De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
J. Deltoer

Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die moeten dus een laptop meenemen, zie pagina 1 van deze topic :lol:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

O help, we gaan het hele topic nog een keer over doen. Het is super mooi weer, laat het geneuzel voor wat het is, digitale zooi uit, en we gaan lekker buiten wandelen...

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Of in mijn geval de pc met monitor en alles wat er aan hangt want ik heb geen laptop/tablet en wil dat graag zo houden.
Ze zien me bij de Mediamarkt al aankomen de boel uitpakken, aansluiten, en de QR code op het beeldscherm tonen.
Als de QR code een verplichting is zou de Mediamarkt het apparaat waarop de QR code af te lezen is ook moeten accepteren omdat daarmee aan de verplichting is voldaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan vind ik die laptop al teveel werk... :lol: :lol:

Toch is dat online laten zien dus het vereiste, daar gaat het topic over, en dat is exact zo door de klantenservice bevestigd.

Maar goed, iedereen heeft zijn zegje gezegd, de karakters, onderlinge verhoudingen en levenshoudingen zijn weer eens duidelijk. De telefoon is terecht, de Mediamarkt is voor mij voorgoed exit, en over een paar maanden komt er sowieso een andere - maar dan koop ik hem elders.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ron5300 schreef:
02 feb 2025 11:21
Of in mijn geval de pc met monitor en alles wat er aan hangt want ik heb geen laptop/tablet en wil dat graag zo houden.
Ze zien me bij de Mediamarkt al aankomen de boel uitpakken, aansluiten, en de QR code op het beeldscherm tonen.
Als de QR code een verplichting is zou de Mediamarkt het apparaat waarop de QR code af te lezen is ook moeten accepteren omdat daarmee aan de verplichting is voldaan.
Ik zie het ook voor me. Een pc op de servicebalie zetten voor om aan dat ene stukje van de voorwaarden te kunnen voldoen. :lol:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
01 feb 2025 08:32
Teunbosseman schreef:
31 jan 2025 10:16
witte angora schreef:
31 jan 2025 10:03
Volgens mij lukt dat samenvatten niet zo erg... 'in geen enkele winkel' gaat uiteraard over de MM. Het was een reactie op Jablan, die het had over het feit dat de bedrijfsresultaten van MM/Saturn beter beginnen te worden.

Overigens is online verlengen geen optie, ik koop het toestel, net als de oude/huidige, in één keer. Ik wil mijn maandelijkse lasten zo laag mogelijk houden.

Samenvatting is prima, je weet toch wel wat je zelf schrijft ? De kern van 2 zinnen in 1 in samgevat,
Ik begreep prima dat jij met -elders- de MediaMarkt bedoelde. Maar als -elders; wel verkrijgbaar is waarom dan niet -elders- aanschaffen.

Online verlengen kan ook met een toestel welke je 1 keer betaald. Of in termijnen, net wat je wilt.
Die twee zinnen hebben betrekking op twee verschillende dingen. De eerste zin gaat over de Mediamarkt. 'overal elders' gaat over alles wat niet bij Mediamarkt hoort. Die twee kun je dus niet in één zin samenvatten en gelijktrekken.

En 'elders aanschaffen', je gaat uit van het beste aanbod, en dat had MM. Dat die vervolgens moeilijk doet en niet eens kan leveren, daar kom je pas later achter. Pas dan komt 'overal elders' in beeld. Dat snap je toch zeker wel? En dat MM zichzelf wat mij betreft gediskwalificeerd heeft, dat was toch al duidelijk?

Ja duh daarom heb ik ook samengevoegd in 1 zin. Ik had al geschreven;
Ik begreep prima dat jij met -elders- de MediaMarkt bedoelde -
en "elders" een andere winkel dan MM.

Kan dus juist prima worden samengevoegd en dat was de strekking van mijn opmerking dat tegenstrijdig was.
Ik snapte prima wat je bedoelde hoor ondanks dat een warrige zin was.

Ik koop prima bij MM. Gisteren nog een inductieplaat besteld.
Mooi dat je telefoon terug is en dat je tzt "elders" dan MM gaat kopen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:
31 jan 2025 10:03
Teunbosseman schreef:
31 jan 2025 10:00
Volgens mij spreek je jezelf tegen hier. Zin even samengevat voordat gezeg wordt dat selectief quoten is :lol:

Toestel nog steeds in geen enkele winkel ligt maar elders overal verkrijgbaar is.
Volgens mij lukt dat samenvatten niet zo erg... 'in geen enkele winkel' gaat uiteraard over de MM. Het was een reactie op Jablan, die het had over het feit dat de bedrijfsresultaten van MM/Saturn beter beginnen te worden.

Overigens is online verlengen geen optie, ik koop het toestel, net als de oude/huidige, in één keer. Ik wil mijn maandelijkse lasten zo laag mogelijk houden.
Ook dan kun je gewoon je toestel online kopen en thuis laten bezorgen. Ik heb al jaren een SIM Only abonnement en koop een nieuw toestel als mijn oude echt slecht wordt. En dan koop ik het rechtstreeks bij bij de fabrikant want daar zijn, als je je best doet, de hoogste kortingen te behalen. Pas weer een nieuwe gekocht en bijna 40% korting gekregen. Daar kan de MM of welke (online) winkel niet tegenop. Je moet wel even de tijd nemen om in contact te komen met een sales persoon via de chat maar dat levert altijd wat op.

