Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Dat is trouwens alleen in Nederland.
Jij bent hier diegene die doet alsof hij weet hoeveel het allemaal kost en zegt dat wij het niet weten en ook niet willen weten, maar als ik zeg dat ik het wel wil weten blijk jij het ook niet te weten. Dus jij roept ook gewoon zomaar wat?
Waar komt dit getal dan vandaan? Ook dat wil ik graag weten.Onkruid71 schreef: ↑02 sep 2022 03:39Ik noem all en voorbeeld van ME/CVS patiënten waar ze kosten omdat ze niks onderzochten. Ik vind dat nogal wat. En inderdaad voor een leuk die zich er niet in verdiepen is dan 28 miljoen euro voor 10 jaar, dat is 2,8 miljoen per jaar pas de komende 10 jaar an onderzoeken, de rest hebben ze er nooit naar gekeken.
Dat getal is de subsidie die zonmw gekregen heeft voor onderzoek naar ME/CVS.kuklos schreef: ↑02 sep 2022 08:44Jij bent hier diegene die doet alsof hij weet hoeveel het allemaal kost en zegt dat wij het niet weten en ook niet willen weten, maar als ik zeg dat ik het wel wil weten blijk jij het ook niet te weten. Dus jij roept ook gewoon zomaar wat?
Waar komt dit getal dan vandaan? Ook dat wil ik graag weten.Onkruid71 schreef: ↑02 sep 2022 03:39Ik noem all en voorbeeld van ME/CVS patiënten waar ze kosten omdat ze niks onderzochten. Ik vind dat nogal wat. En inderdaad voor een leuk die zich er niet in verdiepen is dan 28 miljoen euro voor 10 jaar, dat is 2,8 miljoen per jaar pas de komende 10 jaar an onderzoeken, de rest hebben ze er nooit naar gekeken.
En het lijkt me logisch dat als ik hier over ME/CVS patiënten praat wat die jaarlijks kosten voor de staatskas, dat ik toch niet ga kijken wat alle andere ziektes de staatskas kosten, want daar heb ik het niet over, als jij dat wilt weten zul je dat zelf moeten zoeken.
Kijk bv de laatste aflevering van kassa over laag geletterde, wat dat de staat kost.
En nee ik roep dus niet zomaar wat.
Dus ook dit getal is niet volledig en niet correct, omdat je er maar een noemt.Onkruid71 schreef: ↑02 sep 2022 08:49Dat getal is de subsidie die zonmw gekregen heeft voor onderzoek naar ME/CVS.kuklos schreef: ↑02 sep 2022 08:44Waar komt dit getal dan vandaan? Ook dat wil ik graag weten.Onkruid71 schreef: ↑02 sep 2022 03:39Ik noem all en voorbeeld van ME/CVS patiënten waar ze kosten omdat ze niks onderzochten. Ik vind dat nogal wat. En inderdaad voor een leuk die zich er niet in verdiepen is dan 28 miljoen euro voor 10 jaar, dat is 2,8 miljoen per jaar pas de komende 10 jaar an onderzoeken, de rest hebben ze er nooit naar gekeken.
Daar had je het juist wel over met deze opmerking waar ik op reageerde:
Maar waar hebben we het nu over? Over de subsidie die zonmw krijgt? Over al het geld dat aan onderzoeken wordt uitgegeven? Of over wat die patiënten in totaal aan kosten opleveren voor de overheid, waarbij de kosten van onderzoeken slechts een deel is?
Je roept wel wat. Want het kost ons heel veel, dat wilen we allemaal niet weten. Maar zodra ik vraag naar hoeveel dan blijk jij het ook niet te weten. En dan komt er in eens een bedrag, maar dat blijkt enkel zonmw te zijn. En daarna gaat het ineens weer over wat ze de staat allemaal kosten, dus dan gaat het ineens weer over alle kosten.
Hoe simpel kan het zijn, zonder het bedrag van de onderzoeken kosten 40.000 patiënten met ME/CVS 625 miljoen per jaar voor de staat.
