Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2874
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 14:26
Onkruid71 schreef:
26 aug 2022 14:25
Als de verantwoordelijke er nou ook op afgerekend worden, met wat er allemaal mis gaat, zou ook eens een keer fijn zijn, maar dat gebeurt steeds niet.
Nee helaas. Bijkomend probleem is dat ik werkelijk niet zou weten wie het wél op gaat lossen... en waar ik dus wél op zou moeten stemmen.
Ik kan je dat niet bij helpen helaas. Ik stem nooit. We hebben gewoon te veel partijen, waardoor er te veel concessies gemaakt moeten worden, en met die kleine partijen krijg je nooit groot genoeg om een vuist te maken. Misschien moeten ze de eed veranderen, misschien zou dat al better zijn. 😬

angel1978
Berichten: 11129
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
26 aug 2022 14:30
Moneyman schreef:
26 aug 2022 14:26
Onkruid71 schreef:
26 aug 2022 14:25
Als de verantwoordelijke er nou ook op afgerekend worden, met wat er allemaal mis gaat, zou ook eens een keer fijn zijn, maar dat gebeurt steeds niet.
Nee helaas. Bijkomend probleem is dat ik werkelijk niet zou weten wie het wél op gaat lossen... en waar ik dus wél op zou moeten stemmen.
Ik kan je dat niet bij helpen helaas. Ik stem nooit. We hebben gewoon te veel partijen, waardoor er te veel concessies gemaakt moeten worden, en met die kleine partijen krijg je nooit groot genoeg om een vuist te maken. Misschien moeten ze de eed veranderen, misschien zou dat al better zijn. 😬
Volgens mij maakt het aantal partijen niet uit. Dat laat Amerika wel heel duidelijk zien waarbij het 'beleid' als dat er al is met elke verkiezingen 180 graden omgegooid wordt en besluiten en wetten met hetzelfde gemak worden aangepast of verworpen.

J. Deltoer
Berichten: 3198
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik weet welke partijen laf helemaal niets doen, welke partijen de grenzen nog verder open willen zetten voor gelukszoekers en welke partijen de grenzen willen sluiten daarvoor. Het is niet zo moeilijk.

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helaas denk ik dat de steun voor de PVV en FVD, waar je echt helemaal niets mee kunt, zo alleen maar meer gaat toenemen, als ik de geluiden om me heen zo hoor. Een asielstop was veel logischer geweest, dat geeft ons meer lucht en tijd om dingen op te lossen, de systemen klaar te zetten om alles sneller aan te pakken en vooral een moment om te kijken hoe ver we daadwerkelijk willen gaan.

Even heel simpel gezegd:
Ons geboorteoverschot was ongeveer 14.000 in 2019. In 2020 was dit 300 en in 2021 boven de 8000. De bevolkingsgroei door migratie ligt al jaren ruim boven de 50.000, zelfs in de coronatijd.
Cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... roei/groei

Eigenlijk moeten we in bevolkingsomvang krimpen, dat moeten we eigenlijk als een doel stellen als regering zijnde, we zijn namelijk met te veel op dit grondgebied, dat lost meer problemen (deels) op, zoals woningtekort, uitstootproblemen, fileprobleem etc.. Maar wat voor bevolkingskrimp moeten we dan nastreven en misschien kunnen we beter streven naar een gelijke stand.

Maar de toename is echt idiote proporties aan het aannemen en dat kunnen wij als klein landje gewoon niet op ons bordje nemen. Een langdurige asielstop zou het beste zijn wat er op lange termijn kan gebeuren. Dan kunnen we alles op een rijtje zetten, onze bevolkingsgroei verminderen en eens de problemen hier gaan oplossen. De problemen in andere landen, moeten niet per se onze problemen zijn.

