Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
NeoDutchio

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij de tandarts in de wachtkamer heb ik ook leuke gesprekken die niets met tanden te maken hebben. Maar om dan wekelijks daar te gaan zitten om te keuvelen slaat ook nergens op.
Dat er een tijdlang een hangplek geweest is waar over van alles gesproken kon worden wil niet zeggen dat dat een recht geworden is die moet blijven. De moderatie is niet verplicht een praatgroep aan te houden.
Dat in topics offtopic gereageerd gaat worden omdat er geen andere plek is om over koetjes en kalfjes te praten slaat natuurlijk nergens op. Er zijn op internet, maar ook in de echte wereld buiten, plekken zat waar over van alles gesproken kan worden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
07 mei 2025 10:49
Dat zou me inderdaad niks verbazen.

Laten we eerlijk zijn:
- een deel van de topicstarters komt alleen klagen om te klagen
- een deel van de topicstarters heeft zelf flink boter op het hoofd
- een deel van de vaste reageerders met gedegen kennis is voorgoed vertrokken
- er ontstaan steevast de meest zinloze discussies waar niemand, maar dan ook niemand, iets aan heeft.

De vraag is al vaker gesteld: wat is de meerwaarde van dit forum?

Het is dat het geen consumentenonderwerp is, anders zou ik een topic willen openen over zelfreflectie. Het forum wordt immers gedragen door de deelnemers. Denk dat het een lang topic wordt, vooral met verwijten en sneren naar elkaar...
Ik zou dan zeggen: ‘Verbeter de wereld, begin bij jezelf’. Dat lijkt me een goede eerste stap.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

xflorisx schreef:
07 mei 2025 10:26
Moneyman schreef:
07 mei 2025 08:56
Kortom: voor mij voelt dit besluit van de moderatie vooral als een ad hoc beslissing zonder gevoel voor de historische context.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat dit een grote waarschuwing is aan een deel van de veelreageerders. Ik denk dat dit groter is. Een stap verder is dat het forum verdwijnt. Het forum van de consumentenbond is op dezelfde wijze ter ziele gegaan.
Voor de veelreageerders heb ik een bloemlezing gemaakt van reacties van (enkele) stamgasten op een recent topic over waterverbruikers in het TV-programma van Radar. Mijn indruk is dat de toegevoegde waarde van het forum tamelijk negatief is, want de vijandigheid tav het TV-programma, de consumenten in beeld en de forumdeelnemers die deze mensen willen helpen is verbijsterend.

Het is weer van de welbekende Radar-kwaliteit :D

Uiteindelijk kwamen we op dit forum met een oplossing voor het echtpaar dat een onverklaarbare 2 miljoen liter extra water op zijn rekening aantrof, maar die werd met ongeloof en smalende reacties onthaald.

