WEER jouw eigen vertaling / invulling!Kunt u vertellen om hoeveel geld het gaat?
De @lady vroeg: Maar hebt u enig idee wat de opbrengsten min de kosten per jaar geweest zijn?
WEER jouw eigen vertaling / invulling!Kunt u vertellen om hoeveel geld het gaat?
De sommatie van de opbrengsten minus de kosten per jaar is exact om hoeveel geld het gaat.
Persoonlijk denk ik dat het de Sociale Dienst in eerste instantie gaat om het niet (juist) opgeven van inkomsten uit werk.
Ze mogen alle onderzoeksmiddelen inzetten indien ze u verdenken. Sociale recherche heeft veel bevoegdheden.Hoedjevanpapier schreef: ↑06 mei 2024 13:13“Persoonlijk denk ik dat het de Sociale Dienst in eerste instantie gaat om het niet (juist) opgeven van inkomsten uit werk.
In tweede instantie gaat het dan om het precieze bedrag.
Voor het eerste kan je uitkering al gestopt worden.”
Mee eens en ik ben hiervan op de hoogte. Maar het kan ook zijn dat ze dus zoals de advocaat denkt onvoldoende bewijs hebben. Toch wil ik elk scenario bij langs gaan, wat kunnen ze en wat mogen ze… ik ben er nog niet overuit wat ik ga doen (als het aan mij ligt eerlijk zijn, maar zoals ook eerder benoemd; dat brengt je in deze situatie nergens. Je krijgt geen straf vermindering als je eerlijk bent bijv. Wat ook logisch is.)
Ik zie dit in ieder geval als een hele grote waarschuwing en ik ben per direct gestopt en heb ook alles weggegooid. Over het posten, ik betwijfel of ze dit hebben gedaan. Mijn partner is heel af en toe bij mij (maar heeft een eigen adres) en als zij dit hadden gezien, hadden zij ook vast wel een huisbezoek ingezet of me geconfronteerd met ‘samen wonen’ (wat niet klopt). Zodoende denk ik dus ook dat ze buiten een melding om, weinig bewijs hebben. Er is niets te zien op mijn afschriften en mijn social media was anoniem. Wel openbaar, maar niemand wist wie er achter zat.
Anoniem zal best maar een IP adres is zo op te vissen en sociale recherche mag ALLES!!Hoedjevanpapier schreef: ↑06 mei 2024 13:13“Persoonlijk denk ik dat het de Sociale Dienst in eerste instantie gaat om het niet (juist) opgeven van inkomsten uit werk.
Mee eens en ik ben hiervan op de hoogte. Maar het kan ook zijn dat ze dus zoals de advocaat denkt onvoldoende bewijs hebben. Toch wil ik elk scenario bij langs gaan, wat kunnen ze en wat mogen ze… ik ben er nog niet overuit wat ik ga doen (als het aan mij ligt eerlijk zijn, maar zoals ook eerder benoemd; dat brengt je in deze situatie nergens. Je krijgt geen straf vermindering als je eerlijk bent bijv. Wat ook logisch is.)
Ik zie dit in ieder geval als een hele grote waarschuwing en ik ben per direct gestopt en heb ook alles weggegooid. Over het posten, ik betwijfel of ze dit hebben gedaan. Mijn partner is heel af en toe bij mij (maar heeft een eigen adres) en als zij dit hadden gezien, hadden zij ook vast wel een huisbezoek ingezet of me geconfronteerd met ‘samen wonen’ (wat niet klopt). Zodoende denk ik dus ook dat ze buiten een melding om, weinig bewijs hebben. Er is niets te zien op mijn afschriften en mijn social media was anoniem. Wel openbaar, maar niemand wist wie er achter zat.
Speedy123 schreef: ↑06 mei 2024 13:20Ze mogen alle onderzoeksmiddelen inzetten indien ze u verdenken. Sociale recherche heeft veel bevoegdheden.Hoedjevanpapier schreef: ↑06 mei 2024 13:13“Persoonlijk denk ik dat het de Sociale Dienst in eerste instantie gaat om het niet (juist) opgeven van inkomsten uit werk.
Zie https://www.vdg-advocatuur.nl/wat-mag-d ... -allemaal/
Het is zoals u zelf stelt. Bekennen levert u geen lagere straf op. Ontkennen kan wel tot een lagere of zelfs geen straf leiden.
Wat betreft het hebben van een relatie in de bijstand, dat mag gewoon. Ook af en toe bij elkaar blijven mag.
https://defenz.nl/relatie-en-bijstand/
Echt, wat een dom advies. Zit je daar bij het verhoor van alles bij elkaar te liegen en dan komen zij wel met bewijs. Daar zit je dan zonder uitkering.Speedy123 schreef: ↑06 mei 2024 13:20
Ze mogen alle onderzoeksmiddelen inzetten indien ze u verdenken. Sociale recherche heeft veel bevoegdheden.
Het is zoals u zelf stelt. Bekennen levert u geen lagere straf op. Ontkennen kan wel tot een lagere of zelfs geen straf leiden.
(…)
Inmiddels lijkt me het allerbeste advies om in ieder geval NIET naar Speedy123 te luisteren!Lowieze schreef: ↑06 mei 2024 13:29Echt, wat een dom advies. Zit je daar bij het verhoor van alles bij elkaar te liegen en dan komen zij wel met bewijs. Daar zit je dan zonder uitkering.Speedy123 schreef: ↑06 mei 2024 13:20
Ze mogen alle onderzoeksmiddelen inzetten indien ze u verdenken. Sociale recherche heeft veel bevoegdheden.
(…)
Je zal de schijn nu wel tegen hebben omdat je vermoedelijk niets hebt opgegeven van je verkopen, en ik heb ook geen idee hoe men van uitgaven en verkopen inkomen maakt maar een advocaat zal je dat zeker kunnen vertellen als dat achteraf nog mogelijk is.Hoedjevanpapier schreef: ↑06 mei 2024 10:42
@dezevendehenk: ik ben geen hobby begonnen met de intentie er iets aan te verdienen…. Na een jaar is dit zo begonnen omdat de inkoop heel duur is.
Om een voorbeeld te geven: ik ben gemiddeld €35 kwijt aan inkoop en de verdiensten zijn €45. Ik ben er zo’n 3/4 uur mee bezig en dan heb ik echt veel dingen nog niet mee gerekend. Puntje bij paaltje heb ik er oprecht niet veel aan verdiend, alles investeerde ik weer opnieuw om beter te worden.
Ik geef geen advies. Ik ken de casus en ins en outs niet. Het enige wat ik aanraad, luister naar je advocaat. Dat is de partij de wel deskundig is en opkomt voor jouw belangen. Dat is de partij waarmee je uitgebreid over de ins en outs hebt gesproken.
Dat is hoe het rechtsproces werkt. Als je de regels overtreed zitten daar consequenties aan.