Lady1234 schreef: ↑19 okt 2018 17:57Dat is ook nog een probleem. Heb mijn bank vorig jaar weggegeven. Houd het maar bij mijn stoel.![]()
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
ING heeft aangegeven met een alternatief te komen. Ik heb zelf de app niet geïnstalleerd, omdat ik dat niet veilig vind.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
1. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
2. Ik dacht dat via de app, los staat van SMS? Althans zo heb ik het bij ING
4. Er zitten toch twee authenticatie stappen op? Eerst de smartphone toegang, dan de app code?
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Ad 1: zelfs als mijn telefoon gekraakt wordt, is mijn app nog niet gekraakt;alfatrion schreef: ↑21 okt 2018 01:181. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
Ad 2: lang leve de vingerafdrukherkenning, los daarvan is een 5-cijferige code nodig;
Ad 3: het is ook makkelijker. Maar waarom is dat onveilig?
Ad 4: Je moet in mijn telefoon komen, je moet in mijn app komen, en dan moet je nog steeds een 5 cijferige code of een vingerafdruk hebben.
Ik blijf ‘m toch maar gebruiken
-
witte angora
- Berichten: 30252
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
3. Meer gemak is minder veiligheid. Aan de ene kant kun je alles doen zonder drempels (zelfs geen wachtwoord) en aan de andere kant kan niemand er bij (jij dus ook niet). Het eerste is maximaal gemak en het tweede is maximale veigheid. Je wilt natuurlijk ergens in het midden zitten.
Vertel: je hebt jezelf buiten gesloten, hoe kom je weer in je account?
Het idee achter MFA is dat je de veiligheid vergroot door meerdere technieken te gebruiken. Twee keer om een wachtwoord vragen is 1FA, omdat je hetzelfde ook kan bereiken door te verlangen dat het wachtwoord twee keer zo groot is.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Als je nog Tancodes gebruikt, gaat dat met sms, maar Alfatrion reageert op Moneyman dat de app onveilig is en onder punt 2 heeft hij het over die sms.witte angora schreef: ↑21 okt 2018 12:31Nu nog wel, vanwege de TAN-code. Pas als je de app gebruikt krijg je geen TAN-code, en dus geen sms meer.
Nog eens goed gelezen. Hij schrijft dat de activatiecode die per sms komt, onderschept kan worden.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
@alfatrion
Lady1234 schreef: ↑
21 okt 2018 11:44
Er komt geen sms aan te pas.
Vertel: je hebt jezelf buiten gesloten, hoe kom je weer in je account?
Ik lees dit op de site van ING.
Mobiele pincode vergeten? Zo krijg je weer toegang tot de app
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen tot de Mobiel Bankieren App:
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De App wordt dan geblokkeerd. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor ‘Mobiel’. Hier zie je een overzicht van jouw toestel(len). Kies voor de optie ‘Blokkeren’. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden en een nieuwe mobiele pincode instellen.
Lady1234 schreef: ↑
21 okt 2018 11:44
Er komt geen sms aan te pas.
Vertel: je hebt jezelf buiten gesloten, hoe kom je weer in je account?
Ik lees dit op de site van ING.
Mobiele pincode vergeten? Zo krijg je weer toegang tot de app
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen tot de Mobiel Bankieren App:
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De App wordt dan geblokkeerd. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor ‘Mobiel’. Hier zie je een overzicht van jouw toestel(len). Kies voor de optie ‘Blokkeren’. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden en een nieuwe mobiele pincode instellen.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
vraag voor de kenners,
Ik had nog ING met tancode, nu een tablet gekocht en daarop de app ge-installeerd,
het werkt, ik kan nu bankieren,
probleem is het volgende, als ik iets via Ideal wil betalen, kom ik terecht op "oude" inlogpagina met de tancodes.
Hoe verander ik dat?
Dus dat ik na aanklikken "ideal" in de app geraak?
Ik had nog ING met tancode, nu een tablet gekocht en daarop de app ge-installeerd,
het werkt, ik kan nu bankieren,
probleem is het volgende, als ik iets via Ideal wil betalen, kom ik terecht op "oude" inlogpagina met de tancodes.
Hoe verander ik dat?
Dus dat ik na aanklikken "ideal" in de app geraak?
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Ik heb ook de app op mijn tablet en mobiel. Als ik via Ideal iets wil/ moet betalen, komt volgens mij een pagina naar voren waarop ik kan kiezen app of Mijn Ing.
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Bij mij niet. Ik kom altij direct in de app. Misschien ee keer de app opnieuw installeren?
-
renewouters
- Berichten: 3488
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Misschien eerst les1 van je LOI cursus ICT security afmaken.alfatrion schreef: ↑21 okt 2018 01:181. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
-
Lowieze
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
marnix schreef: ↑21 okt 2018 18:38vraag voor de kenners,
Ik had nog ING met tancode, nu een tablet gekocht en daarop de app ge-installeerd,
het werkt, ik kan nu bankieren,
probleem is het volgende, als ik iets via Ideal wil betalen, kom ik terecht op "oude" inlogpagina met de tancodes.
Hoe verander ik dat?
Dus dat ik na aanklikken "ideal" in de app geraak?
Heeft u dit gedaan?
"Voordat je de app kunt gebruiken, activeer je deze in Mijn ING. Je gebruikt hiervoor een bevestigingscode, die je pas ontvangt na het invoeren van een TAN-code. Voor iedere (nieuwe) mobiel of tablet is deze activering nodig."
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Maar Marnix moet de app geactiveerd hebben, want hij schrijft dat hij kan bankieren.
