Huis kopen om te verhuren

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Methusalah
Berichten: 1309
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Methusalah »

Consumenneke schreef:
10 okt 2024 22:04
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2024 21:42
Misschien heb je, om mee te beginnen, wat aan deze informatie https://www.wereldwijdleven.com/2de-won ... uitenland/
De website die u aanraadt verkoopt als affiliate diensten van derden zonder dat duidelijk aan te geven. Daar zou ik met een grote boog omheen fietsen.
Oh, Nu ga je gewoon bewust op zoek naar dingen om kritiek te geven?

Lezen kan geen kwaad, die links doen je geen pijn en alle andere informatie is zeer uitgebreid en nuttig.

Consumenneke
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Methusalah schreef:
11 okt 2024 06:54
Consumenneke schreef:
10 okt 2024 22:04
ZeerPrivé schreef:
10 okt 2024 21:42
Misschien heb je, om mee te beginnen, wat aan deze informatie https://www.wereldwijdleven.com/2de-won ... uitenland/
De website die u aanraadt verkoopt als affiliate diensten van derden zonder dat duidelijk aan te geven. Daar zou ik met een grote boog omheen fietsen.
Oh, Nu ga je gewoon bewust op zoek naar dingen om kritiek te geven?

Lezen kan geen kwaad, die links doen je geen pijn en alle andere informatie is zeer uitgebreid en nuttig.
Dat soort sites maakt misbruik van naieve lezers die het verschil niet zien tussen informatie en reclame. Er worden inmiddels boetes uitgedeeld voor sluikreclame door bloggers en andere influencers. Klik maar eens op links op deze pagina, dan zie je hoe het werkt. Die nuttige info dient als clickbait.

Consumenneke
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Methusalah schreef:
11 okt 2024 06:54
Lezen kan geen kwaad, die links doen je geen pijn en alle andere informatie is zeer uitgebreid en nuttig.
Op Wereldwijdleven vindt u geen naam van een maker en geen KvK-nummer. De redactie en uitgever is onzichtbaar. Toch zijn ze wel vindbaar: Black Donkey Lab. Ze laten over het doel van Wereldwijdleven geen misverstand bestaan:
Creatief klanten werven voor diverse dienstverleners was het doel voor deze Nederlandstalige nichewebsite Wereldwijd Leven. De strategie: via inbound marketing hot leads genereren!
Nou wordt iedereen boos op de piano player die het woord naïviteit gebruikt. :roll:

kuklos
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
11 okt 2024 13:21
Methusalah schreef:
11 okt 2024 06:54
Lezen kan geen kwaad, die links doen je geen pijn en alle andere informatie is zeer uitgebreid en nuttig.
Op Wereldwijdleven vindt u geen naam van een maker en geen KvK-nummer.
Klopt de informatie die ze op hun site geven? Daar gaat het uiteindelijk om.

Erthanax
Berichten: 10141
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Consumenneke schreef:
11 okt 2024 13:06
(…) Klik maar eens op links op deze pagina, dan zie je hoe het werkt. Die nuttige info dient als clickbait.
Het is toch zonneklaar dat dat commerciële links zijn? Ik zie het probleem niet zo.

Ik vind dit soort sites toch ook wat anders, in ieder geval een paar graden minder ernstig, dan bekende influencers die producten of diensten aanprijzen omdat ze daarvoor betaald worden. Echte influencers hebben immers aanzien en invloed. Een website zoals hier genoemd kan best aandachtspunten aandragen die nader onderzocht kunnen worden.

TS is zich aan het oriënteren en maakt op mij de indruk dat hij echt wel knollen van citroenen kan onderscheiden.

Consumenneke
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Erthanax schreef:
11 okt 2024 13:49
Ik vind dit soort sites toch ook wat anders, in ieder geval een paar graden minder ernstig, dan bekende influencers die producten of diensten aanprijzen omdat ze daarvoor betaald worden.
U snapt het niet goed. Een affiliate krijgt betaald voor leads die aangebracht worden. Door naar die site door te verwijzen, werkt @ZeerPrivé mee aan het commerciële opzetje, want een site waar vaak naar verwezen wordt gaat omhoog in de zoekmachines.

Maar ik heb mijn kanttekening bij haar aanbeveling nu wel genoeg verduidelijkt. 8)

kuklos
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door kuklos »

Joehoe Consumenneke, de vraag die er nog steeds ligt en niet door jou beantwoord is, is of de informatie op de site nu wel of niet klopt. Daar gaat het om.

Erthanax
Berichten: 10141
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Consumenneke schreef:
11 okt 2024 14:06
Erthanax schreef:
11 okt 2024 13:49
Ik vind dit soort sites toch ook wat anders, in ieder geval een paar graden minder ernstig, dan bekende influencers die producten of diensten aanprijzen omdat ze daarvoor betaald worden.
U snapt het niet goed. Een affiliate krijgt betaald voor leads die aangebracht worden. Door naar die site door te verwijzen, werkt @ZeerPrivé mee aan het commerciële opzetje, want een site waar vaak naar verwezen wordt gaat omhoog in de zoekmachines.

Maar ik heb mijn kanttekening bij haar aanbeveling nu wel genoeg verduidelijkt. 8)
Ik weet heel goed hoe dit soort dingen werkt. Is het u opgevallen dat ik geen link geef en zelfs de naam niet noem?

U opende zelf nota molto bene zonder noodzaak een topic met de naam van een creditcarddealer en in het eerste bericht een link naar de website daarvan. En dan krijgt ZeerPrivé van u op haar kop en zou ik het allemaal niet goed begrijpen? Kom nou toch.

