Enexis klacht ingediend ivm vervangen oude stroom meter

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NeoDutchio

Re: Enexis klacht ingediend ivm vervangen oude stroom meter

Bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 jul 2026 07:57
Waar leest u dat TS al eerder brieven heeft gehad hierover?
Elke woningbezitter heeft een brief gehad wanneer hun wijk aan de beurt was. Voor de mensen die niet wilden is later opnieuw een brief verzonden met een nieuw voorstel. Ik meen dat ik 3 of 4 brieven heb gehad.
Er zijn kansen genoeg geboden om de meter te laten vervangen. En ook in de media is aandacht genoeg geweest dat er vervangen moet gaan worden.

16again

Bericht door 16again »

witte angora schreef:
08 jul 2026 08:11
Ik weet toch heel zeker dat, toen ik hier 6 jaar geleden kwam wonen, ik meteen een brief naar de netbeheerder heb gestuurd met het verzoek de meters te vervangen. Dat was geen enkel probleem. De tijd van kosteloos vervangen zou eigenlijk al voorbij zijn, maar ja... mijn voorgangster zag het blijkbaar niet zitten.
Bij mijn weten kon je voorheen vervanging van de meter weigeren, zolang de oude meter niet op de afkeurlijst stond.
Als je daarna op eigen initiatief toch wou vervangen, dan kostte het idd geld.
Maar je kunt ook gewoon afwachten totdat echt vervangen moet worden, en dan is het weer gratis.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.

Dan verdampt je voordeel snel.

Morgan le Fay

Bericht door Morgan le Fay »

Moneyman schreef:
14 jul 2026 19:57
Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.

Uiteindelijk zorg je voor een berg kostbaar werk extra als je tegen alles blijft ageren.

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

Moneyman schreef:

Ja, die link stond er uren eerder al. :roll:

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Oftewel opdracht aan TS om gewoon een afspraak in te gaan plannen en iemand de voordeur laten opendoen.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
14 jul 2026 23:09
Oftewel opdracht aan TS om gewoon een afspraak in te gaan plannen en iemand de voordeur laten opendoen.
Of gewoon een afspraak inplannen als TS weer thuis is. TS komt helemaal niet aan die dwangsommen toe.
Morgan le Fay schreef:
14 jul 2026 20:08
Moneyman schreef:

Uiteindelijk zorg je voor een berg kostbaar werk extra als je tegen alles blijft ageren.
Absoluut. Als je echt de kop in het zand blijft steken ben je straks duizenden euro’s aan kosten en dwangsommen kwijt. En uiteindelijk komt de gerechtsdeurwaarder een tijdelijke ontruiming uitvoeren en wordt de meter in je afgedwongen afwezigheid alsnog vervangen.

Kortom: prima om de tijd die je hebt ook daadwerkelijk te gebruiken, maar overdrijf niet. Want dat kost je uiteindelijk heel veel geld.

16again

Bericht door 16again »

Moneyman schreef:
Uit dat verhaal maak ik vooral op dat dwangsommen gaan volgen, niet dat ze al opgelegd zijn

Moneyman

Bericht door Moneyman »

16again schreef:
15 jul 2026 08:29
Moneyman schreef:
Uit dat verhaal maak ik vooral op dat dwangsommen gaan volgen, niet dat ze al opgelegd zijn
Volg de tijdlijn, zou ik zeggen. Dan weet je genoeg.

En verder: tomayto, tomahto.

Ik_weet_niet_alles

Bericht door Ik_weet_niet_alles »

BL2 schreef:
07 jul 2026 15:24
Simpel, gewoon zorgen dat je, of iemand anders thuis aanwezig is.

Zie de tekst en dan vooral de laatste zin:

Sinds 2026 worden verouderde analoge elektriciteitsmeters vervangen door een moderne digitale meter of slimme meter. De netbeheerder stuurt u hiervoor een aanbiedingsbrief waarin u wordt uitgenodigd om een afspraak te maken voor vervanging van de oude meter. Wanneer u binnen zes weken na ontvangst een vervangingsafspraak maakt is de meterwissel kosteloos.
Dat lijkt mij toch vrij duidelijk. Niet dat de meter binnen 6 weken vervangen moet worden maar det er binnen 6 weken een afspraak gemaakt moet worden.

Plaats reactie