pensioenleeftijd
-
De Posthoorn
Re: pensioenleeftijd
The Intern met Robert de Niro https://www.youtube.com/watch?v=jLt-bhY8YZE
Als dit al kortzichtig is, van wie dan? Van mij of de werkgevers?
Niemand zet in zijn CV dat binnenkort een kunstknie nodig is. Dus de werkgever weet niet waar hij aan toe is, enkel dat het risico op een kunstknie met bijbehorend verzuim, hoger is.
Daar zijn opleiders, proefperiodes en tijdelijke contracten voor......
Die instrumenten bieden de werkgever extra zekerheid, maar dat geldt net zo goed als een jongere wordt aangenomen.
Hoe lonend is opleiden van ouderen? De investering wordt in een kortere termijn afgeschreven.
Een 50er moet nog bijna 20 jaar werken, een gemiddeld dienstverband .nl is 10 jaar.
Die jongere gaat hoogst waarschijnlijk ook niet blijven tot z'n pensioen en wil eens wat anders.
Bij mijn werkgever kijken we in ieder geval ook naar functioneren ipv op voorhand denken dat iets niet loont.
Hoe lonend is het opleiden van jongeren? Hoe lang blijven die gemiddeld bij een werkgever,
Daarom zijn er bij veel werkgevers clausules aangaande werknemers die een opleiding volgen en het terugbetalen ervan.
Je hebt niet bepaald je positieve bril op, zeg maar…
Een oudere opleiden kan bijvoorbeeld ook veel sneller gaan, dankzij de ruimschoots aanwezige kennis en ervaring. En de combinatie van nieuwe kennis en oudere ervaringen zijn ook waardevol.
In mijn vriendenkring (25-35 jaar) zijn de meesten toch aardig honkvast. Als ze prima op hun plek zitten, doorgroeien in hun werk en loon, dan is er geen reden om te vertrekken. Kun je dat als werkgever niet bieden, dan maakt het weinig uit wie je aan wil nemen, want dat zal iemand moeten zijn die niet verder wil groeien. Een oudere is dan prima.kuklos schreef: ↑08 feb 2026 18:36Hoe lonend is het opleiden van jongeren? Hoe lang blijven die gemiddeld bij een werkgever,
Daarom zijn er bij veel werkgevers clausules aangaande werknemers die een opleiding volgen en het terugbetalen ervan.
@Nijogeth, in de regio waar ik werk (Randstad) en de categorie mensen waar ik mee werk/aan denk (voornamelijk hbo en wo opgeleid) is een arbeidsduur van vier jaar bij de jongeren al een uitzondering.
In die context is een 50er dan ook niet oud te noemen !jonis schreef: ↑08 feb 2026 18:11
Een 50er moet nog bijna 20 jaar werken, een gemiddeld dienstverband .nl is 10 jaar.
Die jongere gaat hoogst waarschijnlijk ook niet blijven tot z'n pensioen en wil eens wat anders.
Bij mijn werkgever kijken we in ieder geval ook naar functioneren ipv op voorhand denken dat iets niet loont.
De ouderen waar ik het over heb zijn die uit de door Speedy123 genoemde categorie:
Dan heb ik "geen positieve bril op" , maar voor die categorie heb ik echt wel een punt.Speedy123 schreef: ↑05 feb 2026 21:57Dus werkeloze mensen van 65 jaar moeten maar zien hoe ze een baan vinden, hoe ze nog in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Want ja, een sociaal vangnet voor die mensen is er niet. Immers bijstand krijg je niet als je in een eigen woning woont. En dat jaartje WW was alleen maar bedoelt als overgang naar de nieuwe baan. Dat is klaar zodra de oudere 66 wordt. En je woning verkopen, tja waar ga je dan wonen in tijden van woningnood?