Waterverbruik: bloemlezing reacties
J. Deltoer schreef:
30 apr 2025 16:55
Ik heb de uitzending ook gezien en er valt wel wat af te dingen.
J. Deltoer schreef:
30 apr 2025 16:55
Raar dat deze mensen deze ijking niet wilden laten verrichten maar wel Radar oproepen. Het zag er mij niet naar uit dat deze mensen dat absoluut niet zouden kunnen betalen. Misschien wilden ze graag ook een keer op tv komen.
xflorisx schreef:
30 apr 2025 17:07
De spijker op z'n kop, de vorige reactie. <> Vreemde principes weer bij Radar.
J. Deltoer schreef:
30 apr 2025 18:37
Ook die jurist zal het wel interessant hebben gevonden om bij Radar te verschijnen. Wat mensen allemaal niet doen om op tv te komen....
Moneyman schreef:
30 apr 2025 18:42
Ik heb het onderwerp niet gezien, maar zo te lezen is het weer van de welbekende Radar-kwaliteit :D
Consumenneke schreef:
30 apr 2025 19:07
Wat zijn de deelnemers aan dit Radarforum trouwens vijandig en neerbuigend over Radar. :roll:
Moneyman schreef:
30 apr 2025 20:25
Welnee. Dat heet “ realistisch”.
Triforce schreef:
30 apr 2025 22:23
Radar is een tenenkrommend slecht programma.
Morgan le Fay schreef:
01 mei 2025 08:32
Ik heb het programma terug zitten kijken. Laat maar. Er werd gepoogd veel bombarie te kweken met wat voorzetjes, maar de deelnemers lieten zich niet uit de tent lokken
J. Deltoer schreef:
01 mei 2025 08:57
En als een onderwerp van Radar slecht is dan benoemen we dat hier. Voor Hoezee Halleluhjah ga je maar naar Noord Korea.
Lowieze schreef:
01 mei 2025 09:15
Ik heb het filmpje even bekeken, zoals gewoonlijk is Radar erg kritisch op het bedrijf, dat moet wel fouten maken. Waarom geen kritische vragen aan de gebruikers van Vitens, waarom vraagt Fons niet: “Jullie kunnen de meter laten testen, waarom willen jullie daar niet aan meewerken?” Maar nee, de fout moet en zal bij het bedrijf liggen. Zoals gewoonlijk weer een slecht interview.
Veldt01 schreef:
01 mei 2025 09:58
Was niet de beste uitzending van Radar (hoog calimero gehalte).
rwolters schreef:
02 mei 2025 14:35
Goed voor de kijkcijfers en de meerdere eer en glorie van de presentatrice. Dit moet wel de held voor zielige consumenten blijven natuurlijk.
J. Deltoer schreef:
02 mei 2025 16:24
Dan gaat klant huilen bij Radar die er een smeuiige maar vooral eenzijdige en slechte reportage over maakt.
Moneyman schreef:
05 mei 2025 15:02
Als Radar alleen maar meehuilt met de consumenten-wolven in het bos, worden diezelfde consumenten daar echt niet beter van. Je hebt immers niets aan meehuilers - ook niet in dit topic trouwens.
Cro schreef:
05 mei 2025 15:54
Man man man, ook maar eens het Radar item bekeken nu dit topic door blijft lopen, maar echt, wat een niveautje dat bezoek van Fons aan de bewoners en bij die woordvoerder. Misschien had Fons moeten aanbieden om die ijking voor te schieten. Je zou toch bijna gewoon weigeren als bedrijf om Radar nog te woord te staan als Fons voor de deur staat. Laat ze maar een ander sturen.
Ik denk dat voorspelbaar is waar zo'n negatieve spiraal eindigt. 8)
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 07 mei 2025 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach, wat je ziet hangt maar net af van de bril waarmee je ernaar kijkt 8) Als Radar de ontvangen feedback ter harte zou nemen, zou dat de kwaliteit van het programma ten goede komen.

Wel grappig trouwens: de huiskamer is nog maar een paar uur gesloten, en iemand bedenkt dat het plaatsen van een bloemlezing wel een goed idee is... :lol:
Consumenneke schreef:
07 mei 2025 11:15
Uiteindelijk kwamen we op dit forum met een oplossing voor het echtpaar dat een onverklaarbare 2 miljoen liter extra water op zijn rekening aantrof, maar die werd met ongeloof en smalende reacties onthaald.
Ook hier: het hangt van je bril af wat je ziet. Die van jou is duidelijk beslagen, want deze weergave strookt niet met de werkelijkheid.
Consumenneke schreef:
07 mei 2025 11:15
Ik denk dat voorspelbaar is waar zo'n negatieve spiraal eindigt. 8)
Ik denk dat dit soort bijdragen vooral een self fulfilling prophecy zijn.

Consumenneke

Moneyman schreef:
07 mei 2025 11:38
Wel grappig trouwens: de huiskamer is nog maar een paar uur gesloten, en iemand bedenkt dat het plaatsen van een bloemlezing wel een goed idee is... :lol:
Dit topic heet: feedback op het forum.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
07 mei 2025 12:11
Moneyman schreef:
Je méént het.... :mrgreen:

Moneyman

Consumenneke schreef:
Moneyman schreef:
Precies. Het punt wat je blijkbaar wilt maken had, als het je puur om feedback op het forum zelf zou gaan, veel beter zonder een dergelijke bloemlezing gekund.

