LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:
10 jan 2021 13:20
dagjesmensen in de trein, waarbij zeker een kwart het mondkapje niet of niet juist draagt,
??
Geen idee hoe dat zit, sinds de lockdown heb ik geen station meer van binnen gezien. Maar, wat ik gisteren al schreef, het is overal best wel druk, ook waar ik gisteren was. In tegenstelling tot het voorjaar, toen kon je op veel plekken een kanon afschieten, en niemand die het op zou vallen.

Afijn, ik heb vrijdag weer de boodschappen voor de hele week gehaald, had niet eens zoveel nodig. Dus naar de winkels hoef ik nu even niet, is wel zo fijn.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Brahms schreef:

Als je ziet hoe druk het is met dagjesmensen in de trein, waarbij zeker een kwart het mondkapje niet of niet juist draagt, is het tijd dat er nu eens een echte Lockdown komt. En ja, ik maakte een zeer noodzakelijke reis.

daar kan je de conducteur bij halen. En een hele lockdown zit ik niet echt op te wachten, het gaat al weer strenger worden.

@ Jablan.....jij boeit mij niet.
Als jij je eigen teksten eens naleest ken je het antwoord. Boel tekst....weinig inhoud.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Brahms schreef:

Niet echt belangrijk lijkt me. Dat kapsel van jou.
Als je ziet hoe druk het is met dagjesmensen in de trein, waarbij zeker een kwart het mondkapje niet of niet juist draagt, is het tijd dat er nu eens een echte Lockdown komt. En ja, ik maakte een zeer noodzakelijke reis.
Dat inderdaad. Er wordt in Nederland steen en been geklaagd over dat we niks meer mogen maar alle landen om ons heen hebben veel strengere maatregelen. In Engeland moet je thuis blijven tenzij voor werk of eten kopen, in Ierland mag je maar binnen een straal van 5km naar buiten, in grote delen van Duitsland is dat 15km. En wij kunnen gewoon het hele land door. Maar we klagen wel over als mensen via Schiphol binnenkomen, terwijl de grootste verspreiding gewoon in het binnenland wordt gedaan.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
10 jan 2021 15:49
Er wordt in Nederland steen en been geklaagd over dat we niks meer mogen maar alle landen om ons heen hebben veel strengere maatregelen.
En hoe succesvol is dat?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
10 jan 2021 16:00
PeterPeters1966 schreef:
10 jan 2021 15:49
Er wordt in Nederland steen en been geklaagd over dat we niks meer mogen maar alle landen om ons heen hebben veel strengere maatregelen.
En hoe succesvol is dat?
Totaal niet toch? Of is corona daar ondertussen al verdwenen?

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Men verwacht dat een kwart van de detailhandel failliet gaat. Datzelfde geldt voor de helft van de horeca. De reisbranche, de evenementenbranche, allemaal naar de vaantjes.

En dan de mensen die maar hameren op een strengere lockdown, zodat we daarna 'weer normaal' kunnen gaan leven. Hoe dan? Er is dan zoveel kapot.

En dat vergelijken met andere landen. Maakt het wat uit of het ergens anders strenger is of niet? De enige vraag die telt is die 16again stelt: heeft dat geholpen? Het loopt toch overal op!

De rek is eruit. Ik heb het gisteren al gezegd. Mensen gaan gezellig met zijn tweeën boodschappen doen, zoeken de randjes op van wat er volgens de regels mag of gaan er overheen. Het duurt te lang, er is nog steeds geen uitzicht op beter. Er is geen motivatie meer om je ergens aan te houden.

reggie2

mh73 schreef:
10 jan 2021 17:36

De rek is eruit. Ik heb het gisteren al gezegd. Mensen gaan gezellig met zijn tweeën boodschappen doen, zoeken de randjes op van wat er volgens de regels mag of gaan er overheen. Het duurt te lang, er is nog steeds geen uitzicht op beter. Er is geen motivatie meer om je ergens aan te houden.
Misschien in jouw dorp, in onze stad houden de meeste mensen zich er aan.

Schuld moet je leggen bij die illegale feestjes.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Londen kan men, denk ik, aardig zien wat er gebeurt als er te laat maatregelen worden genomen. Bergamo-achtige toestanden, als u het mij vraagt, al hoeft u dat niet te doen. Het grootste gevaar is niet een grote sterfte door corona, al zie ik geen enkele reden om daar luchtig over te doen, maar de overbelasting en het vastlopen van de gehele gezondheidszorg.