Als ik er dan ook over nadenk, zijn wij als Westen het enige deel van de wereld dat mensen opvangt die vanuit de andere kant van de wereld komen. Misschien moeten we echt eens gaan eisen dat alles eerlijk verdeeld gaat worden over alle landen. Als je dan asiel aanvraagt in Nederland kan het zomaar zijn dat je in Nepal terecht gaat komen of in Laos. De druk van immigranten is dan veel evenrediger verdeeld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 14:26
.
Nee helaas. Bijkomend probleem is dat ik werkelijk niet zou weten wie het wél op gaat lossen... en waar ik dus wél op zou moeten stemmen.
[/quote]

Er wordt toch niet gestemd op bewindspersonen die het beleid maken, maar er wordt een volksvertegenwoordiging gekozen die de fratsen van de benoemde bewindspersonen mag beoordelen en er uren, dagen, maanden en zelfs jaren over kunnen kibbelen en niet meer dan dat.

Lady1234
Berichten: 27340
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, en programma’s op de tv over gezinnen met slierten kinderen. 😁

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Maar kijk, als Nederland nou net zo groot zou zijn Amerika dan zou ruimte geen probleem zijn. En die paar koeien die meer poepen ook niet natuurlijk, zoek maar een valleitje op.
Dus... daar kan je als de baten het toe laten, een perceeltje wooncaravans uit de grond stampen. Maar Nederland is gewoon te klein, te vol en wooncaravan is al helemaal een vies woord.
Het is hier in Nederland te gecompliceerd, te weinig ruimte en teveel regeltjes en wetjes die al 100 jaar oud zijn.

Maar als het aan Rutte ligt, gaat hij gewoon nog eventjes 4 jaar er aan vast plakken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 12:31
Die vluchtelingen moeten zich VERLICHT melden in Ter Apel.
En vier dixies voor 700 man? Daar valt niet tegenop te reinigen.
VERLICHT :D , was het maar zo :mrgreen: ....
En waarom duurt het zo lang voordat er meerdere aanmeldcentra komen?
Dat kan toch zo geregeld zijn? Heumensoord bij Nijmegen bijvoorbeeld?
In no time was het kamp daar opgezet voor duizenden militairen met alle denkbare faciliteiten voor de 4 Daagse.

We hebben in Nederland duizenden Dixies ! Waarom die daar niet a la minuten neergezet en een corvee rooster maken ??? Schoonmaken ipv hangen op het gras.
Zorg als Nederland gewoon voor spullen, schoonmaakartikelen, wc papier etc etc. En een maximaal aantal asielzoekers !
Te goor voor woorden allemaal.
Qua gezondheid is het daar niet best. Veel te veel mensen op één plek.
Ik begrijp niet totaal niets meer van.
Er zijn Europese landen die " gewoon " hun grenzen potdicht houden , ondanks de gemaakte afspraken wordt deze landen niets verplicht .

Lady1234
Berichten: 27340
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch wel apart dat ca. 70.000 Oekraïners zo opgevangen konden worden.

En elke gemeente staat weer op zijn achterste benen, de bewoners dan, als daar een aanmeldcentrum komt.

Oftewel Not in my backyard.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
26 aug 2022 14:53
Lady1234 schreef:
26 aug 2022 12:31
Die vluchtelingen moeten zich VERLICHT melden in Ter Apel.
En vier dixies voor 700 man? Daar valt niet tegenop te reinigen.
VERLICHT :D , was het maar zo :mrgreen: ....
En waarom duurt het zo lang voordat er meerdere aanmeldcentra komen?
Dat kan toch zo geregeld zijn? Heumensoord bij Nijmegen bijvoorbeeld?
Vergeet Heumensoord. In de wijk in Den Haag waar Sigrid Kaag en Mark Rutte wonen is nog ruimte genoeg. Maar als er dan een dorp in NL is die niet op asielzoekers zit te wachten krijst Kaag van de hoogste toren; totdat iemand haar wijst op de ruimte in haar wijk, dan houdt ze ineens haar smoel.

De politiek in Den Haag is heel goed in "WIJ zijn een gastvrij land, en JULLIE daar ver weg van mij in Oost en Noord Nederland gaan ze opvangen".

Onkruid71
Berichten: 2874
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 14:55
Toch wel apart dat ca. 70.000 Oekraïners zo opgevangen konden worden.

En elke gemeente staat weer op zijn achterste benen, de bewoners dan, als daar een aanmeldcentrum komt.