Zonmw krijgt subsidie van de staat 28 miljoen om 10 jaar onderzoek te doen, dus dat moet nog gebeuren. onderzoek naar ME/CVS
Dat is wat ik zeg, ik merk heel vaak dat je vragen stelt, waardoor het allemaal ingewikkelder wordt als dat het feitelijk is.
Dat is niet nodig.
En waarom is dat getal niet correct? Dat is de subsidie die ze gekregen hebben voor onderzoek naar ME/CVS.
Dus ik heb het alleen maar in dit geval al de hele tijd over wat deze patiënten kosten en niet van andere ziektes.
OK het is nu 562 miljoen aan maatschappelijke kosten blijkt, dat is nog veel geld.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Sg5beqghor
En hier is de subsidy van zonmw.
https://www.zonmw.nl/nl/onderzoek-resul ... %20starten.
Zonmw krijgt subsidie van de staat 28 miljoen om 10 jaar onderzoek te doen, dus dat moet nog gebeuren. onderzoek naar ME/CVS
Dat is wat ik zeg, ik merk heel vaak dat je vragen stelt, waardoor het allemaal ingewikkelder wordt als dat het feitelijk is.
Dat is niet nodig.
En waarom is dat getal niet correct? Dat is de subsidie die ze gekregen hebben voor onderzoek naar ME/CVS.
Dus ik heb het alleen maar in dit geval al de hele tijd over wat deze patiënten kosten en niet van andere ziektes.
OK het is nu 562 miljoen aan maatschappelijke kosten blijkt, dat is nog veel geld.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Sg5beqghor
En hier is de subsidy van zonmw.
https://www.zonmw.nl/nl/onderzoek-resul ... %20starten.
Blijkbaar erg ingewikkeld, want elke keer noem je een ander bedrag. Terwijl ik toch echt gevraagd heb wat het allemaal kost. Dus alle kosten tezamen.
En wat is de bron van dit bedrag?
Nee, jij maakt het ingewikkeld door elke keer weer een ander bedrag te noemen en elke keer weer over iets anders te praten.
En het is niet correct omdat dit 28 miljoen dus niet alles blijkt te zijn, dat is enkel een subsidie.
Dus nogmaals om het simpel te maken:
Wat zijn nu de totale kosten van de ME/CVS patiënten per jaar . Let wel, ALLE kosten, dus alle onderzoeken, alle andere kosten. Graag met bronvermelding en uitsplitsing naar kostencategorie. En dus niet alleen de overheid, ook wat via andere bronnen aan geld wordt binnengehaald en daarna uitgegeven.
Toch heb je ook gezegd dat we niet willen weten wat al die ziektes ons per jaar kosten. Totdat ik aangeef het wel te willen weten, dan gaat het daar ineens over.
Ah, we hebben een bron. En blijkbaar is het toch wel erg ingewikkeld, want 625 miljoen wordt nu 562 miljoen. maar ook dat klopt niet helemaal, want het onderzoek dat jij aanhaalt rept over tussen de 560 miljoen en 1,3 miljard (pagina 4). Dat zijn echter guldens, geen euro's.
Maar ook dat klopt eigenlijk niet, want het exacte aantal mensen dat aan de ziekte lijdt weet men eigenlijk niet (er is uitgegaan van ..., laatste alinea pagina 1). met daarbij weer een kleine splitsing naar leeftijd, die men eigenijk ook maar schat op basis van CBS gegevens (laatste alinea pagina 1).
De enige conclusie die je echt kan trekken is dat niemand het precies weet en precies heeft kunnen vaststellen.
Maar ook dat klopt eigenlijk niet, want het exacte aantal mensen dat aan de ziekte lijdt weet men eigenlijk niet (er is uitgegaan van ..., laatste alinea pagina 1). met daarbij weer een kleine splitsing naar leeftijd, die men eigenijk ook maar schat op basis van CBS gegevens (laatste alinea pagina 1).
De enige conclusie die je echt kan trekken is dat niemand het precies weet en precies heeft kunnen vaststellen.
Volgens mij heb ik je al een bron gegeven.kuklos schreef: ↑02 sep 2022 09:34Blijkbaar erg ingewikkeld, want elke keer noem je een ander bedrag. Terwijl ik toch echt gevraagd heb wat het allemaal kost. Dus alle kosten tezamen.
