Volgens mij is er nu een extra regel, namelijk dat aangegeven moet worden dat een dienst niet te herroepen is. Haal die regel eruit en je bent klaar.angel1978 schreef: ↑18 okt 2024 21:14Laten we dan vooral niet nog een uitzondering opnemen in de wet en die gewoon weg laten. Scheelt weer een uitzondering die ook helemaal niet nodig en zinvol is.Nijogeth schreef: ↑18 okt 2024 21:00Nee hoor, het is een prima vraag. Je wil die vraag alleen niet beantwoorden. Maar die van jou wil ik wel beantwoorden. Nutteloos, het maakt het hele gedoe alleen maar moeilijk. Het is alleen nuttig in de huidige situatie, omdat het bedrijf dat het vergeet ermee op kosten gejaagd kan worden.
Als we met zijn allen accepteren dat een afgenomen dienst niet te herroepen is, dan is een informatieplicht niet eens nodig. Kunnen we het dus met minder regels en wetten doen. Het enige dat er dan verandert is dat de consument moet nadenken over de dingen die hij doet.
Laten we vooral accepteren dat een professioneel verkoper in staat zou moeten zijn zich aan een eenvoudige wet te houden en in staat moet zijn een eenvoudige vraag te stellen.
De wet is zo eenvoudig, dat het opnemen in de algemene voorwaarden niet genoeg is. Ik ben een beetje klaar met mensen die vinden dat websites eruit moeten zien als Times Square met overal felle oplichtende teksten, omdat mensen het vertikken te lezen en na te denken over wat ze doen.
Het is voor mij een grote ergernis. Hoe vaak er bij ons op het werk wel geen mails met uitgebreide informatie gestuurd worden naar klanten, waarna een mail terugkomt die direct laat zien dat je die uitgebreide mail helemaal voor niets getikt hebt. En dat lijken er steeds maar meer te worden. En we passen de wetgeving er maar weer op aan. De CDA heeft zelfs gepleit voor een wettelijk vergisrecht.
We moeten ons eens niet steeds aan de zwakste schakel optrekken, maar die zwakste schakel motiveren om sterker te worden. Als iemand maar fouten mag blijven maken, dan hoef ie niet te leren.
Wat mij betreft is het nog steeds doorgeslagen wetgeving en er zal geen enkel voorbeeld zijn dat mij kan overtuigen dat het niet zo is.