Feedback op het Forum - deel 4
-
NeoDutchio
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Bij de tandarts in de wachtkamer heb ik ook leuke gesprekken die niets met tanden te maken hebben. Maar om dan wekelijks daar te gaan zitten om te keuvelen slaat ook nergens op.
Dat er een tijdlang een hangplek geweest is waar over van alles gesproken kon worden wil niet zeggen dat dat een recht geworden is die moet blijven. De moderatie is niet verplicht een praatgroep aan te houden.
Dat in topics offtopic gereageerd gaat worden omdat er geen andere plek is om over koetjes en kalfjes te praten slaat natuurlijk nergens op. Er zijn op internet, maar ook in de echte wereld buiten, plekken zat waar over van alles gesproken kan worden.
Dat er een tijdlang een hangplek geweest is waar over van alles gesproken kon worden wil niet zeggen dat dat een recht geworden is die moet blijven. De moderatie is niet verplicht een praatgroep aan te houden.
Dat in topics offtopic gereageerd gaat worden omdat er geen andere plek is om over koetjes en kalfjes te praten slaat natuurlijk nergens op. Er zijn op internet, maar ook in de echte wereld buiten, plekken zat waar over van alles gesproken kan worden.
Consumenneke
en xflorisx
vinden dit leuk
-
Lowieze
Ik zou dan zeggen: ‘Verbeter de wereld, begin bij jezelf’. Dat lijkt me een goede eerste stap.witte angora schreef: ↑07 mei 2025 10:49Dat zou me inderdaad niks verbazen.
Laten we eerlijk zijn:
- een deel van de topicstarters komt alleen klagen om te klagen
- een deel van de topicstarters heeft zelf flink boter op het hoofd
- een deel van de vaste reageerders met gedegen kennis is voorgoed vertrokken
- er ontstaan steevast de meest zinloze discussies waar niemand, maar dan ook niemand, iets aan heeft.
De vraag is al vaker gesteld: wat is de meerwaarde van dit forum?
Het is dat het geen consumentenonderwerp is, anders zou ik een topic willen openen over zelfreflectie. Het forum wordt immers gedragen door de deelnemers. Denk dat het een lang topic wordt, vooral met verwijten en sneren naar elkaar...
-
Consumenneke
Voor de veelreageerders heb ik een bloemlezing gemaakt van reacties van (enkele) stamgasten op een recent topic over waterverbruikers in het TV-programma van Radar. Mijn indruk is dat de toegevoegde waarde van het forum tamelijk negatief is, want de vijandigheid tav het TV-programma, de consumenten in beeld en de forumdeelnemers die deze mensen willen helpen is verbijsterend.
Het is weer van de welbekende Radar-kwaliteit
Uiteindelijk kwamen we op dit forum met een oplossing voor het echtpaar dat een onverklaarbare 2 miljoen liter extra water op zijn rekening aantrof, maar die werd met ongeloof en smalende reacties onthaald.
Waterverbruik: bloemlezing reacties
J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2025 16:55Ik heb de uitzending ook gezien en er valt wel wat af te dingen.
J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2025 16:55Raar dat deze mensen deze ijking niet wilden laten verrichten maar wel Radar oproepen. Het zag er mij niet naar uit dat deze mensen dat absoluut niet zouden kunnen betalen. Misschien wilden ze graag ook een keer op tv komen.
J. Deltoer schreef: ↑30 apr 2025 18:37Ook die jurist zal het wel interessant hebben gevonden om bij Radar te verschijnen. Wat mensen allemaal niet doen om op tv te komen....
Consumenneke schreef: ↑30 apr 2025 19:07Wat zijn de deelnemers aan dit Radarforum trouwens vijandig en neerbuigend over Radar.![]()
Morgan le Fay schreef: ↑01 mei 2025 08:32Ik heb het programma terug zitten kijken. Laat maar. Er werd gepoogd veel bombarie te kweken met wat voorzetjes, maar de deelnemers lieten zich niet uit de tent lokken
J. Deltoer schreef: ↑01 mei 2025 08:57En als een onderwerp van Radar slecht is dan benoemen we dat hier. Voor Hoezee Halleluhjah ga je maar naar Noord Korea.
Lowieze schreef: ↑01 mei 2025 09:15Ik heb het filmpje even bekeken, zoals gewoonlijk is Radar erg kritisch op het bedrijf, dat moet wel fouten maken. Waarom geen kritische vragen aan de gebruikers van Vitens, waarom vraagt Fons niet: “Jullie kunnen de meter laten testen, waarom willen jullie daar niet aan meewerken?” Maar nee, de fout moet en zal bij het bedrijf liggen. Zoals gewoonlijk weer een slecht interview.
J. Deltoer schreef: ↑02 mei 2025 16:24Dan gaat klant huilen bij Radar die er een smeuiige maar vooral eenzijdige en slechte reportage over maakt.
Ik denk dat voorspelbaar is waar zo'n negatieve spiraal eindigt.Cro schreef: ↑05 mei 2025 15:54Man man man, ook maar eens het Radar item bekeken nu dit topic door blijft lopen, maar echt, wat een niveautje dat bezoek van Fons aan de bewoners en bij die woordvoerder. Misschien had Fons moeten aanbieden om die ijking voor te schieten. Je zou toch bijna gewoon weigeren als bedrijf om Radar nog te woord te staan als Fons voor de deur staat. Laat ze maar een ander sturen.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 07 mei 2025 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
xflorisx
vindt dit leuk
Ach, wat je ziet hangt maar net af van de bril waarmee je ernaar kijkt
Als Radar de ontvangen feedback ter harte zou nemen, zou dat de kwaliteit van het programma ten goede komen.