En wat is de bron van dit bedrag?
Nee, jij maakt het ingewikkeld door elke keer weer een ander bedrag te noemen en elke keer weer over iets anders te praten.
En het is niet correct omdat dit 28 miljoen dus niet alles blijkt te zijn, dat is enkel een subsidie.
Dus nogmaals om het simpel te maken:
Wat zijn nu de totale kosten van de ME/CVS patiënten per jaar . Let wel, ALLE kosten, dus alle onderzoeken, alle andere kosten. Graag met bronvermelding en uitsplitsing naar kostencategorie. En dus niet alleen de overheid, ook wat via andere bronnen aan geld wordt binnengehaald en daarna uitgegeven.
Toch heb je ook gezegd dat we niet willen weten wat al die ziektes ons per jaar kosten. Totdat ik aangeef het wel te willen weten, dan gaat het daar ineens over.
En wat jij wilt weten is niet dat ik moet antwoorden omdat jij dat wilt. Zo werkt het niet.
Ik had het alleen over wat het met deze ziekte is, dat jij het uitgeschreven wilt hebben, tja, daar ga ik niet voor je uitzoeken, als die bedragen nog niet aangeven zieken mensen veel geld kosten dan heb ik het alleen over ME/CVS, omdat ik weet, dat is maar 1 ziekte dan, dus al zoveel kost.
Als je een beetje kan bedenken, zullen de kosten vooral zitten in niet kunnen werken, zorg nodig, scoot mobiel, rolstoelen, aanpassingen in huis, en ga zo maar door.
Je hebt je eerdere post aangepast. Toen ik ging typen stond die bron er nog niet. OP die bron heb ik later gereageerd.
De algehele conclusie is echter dat jij steeds roept dat jij het allemaal weet en wij niet, maar zodra je dan weer eens iets roept en er wordt gevraagd hoe het dan precies zit, je feitelijk ook geen antwoorden meer hebt, en eigenlijk niet meer weet dan algemene dingen, zoals "ziektes kosten de maatschappij veel geld". Ja, dat weten wij ook wel.
Dear lord. Respect dat je het blijfy proberen, Kuklos.
kuklos
vindt dit leuk
En niet je dan eerst allemaal feitjes weten, om daarna te zeggen die paar cijfers zitten er wat langs? Natuurlijk weet ik niet de exacte cijfers, die weet niemand als er onvoldoende data is, omdat men in gebreke is en onvoldoende kennis is.
En dit alles ging alleen maar over dat ik zei dat Meer info aan de bevolking zou veel geld schelen.
En ik moest uitleggen waarom dat veel zou kunnen schelen.
Vreemd weer.
En dit alles ging alleen maar over dat ik zei dat Meer info aan de bevolking zou veel geld schelen.
En ik moest uitleggen waarom dat veel zou kunnen schelen.
Vreemd weer.
Wat ik vooral vreemd vind is dat je elke keer blijft beweren dat wij het niet zouden snappen en niet zouden weten, maar zodra het dan ineens specifiek wordt jij net zoveel weet als hen die het niet zouden weten, en dat je ook niet verder komt dan algemene uitspraken.
"het kost geld"
"meer info is handig"
"meer onderzoek levert meer kennis op"
"het kost geld"
"meer info is handig"
"meer onderzoek levert meer kennis op"
Over het meer informatie heb ik uitgelegd, waarom ik het nodig vind. Beter voorkomen dan genezen, wat ze voorlopig nog niet kunnen genezen, over het financiële plaatje heb ik het ook uitgelegd, maar omdat er nergens actuele cijfers zijn, die ik voor je uitgesplitst kan vinden, wil niet zeggen dat er niks van waar is.
En inderdaad meer onderzoek levert meer kennis op, kan wel een hele waslijst met allemaal buitenlandse onderzoeken neer zetten, maar het lijkt me nogal logisch. En ook voor onderzoeken is geld voor nodig.
Maar goed ik heb mijn punt gemaakt, wat ik er van vind. En ik houd hierover op.