Moneyman

Vraag aan de moderatie: er worden vandaag diverse topics verwijderd wegens "in strijd met de forumregels". Is de lat achter de schermen ineens een stuk hoger gelegd?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Consumenneke schreef:
Moneyman schreef:
Precies. En jij hebt het over personen en het televisieprogramma.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Moneyman schreef:
07 mei 2025 15:32
Vraag aan de moderatie: er worden vandaag diverse topics verwijderd wegens "in strijd met de forumregels". Is de lat achter de schermen ineens een stuk hoger gelegd?
Zo ook met mijn topic, ik zie niet in wat er precies fout was met de vraag die ik stelde over de tochstrippen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
Inderdaad.

Het topic van Dagkoers, over de geldigheid van het paspoort, is verwijderd, terwijl dat mijns inziens juist wel een consumentenonderwerp is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
Ik vind het wel verfrissend en dus ook prima.. Maar dan wel ook consequent doorvoeren en modereren.. Aantal onderwerpen kan ook wel flink op de schop.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
07 mei 2025 16:22
Moneyman schreef:
Ik vind het wel verfrissend en dus ook prima.. Maar dan wel ook consequent doorvoeren en modereren.. Aantal onderwerpen kan ook wel flink op de schop.
Zou de moderatie dan wel een stuk duidelijker zijn naar diegenen wiens topics verwijderd worden? Als iemand die alleen maar heeft gereageerd in een topic krijg je enkel te horen dat het topic niet aan de forumregels voldeed. Daar kan je weinig mee.

Moneyman

Vandaar mijn vraag, want de bewuste topics passen prima binnen de huidige forumregels.

witte angora

Ben net binnen. Het Dagkoerstopic was verwijderd, dat had ik al gezien, maar nu is ook het tochtstriptopic verwijderd. Beiden zijn m.i gewoon consumentenonderwerpen. Dan is ook nog de huiskamer dicht.

Is er soms een nieuwe moderator die denkt even de regels te kunnen stellen?

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het zijn geen strijd onderwerpen tussen consumenten en bedrijven dus niet interessant (meer) voor Radar als strijder voor onrecht aangedaan van gemene bedrijven tegen zielige consumenten. Past niet in het uitzend medium Radar.

witte angora

Dus als ik vind dat mijn nieuwe Ikea-broodmes te groot is (past niet in de la), dan hoef ik daar geen topic over te openen omdat het niet binnen de doelstelling van het vernieuwde programma past?

Zoiets?

Arme Dagkoers...

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien verkoopt Ikea daar houders voor om op de tafel te zetten. Maar inderdaad zoiets denk ik.
Maar dit is wel helemaal ontopic, feedback!

Consumenneke

alfatrion schreef:
07 mei 2025 15:50
Consumenneke schreef:
Precies. En jij hebt het over personen en het televisieprogramma.
Ik laat zien hoe een aantal stamgasten hier commentaar geeft op het programma, de consumenten daarin, de experts, de vragen daarover en zelfs over deelnemers die wel constructief reageren. Kritiek is prima, maar de negatieve ondertoon is onmiskenbaar. Het programma Radar en diverse online activiteiten is verjongd en levendig, maar dit forum is geen fijne plek voor consumenten. Geen welkom voor nieuwkomers. De reacties zijn overwegend negatief, zuur en betweterig. Victim-blaming is gemeengoed. Dat past niet bij een fris Radar.

Vernieuwing en verjonging lijkt me onvermijdelijk.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Consumenneke schreef:
07 mei 2025 21:36
Ik laat zien hoe een aantal stamgasten hier commentaar geeft op het programma, de consumenten daarin, de experts, de vragen daarover en zelfs over deelnemers die wel constructief reageren.
Het feedback topic is er niet om te laten zien welke personen in jouw ogen verkeerd reageren, maar voor feedback over het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Radar heeft nadrukkelijk aangegeven dat het niet toegestaan is om reacties te plaatsen over mede-forummers.

Plaats reactie