Het deel waarin Ziggo zou wanpresteren. En ja, dat is subjectief. Maar de maatstaf is "welk deel ten opzichte van de totale overeenkomst", en niet "welk deel van mijn genot".
Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
De belofte was een gegarandeerde verbinding (stabiel en snel) dus als het niet stabiel of snel is, wordt een wezenlijk deel van de overeenkomst niet nagekomen. Het is niet als een huis waarvan een deel nog niet af is.
Enfin, we zien wel wat andere ervaringsdeskundigen denken.
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Het gaat niet om "de belofte" (wat overigens in werkelijkheid een belofte is), maar om de totale overeenkomst.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 15:28De belofte was een gegarandeerde verbinding (stabiel en snel) dus als het niet stabiel of snel is, wordt een wezenlijk deel van de overeenkomst niet nagekomen. Het is niet als een huis waarvan een deel nog niet af is.
Die "stabiele snelle verbinding" is één de onderdelen van de totale overeenkomst en wordt slechts af en toe (te weten: op de momenten dat er een hapering is) niet waargemaakt. Dat is uiteraard geen totale wanprestatie.
En dan hebben we het er nog maar niet over dat we niet weten wáár het probleem nu precies zit, of het aan Ziggo of aan (de apparatuur van) JB65556 te wijten is en wat JB65556 allemaal wel of niet gedaan heeft om dit überhaupt op te lossen.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
En zo is het cirkeltje weer rond: we hebben iets bedacht waardoor we aan victim blaming kunnen doen.
-
Methusalah
- Berichten: 1542
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Je trekt weer veel te voorbarige conclusies en hebt duidelijk moeite met begrijpend lezen.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 16:58En zo is het cirkeltje weer rond: we hebben iets bedacht waardoor we aan victim blaming kunnen doen.![]()
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Klinkklare onzin. Er is geen sprake van een victim en evenmin van blaming. Ik benoem slechts feiten.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 16:58En zo is het cirkeltje weer rond: we hebben iets bedacht waardoor we aan victim blaming kunnen doen.![]()
Als je nou eerst eens zou lezen voordat je je stokpaardjes van stal haalt…
Speedy123
vindt dit leuk
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Ah, je favoriete stokpaardje. Als je ook maar een kritische vraag stelt of niet een TS naar de mond praat, dan is het direct victim blaming.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 16:58En zo is het cirkeltje weer rond: we hebben iets bedacht waardoor we aan victim blaming kunnen doen.![]()
Je hebt het al tientallen keren geroepen en nog geen enkele keer was er sprake van. Vind je dat niet heel triest? Dat je iedere keer maar jouw stokpaardje van stal haalt en er iedere keer keihard langs zit?
Het is alsof je bij Ajax een contract tekent als veelscorende spits en claimt er 50 in te gaan schieten, om vervolgens 0 doelpunten te maken en kansen voor een leeg doel naast te schieten.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Klant maakt aanspraak op garantie.
Eerste jurist zegt: u heeft recht op bezoek van een monteur, wat zeurt u nou over een slechte verbinding?
Tweede jurist zegt: het kan ook aan externe omstandigheden liggen.
Derde jurist zegt: het zal uw eigen apparatuur wel zijn.
Klant krijgt nooit die snelle stabiele verbinding, want Ziggo schuift de schuld altijd af.
Oh, wacht even. Het zijn slechts deelnemers aan het kritisch consumentenplatform van Radar die argumenten bedenken waarom je never-nooit-niet een echt garantie kan krijgen op een snelle stabiele verbinding.
Maar ik denk dat Zigo zelf wel weet dat ze de meeste problemen kunnen oplossen en als dat niet lukt de klant succes wensen bij de volgende leverancier.
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Is er in deze hele discussie überhaupt een Ziggo klant voorbij gekomen die aanspraak op de Wfi garantie gemaakt heeft?
Nee, de Ziggo Wifi helpdesk gaat na een klacht samen met de klant aan de slag om de Wifi te verbeteren. Zo worden o.a. de gebruikte kanalen optimaal ingesteld om storing van buiten te elimineren of te verminderen.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 20:37Eerste jurist zegt: u heeft recht op bezoek van een monteur, wat zeurt u nou over een slechte verbinding?
Tweede jurist zegt: het kan ook aan externe omstandigheden liggen.
Derde jurist zegt: het zal uw eigen apparatuur wel zijn.
Nee hoor, want lukt het de klant niet met de hulp van de helpdesk de problemen op te lossen, dan komt de monteur van Ziggo langs met prima Wifi versterkers in zijn koffer.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 20:37Klant krijgt nooit die snelle stabiele verbinding, want Ziggo schuift de schuld altijd af.
Ook niet juist. Er is hier maar één iemand die blijft hameren op problemen die Ziggo zogenaamd niet zou willen verhelpen. De rest stelt juist dat Ziggo er alles aan zal doen de klant te helpen. Dat is namelijk hun Wifi Garantie.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 20:37Oh, wacht even. Het zijn slechts deelnemers aan het kritisch consumentenplatform van Radar die argumenten bedenken waarom je never-nooit-niet een echt garantie kan krijgen op een snelle stabiele verbinding.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
En we zijn weer terug bij de inspanningsverplichting en de resultaatverplichting. Weet u het nog? 
Re: Misleid door Ziggo over glasvezelverbinding
Misschien moet je het gewoon houden bij wat ik daadwerkelijk schrijf. Zou een hoop ruis schelen.Consumenneke schreef: ↑20 nov 2025 20:37Klant maakt aanspraak op garantie.
Eerste jurist zegt: u heeft recht op bezoek van een monteur, wat zeurt u nou over een slechte verbinding?
Tweede jurist zegt: het kan ook aan externe omstandigheden liggen.
Derde jurist zegt: het zal uw eigen apparatuur wel zijn.
Klant krijgt nooit die snelle stabiele verbinding, want Ziggo schuift de schuld altijd af.
Oh, wacht even. Het zijn slechts deelnemers aan het kritisch consumentenplatform van Radar die argumenten bedenken waarom je never-nooit-niet een echt garantie kan krijgen op een snelle stabiele verbinding.
Maar ik denk dat Zigo zelf wel weet dat ze de meeste problemen kunnen oplossen en als dat niet lukt de klant succes wensen bij de volgende leverancier.![]()
Je verhaal slaat ten opzichte van mijn post als een tang op een varken. Klinkklare onzin, dus.
Daarnaast is je uitgangspunt al onjuist: degene over wie we de hele discussie voeren maakt helemaal geen aanspraak op garantie, sterker nog: die vraagt zich af of hij er niet gewoon van kan afzien...
Blijf nou in vredesnaam eens bij de feiten en het topic...
