Nu ben ik persoonlijk niet zo'n CDA-fan en dat is eigenlijk de laatste tijd alleen maar erger geworden door hoe ze met Omtzigt omgingen, maar als ik dan dit interview met Mona Keijzer zie, dan hebben ze daar wel aardig wat capabele mensen de deur uitgewerkt.
https://youtu.be/7IyiBpD2Nxw
Een minister die uitspraken publiceerde, wetende dat ze ontslagen zou worden, omdat ze het kabinetsbeleid omtrent corona niet meer kon accepteren. En dan bijvoorbeeld dingen in haar portefeuille waar ze het niet mee eens was. Het festivalseizoen werd afgelast, omdat er heel veel besmettingen waren in clubs en discotheken (wat hebben die met elkaar te maken?), maar ondertussen mochten de stadions weer vol zitten en de Grand Prix van Zandvoort kon ook gewoon doorgaan.
Dat ze aangeeft dat ze meerdere keren heeft aangedrongen om het beleid onder de loep te nemen, maar meerdere keren werd genegeerd, heeft haar ertoe gezet dat stuk in de media te brengen, wetende dat dat tot ontslag zou leiden. Nog vreemder is het eigenlijk dat een overleg in de ministerraad geheim moet blijven, dat zou juist een punt zijn dat openbaar moet zijn. In elk geval de notities achteraf.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Omtzigt en Keijzer samen een partij zouden beginnen.
P.s. Olongren werd gevraagd of ze het verschil tussen sergeant en majoor wist. Dat wist ze niet, maar ze had een boekje om zich in te lezen. En dat is dan de nieuwe minister van defensie, die kan nog niet eens geheimhouden dat Omtzigt een functie elders moet hebben, laat staan staatsgeheimen bewaren