Als dat is wat "men" impliciet wil door zich niet aan de maatregelen te houden, dan wordt het heel snel nog heel veel erger. Of detailhandel, horeca enz. er dan beter uit komen, waag ik te betwijfelen.

reggie2

Erthanax schreef:
10 jan 2021 17:44
In Londen kan men, denk ik, aardig zien wat er gebeurt als er te laat maatregelen worden genomen. Bergamo-achtige toestanden, als u het mij vraagt, al hoeft u dat niet te doen. Het grootste gevaar is niet een grote sterfte door corona, al zie ik geen enkele reden om daar luchtig over te doen, maar de overbelasting en het vastlopen van de gehele gezondheidszorg.

Als dat is wat "men" impliciet wil door zich niet aan de maatregelen te houden, dan wordt het heel snel nog heel veel erger. Of detailhandel, horeca enz. er dan beter uit komen, waag ik te betwijfelen.
Die komen er wel weer bovenop, Zo niet dan is er altijd wel weer ander werk. Opbouwen noemen ze zoiets.

Hoewel het triest is , gaan mensenlevens toch echt voor de horeca.

witte angora

mh73 schreef:
Klopt, dat zie ik hier in de omgeving ook. Uiteraard hebben beide echtelieden steevast een karretje, dat zou de afstand garanderen. Mooi niet. Als ze met zijn tweeën ergens staan te kleppen (overleggen) moet je er toch echt langs, en dan heb je toch echt geen anderhalve meter.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de boel minimaal 2 weken volledig op slot gaat. Dus ook geen Kruidvat, geen slijterij, geen bloemenverkopers op straat, geen take-away koffie (daar loopt nu letterlijk iedereen mee, dus de sluiting van de horeca heeft geen enkel nut meer); OV alleen als je je reisdoel van tevoren hebt aangegeven; maximaal een kilometer of 10 rondom de eigen woonplaats; avondklok vanaf 18.00 uur, dus supermarkten uiterlijk om 17.00 uur dicht, dat soort dingen.

Wat je nu ziet lijkt in de verste verte niet meer op een lock-down.

mh73

Erthanax schreef:

Dat met de situatie in Engeland ben ik op zich wel met je eens. Ik geloof dat we in september voor het eerst in de krant lazen dat er in het UK een andere variant was opgedoken. Ik verbaas me er ernstig over dat dat dan in december ineens zulke paniektoestanden oplevert. Ik moet daarbij nog steeds denken aan Van Dissel die in februari riep: de kans is heel klein dat het virus hier komt. Het was hier al. Waarbij toen nog het excuus was dat het een nieuw virus betrof, maar we zijn inmiddels bijna een jaar verder.

Men reageert ofwel te laat, ofwel te slap, ofwel met de verkeerde maatregelen. De lockdown van nu is een lachertje en dat is te wijten aan onze regering. Zoals ik gisteren al schreef, ziet het er op het gemiddelde buurtwinkelcentrum niet anders uit dan normaal. Veel winkels zijn gewoon open. Logisch dat het geen effect heeft. Als je echt wil zien of een lockdown wat uitmaakt, doe het dan goed. Wat dat betreft mogen ze het van mij twee weken verlengen, maar dan echt alleen de noodzakelijke winkels open. En haalt het dan nog niets uit, dan moet je je als regering maar eens goed achter de oren krabben en kijken waarom het geen effect heeft.

Daarbij denk ik dat er heel snel met het vingertje gewezen wordt naar mensen met een andere mening. Ik vind de maatregelen van buitenproportioneel, maar ik hou me er nog steeds heel netjes aan, wat ik van veel anderen toch niet kan zeggen.

mh73

witte angora schreef:
10 jan 2021 17:59
avondklok vanaf 18.00 uur, dus supermarkten uiterlijk om 17.00 uur dicht, dat soort dingen.

Die avondklok niet hoor, dat redden mijn honden niet tot de volgende ochtend.

