Inderdaad is het zaak eerst het gesprek aan te gaan. Toevallig van de week had ik zo'n gebbetje. Iets wat tot een klacht had kunnen leiden (volgens de officiële regels had ik dat recht) besloot ik te te behandelen als zijnde een bezwaar op een beslissing die genomen is. Heb mijn complete motivatie meegegeven. Dat leidde tot een zeer goed en openhartig gesprek.
Het is opvallend dat de topicstarter niet meer reageert. Ook opvallend wat in de OP staat:
Ik was dit weekend bij een winkel die nog een half uur open was toen ik werd geholpen, op een zondag. Ik kwam voor een tv die ik al eerder gezien had, maar helaas was deze al niet meer op voorraad. Toen ik een andere optie kreeg aangeboden werd mij verteld dat er alleen dit weekend (dus nog een half uur) korting was op een tv. Hierdoor toch een beetje een overhaaste beslissing genomen. Tot mijn grote verbazing zie ik dat er twee dagen later (dinsdag) nog steeds dezelfde korting word gegeven. Nu dacht ik dat dat niet mag in verband met misleiding en aansporen tot directe koop. Iemand die hier het fijne van weet en de rechten en plichten kan vertellen ?
De topicstarter wilde een bepaalde tv, maar die was niet op voorraad. Er werd een andere optie aangeboden, en dat aanbod heeft hij aanvaard omdat de actie nog een half uur geldig zou zijn. Verder staat er dat twee dagen later nog steeds dezelfde korting wordt gegeven. Waarover? Op de tv die hij wilde maar die niet op voorraad was? Was die tv twee dagen later dan wel op voorraad? Was het een op=op actie? Of was het een korting op alle tv's? Werd de korting in de nieuwe week op dezelfde tv aangeboden als waar de topicstarter voor ging, of ging het om andere tv's?
Eigenlijk, als je de OP goed leest, blijven er best nog wel wat vragen over. En ondertussen heeft iedereen het maar over de rechten van de topicstarter en de plichten van de verkoper en dat het om misleiding en oneerlijke handelspraktijken gaat. Zonder dat ook maar iemand weet wat er exact aan de hand is.