LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn is Covid 19 echt een gevaarlijke en besmettelijke ziekte.

Ik zie vele reacties die kant nog wal raken en meer op mijn Niveau zitten dan ik van jullie verwachte.
Gebakken lucht discussie over Ozon of Onzin?

Graag weer even iets serieuzer hier dan de laatste 3 pagina's graag en On Topic blijven.
Vergeet niet dat als ik al moet ingrijpen het wel heel ernstig is hier, de woonkamer mag nog maar Algemene ziekte?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, komkommer, dan gaan we hier weer wat serieuzer aan de gang. In Duitsland moesten vrijwel direct al 50 mensen in quarantaine toen de horeca eenmaal open ging. Ik ben benieuwd hoe het hier straks gaat.

Zie: https://www.ad.nl/buitenland/corona-uit ... oogle.com/

Enne... 12.00 uur... zal er echt geen eentje zijn die de deuren 'al' om 11.50 uur open gooit, omdat de handhavers toch nooit op tijd kunnen zijn om deze verschrikkelijke overtreding te beboeten? Juist in een tijd dat nota bene de premier oproept tot 'revolutie'?

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

In België stijgen de cijfers ook weer, terwijl zij enkel wat lichte versoepelingen hebben gedaan.

Het verbaast me eigenlijk dat het in Nederland allemaal nog meevalt op dit moment, omdat er veel Nederlanders zijn die de afgelopen periode zelf al flink versoepeld hebben.

Hier zijn sinds deze week trouwens flinke wachtrijen voor een aantal supermarkten. Is dat alleen hier of merken jullie dat ook?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou de deuren al om 10.00uur openen voor de tafels en stoelen Covid 19 proef op juiste plek te zetten en de parasols en zo!

En vraag de Burgemeester om de Bierpomp om precies als de kerkklokken 12.00 uur aangeven de eerste te tappen.
Maar omdat de koster van de kerk de sleutel heeft dat 10 minuten eerder doen is leuke grap!
Dan kunnen de handhavers ook eens de verantwoordelijke Burgemeester met €390,- afvoeren.... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik merkte inderdaad vrijdag behoorlijk wat drukte. Niet zozeer bij de supermarkten, maar vooral bij de flappentappen. Hier bij huis stond er een rij van een mannetje of 4, 5, terwijl je er normaal zelden iemand ziet, hooguit een, twee is al zeldzaam. Bij de flappentap in het centrum was ook al iemand aan het pinnen. Apart, want: er wordt gevraagd met pin te betalen. Niet contant. Kennelijk is bij veel mensen het vakantiegeld al binnen (bij mij wel) en gaan ze nu geld hamsteren. Voor de zwartwerkers of zo.

Wat ik nog wel steeds zie: lege schappen. Nu is het fruit in blik aan de beurt, de blikken van zo'n 450 gram. Het huismerk van de Jumbo is op, helemaal op... Duurdere zijn er nog wel. :roll:

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
24 mei 2020 08:52
In België stijgen de cijfers ook weer, terwijl zij enkel wat lichte versoepelingen hebben gedaan.

Het verbaast me eigenlijk dat het in Nederland allemaal nog meevalt op dit moment, omdat er veel Nederlanders zijn die de afgelopen periode zelf al flink versoepeld hebben.
Klopt, je blijft je verbazen over de ontwikkelingen. Niettemin: je kunt pas na een week of twee de eerste resultaten van de versoepelingen zien. Dat wordt in Nederland dus half juni of zo. Feit is wel dat het virus nog wel een tijdje 'onder ons' zal zijn, net als een veenbrand.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“In het centrum was ook al iemand aan het pinnen. Apart, want: er wordt gevraagd met pin te betalen. Niet contant. Kennelijk is bij veel mensen het vakantiegeld al binnen (bij mij wel) en gaan ze nu geld hamsteren. Voor de zwartwerkers of zo”

Ik kan hier in de supermarkten, ook bij Jumbo, gewoon met contant geld betalen.

En geld “hamsteren” voor de zwartwerkers? Heel bijzonder, en de winkels zijn hier goed gevuld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je bij mijn langs wilt komen straks als België ook weer open is...
Zal ik mijn homeopathische wijn wel schenken, een pl :mrgreen: ns wijn in de waterkan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Geen problemen hier bij de supermarkten , men wacht netjes op afstand buiten, daar wordt je een gedesinfecteerde kar aangereikt en binnen is éénrichtingsverkeer.
Op de paden passeer je héél soms iemand vrij rakelings.
De schappen zijn allemaal vol.
Geen tekorten !
Je kunt pinnen of contant betalen.