Oftewel Not in my backyard.
Ze gooien elke keer ongeveer 10% van het aantal bewoners van een dorp of meer aan het aantal asielzoekers daar geen, kunnen ze dan niet beter en stad als Amsterdam pakken en dan ook 10% van het aantal bewoners aan asielzoekers daar plaatsen😬

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 14:55
Toch wel apart dat ca. 70.000 Oekraïners zo opgevangen konden worden.

En elke gemeente staat weer op zijn achterste benen, de bewoners dan, als daar een aanmeldcentrum komt.

Oftewel Not in my backyard.
Dus wel bij jou in het dorp waar je woont??? tenslotte vind jij het niet erg deze gelukzoekers hier te laten verblijven.

Dan verdelen we de "echte asielzoekers " wel over het land. Want daar is geen bezwaar tegen namelijk.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 14:55
Toch wel apart dat ca. 70.000 Oekraïners zo opgevangen konden worden.

En elke gemeente staat weer op zijn achterste benen, de bewoners dan, als daar een aanmeldcentrum komt.

Oftewel Not in my backyard.
Punt 1: Oekrïners komen tijdelijk, en over het algemeen vrouw en kinderen. Veel mannen blijven achter om te vechten. Veel andere asielzoekers zijn jonge mannen in de leeftijd dat ze kunnen werken en vechten. Maar schijnbaar is het alleen voor hun gevaarlijk in het thuisland.

2) ja, omdat ze zeer veel asielzoekers in klein dorpje stoppen. En niks doen als het uit de hand loopt, zoals met criminele asielzoekers.

3) Klopt. Kijk maar naar Kaag en Rutte. Hoeveel mensen worden er in hun wijk, de wijk waar zij wonen, opgevangen? Hoeveel centra staan daar? Nul.

Moneyman
Berichten: 30439
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
26 aug 2022 15:10
3) Klopt. Kijk maar naar Kaag en Rutte. Hoeveel mensen worden er in hun wijk, de wijk waar zij wonen, opgevangen? Hoeveel centra staan daar? Nul.
Dit zijn van die mooie nietszeggende emotie-argumenten... :lol:

Het snijdt pas hout als je kunt aantonen dat er daar geschikte, vergelijkbare ruimte is als waar men de asielzoekers wél huisvest, maar dat die doelbewust niet gebruikt wordt.

angel1978
Berichten: 11129
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:13
kuklos schreef:
26 aug 2022 15:10
3) Klopt. Kijk maar naar Kaag en Rutte. Hoeveel mensen worden er in hun wijk, de wijk waar zij wonen, opgevangen? Hoeveel centra staan daar? Nul.
Dit zijn van die mooie nietszeggende emotie-argumenten... :lol:

Het snijdt pas hout als je kunt aantonen dat er daar geschikte, vergelijkbare ruimte is als waar men de asielzoekers wél huisvest, maar dat die doelbewust niet gebruikt wordt.
Het ( discussie hier en eigenlijk overal ) laat zien waar het echt fout gaat.. En dan denk ik in eerste instantie niet aan de politiek!
Laatst gewijzigd door angel1978 op 26 aug 2022 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:13
kuklos schreef:
26 aug 2022 15:10
3) Klopt. Kijk maar naar Kaag en Rutte. Hoeveel mensen worden er in hun wijk, de wijk waar zij wonen, opgevangen? Hoeveel centra staan daar? Nul.
Dit zijn van die mooie nietszeggende emotie-argumenten... :lol:

Het snijdt pas hout als je kunt aantonen dat er daar geschikte, vergelijkbare ruimte is als waar men de asielzoekers wél huisvest, maar dat die doelbewust niet gebruikt wordt.
Emotie mijn achterwerk. Feiten. Er is genoeg ruimte in de wijk van Rutte en Kaag om zo'n centrum te bouwen. Net zoals er vorig jaar genoeg ruimte was in dat dorpje in de buurt van Apeldoorn waar de bewoners toen tegen protesteerden.
Feit is, asielzoekers worden ver van Den Haag weggestopt, ver van waar al die politici die ze zo verwelkomen zelf wonen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
26 aug 2022 13:53
Eigenlijk denk ik dat we al decennialang de tijd hebben gehad - maar wat is er al die tijd dan gedaan?
Regeren is vooruitzien......als Jan met de pet dit alles al ver van te voren zag, dan mag je dit zeker verwachten van de regering.
We zagen en zien het al in Italië, Griekenland, Calais .....
Ik blijf het zeggen : er wordt hier te veel gepraat, wéér terug gekoppeld , gedebatteerd , teveel schijven , teveel mannetjes, wéér rapportjes , conclusies en wéér zijn we maanden, zo geen jaren verder.

