Moneyman schreef: ↑11 jul 2024 14:19
Nijogeth schreef: ↑11 jul 2024 14:11
Nou ja, voor een paar klagende inwoners, omdat er zoveel herrie is langs de N-weg, vind ik dat niet logisch.
Dat is jouw invulling. Het gaat echter niet om wat jij logisch vindt.
Feit is dat die flitspaal er staat om de feitelijke situatie (lees: een snelheidsverlaging) te waarborgen. Dat is dus niet, zoals jij ervan maakt, om de kas te spekken.
Die invulling is toch heel simpel. Die weg is al sinds ik mijn rijbewijs een 80-weg, er gebeurdt nooit iets, er is niets verandert aan de weg, behalve een laag nieuw asfalt in die jaren. De politieagenten waar ik contact mee heb, het is in mijn ons-kent-ons dorp, die vinden het ook een vreemde actie. Maar die bevestigen wel dat wanneer ze bijvoorbeeld moeten laseren, dat ze dat vaak op wegen doen waar het verkeer eigenlijk zonder gevaar harder kan rijden. Ze zouden het liever op andere punten doen.
Het is ook niet preken voor eigen parochie. De enige boete die ik in de afgelopen 2 jaar heb gekregen, die bedroeg 4 kilometer te hard. Het is gewoon een feit dat de overheid dit als melkkoe gebruikt.
https://nos.nl/artikel/2508705-kamer-wi ... ng-dichten
En als je iets als melkkoe wil gebruiken, dan ga je niet op een plek staan waar het gevaarlijker is, dus maar een enkeling te hard rijdt (en daardoor juist een gevaarlijke situatie creëert), maar juist op een plek waar iedereen harder rijdt, want dat is makkelijk pakken.