Avondklok zie ik sowieso weinig toegevoegde waarde in, en sluit je supermarkten eerder dan moeten de klanten van 's avonds weer overdag, waardoor het overdag drukker is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
....de overbelasting en het vastlopen van de gehele gezondheidszorg.
Nu hoorde ik van de week een arts zeggen, dat ons systeem gebaseerd is op gemiddelde zorgvraag, en geen piekvraag aan kan.
Ons land heeft zo'n beetje het laagst aantal IC bedden per 100.000 inwoners, van alle Europese landen
https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-n ... heeft.html
Dat gaf met de griepgolf in 2018 al problemen, en daar is niet naar gehandeld
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ~b5135dfb/

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is wel duidelijk dat mensen best strengere maatregelen willen, maar dan wel regels die hen het beste uitkomen. Zo komen we er wel.

witte angora

mh73 schreef:
10 jan 2021 18:06
Avondklok zie ik sowieso weinig toegevoegde waarde in, en sluit je supermarkten eerder dan moeten de klanten van 's avonds weer overdag, waardoor het overdag drukker is.
Simpel: een maximum aantal personen naar binnen, de rest kan buiten wachten. Plus het advies om niet vaker dan twee keer per week de boodschappen te doen; in principe is vaker als dat ook helemaal niet nodig.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
10 jan 2021 17:41
mh73 schreef:

Misschien in jouw dorp, in onze stad houden de meeste mensen zich er aan.

Schuld moet je leggen bij die illegale feestjes.
En maar wijzen met het vingertje,er moeten blijkbaar schuldigen zijn.
Als je wilt dat het virus uitsterft zul je alles op slot moeten doen,dus geen boodschappen meer doen,geen dokters of ziekenhuis bezoek,niet de hond uitlaten,geen transport van welke goederen dan ook,geen bezorg service,geen post bestelling,enz,enz.
Dan sterft het vast wel uit,maar wij dus ook....

Lowieze

witte angora schreef:
10 jan 2021 18:47
Simpel: een maximum aantal personen naar binnen, de rest kan buiten wachten. Plus het advies om niet vaker dan twee keer per week de boodschappen te doen; in principe is vaker als dat ook helemaal niet nodig.
Goh, er zijn ook mensen die niet alleenstaand zijn en wat meer boodschappen nodig hebben in een week.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
10 jan 2021 17:59
mh73 schreef:
Klopt, dat zie ik hier in de omgeving ook. Uiteraard hebben beide echtelieden steevast een karretje, dat zou de afstand garanderen. Mooi niet. Als ze met zijn tweeën ergens staan te kleppen (overleggen) moet je er toch echt langs, en dan heb je toch echt geen anderhalve meter.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de boel minimaal 2 weken volledig op slot gaat. Dus ook geen Kruidvat, geen slijterij, geen bloemenverkopers op straat, geen take-away koffie (daar loopt nu letterlijk iedereen mee, dus de sluiting van de horeca heeft geen enkel nut meer); OV alleen als je je reisdoel van tevoren hebt aangegeven; maximaal een kilometer of 10 rondom de eigen woonplaats; avondklok vanaf 18.00 uur, dus supermarkten uiterlijk om 17.00 uur dicht, dat soort dingen.

Wat je nu ziet lijkt in de verste verte niet meer op een lock-down.
Maar als je alleenstaand bent, is één keer per week naar de supermarkt toch voldoende, en zeker als je je eigen tijd kunt kiezen, hoef je amper iemand tegen te komen. Binnen 20 minuten sta je weer buiten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

"Adviezen " werken niet , dat is wel gebleken. Mensen gaan toch hun eigen gang wel.
Waarom is bv de Kruidvat , de Etos , Trekpleister , de bloemenman nog gewoon en volop open??
Er moet van bovenaf strikte verboden komen , anders blijft het n.m.m dweilen met de kraan open.
Een avondklok zou kunnen mee helpen . Je hond uitlaten moet natuurlijk nog wél kunnen.

En het eerder vaccineren van bv huisartsen zit er ook niet in. Onbegrijpelijk!

Lowieze

Maar als je de drogisterijen laat sluiten, wordt het toch juist drukker in de supermarkten en bij de apotheken?
Zeker als je de supermarkten ook nog maar beperkt open wilt laten.
Bij de apotheek hier staat vaak al een rij buiten, omdat je alleen ‘s middags je herhalingsrecepten kunt ophalen.

Gesloten