Wel grappig trouwens: de huiskamer is nog maar een paar uur gesloten, en iemand bedenkt dat het plaatsen van een bloemlezing wel een goed idee is...
Wel grappig trouwens: de huiskamer is nog maar een paar uur gesloten, en iemand bedenkt dat het plaatsen van een bloemlezing wel een goed idee is...
Ook hier: het hangt van je bril af wat je ziet. Die van jou is duidelijk beslagen, want deze weergave strookt niet met de werkelijkheid.Consumenneke schreef: ↑07 mei 2025 11:15Uiteindelijk kwamen we op dit forum met een oplossing voor het echtpaar dat een onverklaarbare 2 miljoen liter extra water op zijn rekening aantrof, maar die werd met ongeloof en smalende reacties onthaald.
Ik denk dat dit soort bijdragen vooral een self fulfilling prophecy zijn.Consumenneke schreef: ↑07 mei 2025 11:15Ik denk dat voorspelbaar is waar zo'n negatieve spiraal eindigt.![]()
Nevyn
vindt dit leuk
-
Consumenneke
-
witte angora
Je méént het....
J. Deltoer
vindt dit leuk
Precies. Het punt wat je blijkbaar wilt maken had, als het je puur om feedback op het forum zelf zou gaan, veel beter zonder een dergelijke bloemlezing gekund.
Vraag aan de moderatie: er worden vandaag diverse topics verwijderd wegens "in strijd met de forumregels". Is de lat achter de schermen ineens een stuk hoger gelegd?
witte angora
en alfatrion
vinden dit leuk
Precies. En jij hebt het over personen en het televisieprogramma.
-
Papegaaiduiker
Zo ook met mijn topic, ik zie niet in wat er precies fout was met de vraag die ik stelde over de tochstrippen.
Inderdaad.
Het topic van Dagkoers, over de geldigheid van het paspoort, is verwijderd, terwijl dat mijns inziens juist wel een consumentenonderwerp is.
Nevyn
vindt dit leuk
Ik vind het wel verfrissend en dus ook prima.. Maar dan wel ook consequent doorvoeren en modereren.. Aantal onderwerpen kan ook wel flink op de schop.
Consumenneke
vindt dit leuk
Zou de moderatie dan wel een stuk duidelijker zijn naar diegenen wiens topics verwijderd worden? Als iemand die alleen maar heeft gereageerd in een topic krijg je enkel te horen dat het topic niet aan de forumregels voldeed. Daar kan je weinig mee.
Vandaar mijn vraag, want de bewuste topics passen prima binnen de huidige forumregels.
-
witte angora
Ben net binnen. Het Dagkoerstopic was verwijderd, dat had ik al gezien, maar nu is ook het tochtstriptopic verwijderd. Beiden zijn m.i gewoon consumentenonderwerpen. Dan is ook nog de huiskamer dicht.
Is er soms een nieuwe moderator die denkt even de regels te kunnen stellen?
Is er soms een nieuwe moderator die denkt even de regels te kunnen stellen?
Papegaaiduiker
en Nevyn
vinden dit leuk
Het zijn geen strijd onderwerpen tussen consumenten en bedrijven dus niet interessant (meer) voor Radar als strijder voor onrecht aangedaan van gemene bedrijven tegen zielige consumenten. Past niet in het uitzend medium Radar.
-
witte angora
Dus als ik vind dat mijn nieuwe Ikea-broodmes te groot is (past niet in de la), dan hoef ik daar geen topic over te openen omdat het niet binnen de doelstelling van het vernieuwde programma past?
Zoiets?
Arme Dagkoers...
Zoiets?
Arme Dagkoers...
Misschien verkoopt Ikea daar houders voor om op de tafel te zetten. Maar inderdaad zoiets denk ik.
Maar dit is wel helemaal ontopic, feedback!
Maar dit is wel helemaal ontopic, feedback!
witte angora
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Ik laat zien hoe een aantal stamgasten hier commentaar geeft op het programma, de consumenten daarin, de experts, de vragen daarover en zelfs over deelnemers die wel constructief reageren. Kritiek is prima, maar de negatieve ondertoon is onmiskenbaar. Het programma Radar en diverse online activiteiten is verjongd en levendig, maar dit forum is geen fijne plek voor consumenten. Geen welkom voor nieuwkomers. De reacties zijn overwegend negatief, zuur en betweterig. Victim-blaming is gemeengoed. Dat past niet bij een fris Radar.
Vernieuwing en verjonging lijkt me onvermijdelijk.
Het feedback topic is er niet om te laten zien welke personen in jouw ogen verkeerd reageren, maar voor feedback over het forum in zijn algemeenheid, denk aan het moderatiebeleid en de functionaliteiten. Radar heeft nadrukkelijk aangegeven dat het niet toegestaan is om reacties te plaatsen over mede-forummers.Consumenneke schreef: ↑07 mei 2025 21:36Ik laat zien hoe een aantal stamgasten hier commentaar geeft op het programma, de consumenten daarin, de experts, de vragen daarover en zelfs over deelnemers die wel constructief reageren.
J. Deltoer
vindt dit leuk