Dirkie

witte angora schreef:
31 jan 2025 00:49
Triforce schreef:
30 jan 2025 19:15
Ik_weet_niet_alles schreef:
30 jan 2025 19:01
Dus nu is de MediaMarkt door hun beleid / halsstarrigheid omzet misgelopen en zelfs een klant kwijt geraakt. Nog los van degene die dit forum en/of deze topic volgen. Hoe stom kun je als ondernemer zijn. Blijkbaar heeft MediaMarkt niets geleerd van het debacle Saturn.
lol. Ja, want waar je rijk van wordt als onderneming is je bedrijfsprocessen afstemmen op een enkele onwelwillende klant.
Bedrijfsprocessen afstemmen? Aan wat? Het toestaan van een simpel printje? Kom op... De klant wil wel, maar het moet vooral zo lastig mogelijk worden gemaakt.

Maar goed, ze zijn mij dus definitief kwijt. Voor de tijd dat ze nog bestaan.
Persoonlijk denk ik dat ze nog geen seconde wakker hebben gelegen dat ze je als klant kwijt geraakt zijn. Gisteren was ik er even omdat ik snel iets nodig had en ze voor mij het dichtst bij zitten (en ook het goedkoopst waren voor dit item). De rij voor de kassa was dusdanig dat ik denk dat ze nog wel even zullen bestaan (maar dat is mijn gedachte natuurlijk).

Dirkie

J. Deltoer schreef:
31 jan 2025 00:30
Had ik al gezegd dat Mediamarkt mijn Excellijst heeft gehaald?
Nog niet maar daar was ik al wel vanuit gegaan. Kun je overigens nog wel ergens iets kopen met zo'n lange lijst :D

witte angora

Helaas, de soap gaat verder.

Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
05 feb 2025 12:54
Helaas, de soap gaat verder.

Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.
Ai dat is minder.

Biedt MM de mogelijkheid om met Klarna te betalen ( is achteraf )
Wellicht dat dat een idee voor jou is, niet bij MM want daar ga jij niet meer heen, maar wellicht idee bij een ander bedrijf?

Ikzelf maak daar best gebruik van en werkt perfect.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze rekenen alleen zgn werkdagen. In het verleden zijn hier al meerdere topics over geopend. Vooral MM maar ook andere grote bedrijven zijn snel met incasseren maar langzaam als dikke str ont als ze iets moeten terugbetalen.
Jules kan daar ook een Excel lijst over beginnen.
Klarna is ook geen fris bedrijf, daar zou ik ook bij wegblijven. Beter een Nederlandse creditcard.

witte angora

Maar ook die drie werkdagen zijn intussen gepasseerd. Daarbij: ze zijn zaterdag en zondag ook geopend. Zijn dat voor hen dan geen werkdagen?

Edit: dit staat op de site:
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:

iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen

Papegaaiduiker

witte angora schreef:
05 feb 2025 13:28
Maar ook die drie werkdagen zijn intussen gepasseerd. Daarbij: ze zijn zaterdag en zondag ook geopend. Zijn dat voor hen dan geen werkdagen?

Edit: dit staat op de site:
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:

iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Klantenservice niet. Dus de teller loopt pas vanaf het moment dat je een mail hebt gekregen dat de retour is aangenomen.

witte angora

Die mail is verzonden vrijdag 31 januari om 7.32 uur. Nog geen geld, dus contact opgenomen met de klantenservice, 0 reactie tot nu toe.

Papegaaiduiker

witte angora schreef:
05 feb 2025 13:39
Die mail is verzonden vrijdag 31 januari om 7.32 uur. Nog geen geld, dus contact opgenomen met de klantenservice, 0 reactie tot nu toe.
Stond er daadwerkelijk in de mail "Uw retour hebben wij in goede staat ontvangen en wordt verwerkt"? Of is het alleen dat ze het terugsturen?

Thijs124

Er is geen sprake van retour omdat de telefoon niet geleverd is..
Dus alleen geld terugbetalen. Of mis ik iets.?

Papegaaiduiker

Thijs124 schreef:
05 feb 2025 13:50
Er is geen sprake van retour omdat de telefoon niet geleverd is..
Dus alleen geld terugbetalen. Of mis ik iets.?
Die telefoon hebben ze standaard in de winkel niet op voorraad, dus ik neem aan dat ie teruggaat naar het magazijn en dan loopt zo'n proces wel op die manier als ie wel was geleverd (heb ik ook eens ervaren).

Thijs124

Dus we (MM) gaan een verzoek indienen bij van Gendt en Loos of ze in dit betreffende filiaal een telefoon op kunnen halen om te verzenden naar ons centraal handy magazijn. Over 3 (werk) dagen zal van Gendt en Loos berichten wanneer dit afgehaald kan worden.(Misschien 3 werkdagen?) Als de telefoon dan aangekomen is in ons centraal handy magazijn zal nadat alles is gecontroleerd het toestel weer aan de handelsvoorraad worden toegevoegd. Daarna zal er binnen 3 werkdagen een bericht naar de financiële afdeling worden gestuurd met de aanbeveling om binnen 3 werkdagen te beslissen of dit bedrag naderhand binnen 3 werkdagen kan worden doorgestuurd naar iDeal met het verzoek om dit binnen 3 werkdagen ter beschikking van WA te stellen.
Waarvan akte.

witte angora

De telefoon is wel besteld maar nooit verzonden. De koop heb ik dus na 4 dagen geannuleerd. Daarop kreeg ik dus een mail dat de bestelling geannuleerd is, en dat mijn geld automatisch terug wordt gestuurd.

Plaats reactie