dus wat ik wil ie eerlijkheid, bewezen cijfers en niet zeggen in de 2 de kamer die krijgt u niet maar openheid van zaken, daarom houd ik een gepaste hoeveelheid wantrouwen. Jammer dat het nl volk hieronder moet lijden. Immers, de tweedeling is effectief een feit geworden, helaas. Mede door de eindeloze talk shows met een ongelijke bezetting qua ja/nee.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
01 nov 2021 21:17
Flink hoog wappie-gehalte in deze posts..
Het zou prettig zijn als je niet iedere van jou mening afwijkende mening gelijk als wappie bestempeld.
Het doet me een beetje denken aan bepaalde landen waar mensen met een de regering niet welgevallige mening "kaltgestellt"dan wel opgesloten worden.
Je kunt het uiteraard met iemand oneens zijn over bepaalde zaken, maar om dan iemand een wappie te noemen?
zie de definitie van wappie.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

mahadma schreef:
01 nov 2021 21:30
(...) in de zorg/ziekenhuizen die eerst al 2 jaar uitgekleed zijn door 070 en nu is er plots een tekort in de ziekenhuizen valt niemand op. (...)
De zorg al twee jaar uitgekleed door "Den Haag"? Heeft u enig idee hoeveel de zorgkosten zijn gestegen? Op deze pagina van het CBS kunt u zien dat de zorgkosten in 2020 zijn gestegen met pakweg 8 miljard euro. 8.000 miljoen meer in een jaar tijd. Noemt u dat uitkleden?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

Erthanax schreef:
01 nov 2021 22:08
mahadma schreef:
01 nov 2021 21:30
(...) in de zorg/ziekenhuizen die eerst al 2 jaar uitgekleed zijn door 070 en nu is er plots een tekort in de ziekenhuizen valt niemand op. (...)
De zorg al twee jaar uitgekleed door "Den Haag"? Heeft u enig idee hoeveel de zorgkosten zijn gestegen? Op deze pagina van het CBS kunt u zien dat de zorgkosten in 2020 zijn gestegen met pakweg 8 miljard euro. 8.000 miljoen meer in een jaar tijd. Noemt u dat uitkleden?
Er zijn 4 ziekenhuizen gesloten, vele verplegenden enz zijn weg. dat is uitkleden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
01 nov 2021 22:01
Heb net alweer 2 dozen mondkapjes besteld :D ....
Dat is het enigste wat ik verafschuw, die vieze dingen

Voor de rest valt het wel mee. Al zou het niet meer nodig moeten zijn.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
01 nov 2021 22:07
(...) Je kunt het uiteraard met iemand oneens zijn over bepaalde zaken, maar om dan iemand een wappie te noemen?
zie de definitie van wappie.
Wat is die definitie dan? Iemand die welbewust aantoonbaar onjuiste informatie verkoopt als de waarheid?
Misinformatie verspreiden is niet hetzelfde als een mening verkondigen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

mahadma schreef:
01 nov 2021 22:10
Erthanax schreef:
01 nov 2021 22:08
mahadma schreef:
01 nov 2021 21:30
(...) in de zorg/ziekenhuizen die eerst al 2 jaar uitgekleed zijn door 070 en nu is er plots een tekort in de ziekenhuizen valt niemand op. (...)
De zorg al twee jaar uitgekleed door "Den Haag"? Heeft u enig idee hoeveel de zorgkosten zijn gestegen? Op deze pagina van het CBS kunt u zien dat de zorgkosten in 2020 zijn gestegen met pakweg 8 miljard euro. 8.000 miljoen meer in een jaar tijd. Noemt u dat uitkleden?
Er zijn 4 ziekenhuizen gesloten, vele verplegenden enz zijn weg. dat is uitkleden.

Ik las een stukje terug, dat je niet meer in discussie ging?😯

Gesloten