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die Consumenneke, hé, dat is toch dat forumlid dat anderen (!) steeds oproept om ontopic te blijven...?? :roll:

ZeerPrivé
Berichten: 6191
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
11 okt 2024 13:44
Methusalah schreef:
11 okt 2024 06:54
Lezen kan geen kwaad, die links doen je geen pijn en alle andere informatie is zeer uitgebreid en nuttig.
Klopt de informatie die ze op hun site geven? Daar gaat het uiteindelijk om.
En mij ging het ook enkel en alleen om die informatie. Ik acht(te) TS bijdehand genoeg om dat te begrijpen. Had ik TS anders ingeschat, had ik wel even een (betuttelende) waarschuwing gegeven.

De opmerking van het consumentenmannetje had ik wel gezien, maar dacht 'niet op reageren Lena'. Geen zin in een eindeloos durende discussie. En bij deze korte reactie laat ik het dan ook.

HandigeHarrie
Berichten: 1437
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Onlangs stond in de krant een artikel over verhuur als pensioenvoorziening. de kern is dat je de bakstenen niet kan opeten dus het is niet geschikt als je er een serieus aanvullend maandbedrag aan wilt overhouden.
Dan kan je beter aandelen in wat dan ook kopen, zodat je die geleidelijk aan kan verkopen om leuke dingen te gaan doen.

HandigeHarrie
Berichten: 1437
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Onlangs stond in de krant een artikel over verhuur als pensioenvoorziening. de kern is dat je de bakstenen niet kan opeten dus het is niet geschikt als je er een serieus aanvullend maandbedrag aan wilt overhouden.
Dan kan je beter aandelen in wat dan ook kopen, zodat je die geleidelijk aan kan verkopen om leuke dingen te gaan doen.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik eerder kiezen voor deposito's: een van een jaar, een van twee jaar, enzovoorts. Heb je ieder jaar een extra zakcentje. En geen risico dat je je geld verliest.

Jablan
Berichten: 6218
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Jablan »

william99 schreef:
10 okt 2024 15:59
Ik heb de afgelopen jaren een redelijk bedrag gespaard en belegd. Ik zou graag een appartement willen kopen om te verhuren.
Appartementen zijn in verhouding duurder per vierkante meter en je krijgt te maken met een Vereniging van Eigenaren. Als eigenaar gaat het beheer je meer tijd kosten dan bij een gewoon huis.

Voor onroerend goed in het buitenland is de Second Home Beurs een goede plek om je te oriënteren. Probeer wel door alle mooie verhalen heen te prikken. Als je de fysieke beurs bezoekt, neem geen beslissing ter plekke maar pas later.

Bedenk vooraf goed wat voor huurders je wilt. Als je het huis volstopt met arbeidsmigranten en per bed verhuurt, reserveer direct een groot bedrag voor de renovatie, want anders is het onverkoopbaar. Hetzelfde voor groepsbewoning met verhuur per kamer (studenten). In alle andere gevallen: hou ongeveer twee keer het bedrag aan, wat je normaal zelf als bewoner van een koopwoning aan onderhoud zou uitgeven. Vakantiegangers zijn in het algemeen netjes, maar ook hier grote kans op extra onderhoud, nu omdat het huis niet permanent bewoond wordt.

rwolters
Berichten: 1858
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door rwolters »

Jablan schreef:
13 okt 2024 10:16
william99 schreef:
10 okt 2024 15:59
Ik heb de afgelopen jaren een redelijk bedrag gespaard en belegd. Ik zou graag een appartement willen kopen om te verhuren.
Appartementen zijn in verhouding duurder per vierkante meter en je krijgt te maken met een Vereniging van Eigenaren. Als eigenaar gaat het beheer je meer tijd kosten dan bij een gewoon huis.
Groot onderhoud en reparaties aan het gebouw kosten je juist veel minder tijd qua beheer. Dat wordt immers door de VVE geregeld.

Jablan
Berichten: 6218
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Jablan »

Als de VvE goed functioneert, ja. Praktijk is dat het veel, heel veel moeite kost om iedereen bij elkaar te krijgen om een besluit te nemen. Daarom had ik er ook bij gezet: 'dan bij een gewoon huis'. :wink:

Consumenneke
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Is deze beleggingsvraag eigenlijk een consumentenkwestie? :?:

Uit de antwoorden blijkt dat weinig mensen ervaring hebben met investeringen in onroerend goed.

Alleen Jablan lijkt ervaring te hebben, en Moneyman heeft weleens gepeinsd over een belegging in baksteen.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als TS geen bedrijf is, is hij een mens.
Mensen zijn consumenten met consumenten vragen. Niemand is verplicht hier te antwoorden als hij zelf vindt dat hij er te weinig ervaring in heeft. Dan mag je dus verder scrollen.

ZeerPrivé
Berichten: 6191
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Consumenneke schreef:
13 okt 2024 12:24
Is deze beleggingsvraag eigenlijk een consumentenkwestie? :?:

Uit de antwoorden blijkt dat weinig mensen ervaring hebben met investeringen in onroerend goed.

Alleen Jablan lijkt ervaring te hebben, en Moneyman heeft weleens gepeinsd over een belegging in baksteen.
Zoals je al schrijft, 'lijkt' ervaring te hebben. Lijkt is niet hetzelfde als blijkt.

Moneyman
Berichten: 31357
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huis kopen om te verhuren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
13 okt 2024 12:24
Is deze beleggingsvraag eigenlijk een consumentenkwestie? :?:

Uit de antwoorden blijkt dat weinig mensen ervaring hebben met investeringen in onroerend goed.
Stel die vraag gerust aan jezelf voordat je een volgend rijbewijzen-topic o.i.d. opent...

Oftewel: uiteraard is dit een consumentenkwestie. Ik identificeer mezelf in ieder geval als consument.

Plaats reactie