En inderdaad meer onderzoek levert meer kennis op, kan wel een hele waslijst met allemaal buitenlandse onderzoeken neer zetten, maar het lijkt me nogal logisch. En ook voor onderzoeken is geld voor nodig.
Maar goed ik heb mijn punt gemaakt, wat ik er van vind. En ik houd hierover op.
Je bevestigt dus mijn punt met bovenstaande post.
28 miljoen in 10 jaar voor zonmw? Aardig bedrag, want schijnbaar schieten ze in al die jaren weinig op met onderzoek.
Maar jij vindt dat te weinig. Gelukkig gaat er in andere landen veel meer geld heen. Dat kun je allemaal op de grote bult gooien, want er hoeft er maar 1 met de oplossing te komen. Dus onderzoek in Australië heeft ook effect voor de rest van de wereld. Dus nogmaals, hoeveel wordt er ieder jaar wereldwijd in onderzoek naar die ziekte gepompt? Hoeveel is dat al door de jaren heen geweest? En waarom zijn ze eigenlijk nog niet echt in de buurt van een oplossing?
Misschien moeten we concluderen dat een oplossing hiervoor vinden zo veel gaat kosten, qua geld en tijd, dat we die middelen beter kunnen stoppen in onderzoeken die wel op korte termijn oplossingen bieden voor andere ziektes.
Maar jij vindt dat te weinig. Gelukkig gaat er in andere landen veel meer geld heen. Dat kun je allemaal op de grote bult gooien, want er hoeft er maar 1 met de oplossing te komen. Dus onderzoek in Australië heeft ook effect voor de rest van de wereld. Dus nogmaals, hoeveel wordt er ieder jaar wereldwijd in onderzoek naar die ziekte gepompt? Hoeveel is dat al door de jaren heen geweest? En waarom zijn ze eigenlijk nog niet echt in de buurt van een oplossing?
Misschien moeten we concluderen dat een oplossing hiervoor vinden zo veel gaat kosten, qua geld en tijd, dat we die middelen beter kunnen stoppen in onderzoeken die wel op korte termijn oplossingen bieden voor andere ziektes.
16again
vindt dit leuk
Je kunt nog steeds lang COVID krijgen als je bent ingeënt en een boost krijgt.
Inmiddels is het duidelijk dat zelfs mensen die volledig zijn gevaccineerd en geboost, Long COVID kunnen krijgen, en recent onderzoek suggereert dat vaccins niet de Long COVID-schilden zijn die mensen wilden.
https://time.com/6211659/long-covid-aft ... n-booster/
Omicron-boosterschoten komen eraan - met veel vragen
COVID-19-vaccins krijgen hun eerste update sinds het begin van de pandemie. Dit is wat u over hen moet weten.
https://www.science.org/content/article ... -questions
Inmiddels is het duidelijk dat zelfs mensen die volledig zijn gevaccineerd en geboost, Long COVID kunnen krijgen, en recent onderzoek suggereert dat vaccins niet de Long COVID-schilden zijn die mensen wilden.
https://time.com/6211659/long-covid-aft ... n-booster/
Omicron-boosterschoten komen eraan - met veel vragen
COVID-19-vaccins krijgen hun eerste update sinds het begin van de pandemie. Dit is wat u over hen moet weten.
https://www.science.org/content/article ... -questions
16again
vindt dit leuk
Dus, wat stel je voor?
Ik stel niks voor, ik deel gewoon informatie.
Toch wel verontrustende publicatie over ernstige bijwerkingen van de mRNA vaccins van Moderna en Pfizer. Grofweg 7 procent meer ernstige bijwerkingen zoals dood en invaliditeit door een vaccinatie vastgesteld bij de mensen die meededen aan de studies. Hebben de Nederlandse media dit gemist? Kan nergens hierover iets vinden via Google.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 0X22010283
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 0X22010283
Google eens op onverklaarbare oversterfte....
Men schuilt achter AVG privacy regels , terwijl die alleen gelden voor levende personen.
Het verbaast me niets als we heel binnenkort de volgende golf oversterfte ingaan.
Men schuilt achter AVG privacy regels , terwijl die alleen gelden voor levende personen.
Het verbaast me niets als we heel binnenkort de volgende golf oversterfte ingaan.