Deze toestroom was 100 % te verwachten . Kennelijk klotst het geld nog steeds tegen de plinten op dus daar ligt het niet aan.
En wat te denken vd échte vluchtelingen, met heftige trauma.s? Die zitten daar ook tussen hè?

En daarbij komt ook nog dat velen hun ID niet hebben , of kwijtgeraakt of gewoon weggegooid :evil: .
Zie ze dan maar eens te registreren :roll: .
Wat een janboel, wat een ellende.
Waar is het daadkrachtige doorpakken?
Géén ID , weg uit Nederland. Maar dat gaat dus ook weer niet, ze verdwijnen in de illegaliteit en in de criminaliteit!
Uit een veilig land? Terug!

In no time kun je met Tiny Houses wat neerzetten of stevige barakken ,land ( geloofs) genoten bij elkaar en van daar uit verder stroomlijnen.
In principe is er ruimte zat in dit land.
Ik begrijp werkelijk niet, écht niet, waarom alles gecentraliseerd is in vooral ter Apel.

En waarom is er geen gedonder rondom Oekraïners?

Moneyman
Berichten: 30439
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
26 aug 2022 15:16
Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:13
kuklos schreef:
26 aug 2022 15:10
3) Klopt. Kijk maar naar Kaag en Rutte. Hoeveel mensen worden er in hun wijk, de wijk waar zij wonen, opgevangen? Hoeveel centra staan daar? Nul.
Dit zijn van die mooie nietszeggende emotie-argumenten... :lol: Het snijdt pas hout als je kunt aantonen dat er daar geschikte, vergelijkbare ruimte is als waar men de asielzoekers wél huisvest, maar dat die doelbewust niet gebruikt wordt.
Emotie mijn achterwerk. Feiten. Er is genoeg ruimte in de wijk van Rutte en Kaag om zo'n centrum te bouwen. Net zoals er vorig jaar genoeg ruimte was in dat dorpje in de buurt van Apeldoorn waar de bewoners toen tegen protesteerden.
Feit is, asielzoekers worden ver van Den Haag weggestopt, ver van waar al die politici die ze zo verwelkomen zelf wonen.
Dat zijn géén feiten. Ook in de Randstad en ook in de grote steden (en ook in Den Haag) zijn er AZC's. Een blinde focus op de specifieke wijk waar toevallig bewindspersonen wonen, is uitermate gezocht. Het gaat niet omwaar er mogelijk iets gebouwd zou kunnen worden (als bouwen in deze tijd überhaupt mogelijk is...), het gaat erom waar er geschikte locaties zijn.

Je zou slechts een punt hebben als er in die bewuste wijken een AZC zou komen, maar dat dat om de door jou gesuggereerde redenen tegengehouden is.

Moneyman
Berichten: 30439
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
26 aug 2022 15:22
En waarom is er geen gedonder rondom Oekraïners?
Omdat dat totaal onvergelijkbaar is. Zie wat er net al over geschreven is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 aug 2022 15:22


In no time kun je met Tiny Houses wat neerzetten of stevige barakken ,land ( geloofs) genoten bij elkaar en van daar uit verder stroomlijnen.
In principe is er ruimte zat in dit land.
Ik begrijp werkelijk niet, écht niet, waarom alles gecentraliseerd is in vooral ter Apel.

En waarom is er geen gedonder rondom Oekraïners?
Dat willen de Nederlanders ook graag, maar dan voor hunzelf.....Logisch , de jongeren kunnen nog niet eens een normaal bestaan opbouwen want jawel er moeten 20 duidend huizen komen voor de gelukzoekers.

Wat een kabinet wat een klo/te toestanden en inderdaad ...praten , praten en niks oplossen.

Wanneer komen er verkiezingen?

@Kuklos je hebt gelijk er is al eens bij Rutte in de buurt een locatie gevonden.....ging niet door.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 26 aug 2022 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie