Indicatie loopt af en geen alternatief verblijf

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Papegaaiduiker
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Indicatie loopt af en geen alternatief verblijf

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Nijogeth schreef:
03 okt 2024 19:27
Ik weet niet hoe goed je bent met de werkgever. Een goede werkgever zal altijd begrijpen dat er emoties in het spel zijn, maar een goede werkgever waar je het goed mee kan vinden, die wil misschien helpen met een oplossing zoeken. Het is voor een werkgever namelijk ook fijn als een werknemer de privésfeer op orde heeft en niet met de ziel onder de arm loopt. Daarnaast is het voor een werkgever al helemaal niet fijn als een werknemer op straat terecht komt. Als je een goede band hebt met de werkgever, zou ik er gewoon eens mee om tafel gaan, het probleem uitleggen en misschien heeft die nog connecties of ideeën.

Dag Nijogeth,

Wie weet...
Ik heb al een afspraak gepland met mijn manager om dit probleem voor te leggen. Een aantal collega's weten ook van de situatie af, waaronder het planningsteam, zodat ze rekening kunnen houden met waarom ik bijvoorbeeld iets niet af krijg.

Ik heb wel aangegeven dat ik niet dag in, dag uit, gevraagd wil worden hoe het met mij gaat, gezien dat het een confronterende werking heeft. Het enige wat ik nu kan doen, is mijzelf proberen af te leiden door mij volledig te focussen op het werk. Ik heb kenbaar gemaakt bij de begeleiding dat zij maar met een oplossing moeten komen, omdat ik voor mijn gevoel genoeg heb gedaan, als je kijkt naar de stappen die ik heb ondernomen. Ze kunnen natuurlijk niet van mij verwachten dat ik een woning beschikbaar tover.

Papegaaiduiker

Speedy123
Berichten: 1768
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Indicatie loopt af en geen alternatief verblijf

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Het grote probleem in de sociale huursector is dat er heel veel mensen een voorrangsindicatie hebben. Afgelopen januari schreef een hoogleraar al dat iemand zonder voorrangsindicatie praktisch kansloos is om een sociale woning te bemachtigen.

Zo gaat in Utrecht 75 procent van de sociale woningen naar personen met een voorrangsregeling. In 2023 was dit zelfs 87 procent.

https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/47 ... hoogleraar

Plaats reactie