Het was idd wat drukker nu , maar velen hebben " gebeurd " 😁

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
24 mei 2020 09:33
Klopt, je blijft je verbazen over de ontwikkelingen. Niettemin: je kunt pas na een week of twee de eerste resultaten van de versoepelingen zien. Dat wordt in Nederland dus half juni of zo. Feit is wel dat het virus nog wel een tijdje 'onder ons' zal zijn, net als een veenbrand.

Dat klopt, maar dat werd vanaf het begin al geroepen als het ergens wat uit de hand liep, 'Over twee weken ligt de IC weer vol'. Met het paasweekend bijvoorbeeld. En dat is tot nu toe toch allemaal meegevallen.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gisteren te horen dat een vriendin van mijn zusje positief heeft getest. Geen klachten of iets dergelijks, gewoon contact gehad met alle vriendinnen, gisteren hadden ze gezellig een barbecue met de vriendinnen toen ze werd gebeld. Het zal waarschijnlijk allemaal zo'n vaart niet lopen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoop met je mee dat niet een groot deel van die vriendinnengroep, inclusief je zus, besmet zijn. Maar wat gaat er nu verder gebeuren? Iedereen in quarantaine?

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, voor zover ik weet niets. Bij mij thuis heeft iedereen het waarschijnlijk al gehad, ook mijn zusje. Bij de rest weten ze niet goed wat ze er mee moeten doen, is ook allemaal vrij vers. Werken er een aantal in de zorg en sommigen in de supermarkt, die gaan zonder klachten gewoon werken, denk ik. Het is ook moeilijk te bepalen in welke periode zij besmettelijk was, dat kan een week tot 2 weken zijn geweest, ze weet zelf amper met wie ze binnen anderhalve meter is geweest.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens vraag ik me wel af of ik aan het einde van het jaar gelijk ga krijgen dat er eigenlijk amper extra mensen zijn overleden vanwege corona. Als je nu ziet dat er al ondersterfte was 2 weken terug, kun je misschien aan het einde van het jaar wel concluderen dat corona eigenlijk geen extra slachtoffers heeft gekost en de sterfte eigenlijk gelijk was aan voorgaande jaren. Iets wat ik half maart al voorspelde.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Droom rustig verder.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan heeft Rutte het toch goed gedaan! Nog een jaartje 1,5 meter.

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

witte angora schreef:
24 mei 2020 09:29
Ik merkte inderdaad vrijdag behoorlijk wat drukte. Niet zozeer bij de supermarkten, maar vooral bij de flappentappen. Hier bij huis stond er een rij van een mannetje of 4, 5, terwijl je er normaal zelden iemand ziet, hooguit een, twee is al zeldzaam.
Goh, ik wist niet dat WA een flappentap bij huis heeft.
Weer wat geleerd op een druilerige zondagmiddag...... :mrgreen:

(sorry, of topic, komt door het weer)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nijogeth schreef:
24 mei 2020 14:11
Overigens vraag ik me wel af of ik aan het einde van het jaar gelijk ga krijgen dat er eigenlijk amper extra mensen zijn overleden vanwege corona. Als je nu ziet dat er al ondersterfte was 2 weken terug, kun je misschien aan het einde van het jaar wel concluderen dat corona eigenlijk geen extra slachtoffers heeft gekost en de sterfte eigenlijk gelijk was aan voorgaande jaren. Iets wat ik half maart al voorspelde.
Vroeger, dus vorige jaren toen ik hier nog woonde was bij elke jaarlijkse griep sproeien maar en we zien wel, nu zijn we voorzichtiger en dan kan het inderdaad dat er de rest van 't jaar minder doden vallen.
Als je bleef thuiswerken, minder auto's is minder botsen en zo.
En werklozen die thuis zitten lopen ook minder risico.

Het zou best kunnen dat we Nijogeth gelijk moeten geven....
Weet alleen niet hoe het hier in België gaat lopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja Kees we zijn stom geweest. Hadden we maar beter geluisterd naar Boris en Trump. Dat was beter voor de economie.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
24 mei 2020 17:29
[...]
Marcel Olde Rikkert heeft naar buiten toe lang zijn mond gehouden.[...]
Lekker makkelijk.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat iemand met een dergelijke functie en/of staat van dienst zijn mond open doet als het echt van belang is. Was hij toen misschien toch niet zo zeker van zijn opvattingen als hij nu doet voorkomen?
Het komt nu toch een beetje over als wijsheid achteraf.

Gesloten