Het is werkelijk niet te geloven.
NeoDutchio schreef: ↑20 okt 2019 10:37
Er zijn meer verplichtingen dan enkel juridische verplichtingen.
En hoe heet zo'n soort verplichting dan in dit geval?
Moneyman schreef: ↑19 okt 2019 23:08
Dat klopt helemaal, zoals ik al vaker heb geschreven. Het is
normaal. Jij schrijft echter expliciet -en zonder onderbouwing- dat het
verplicht is - en dáár hebben we discussie over.
Mijn eerste reactie hierover was:
NeoDutchio schreef: ↑13 okt 2019 11:03
Dus de auto is zakelijk geleased? Dat is het niet zo vreemd dat het zakelijk adres genomen wordt. Anders is VW niet verzekerd. In het KVK staat het inschrijvingsadres van het bedrijf, geen bezoekadressen. Het is ook zeker niet gebruikelijk om zakelijk contracten op andere adressen te zetten dan het ingeschreven adres in de KVK.
Waar leest u dat ik zeg dat het verplicht is?
Moneyman heeft nergens gezegd dat u in dit specifieke stuk tekst (volgens u uw eerste reactie) die bewuste bewering deed. Een willekeurig stuk tekst aanhalen met als boodschap 'hier zeg ik in ieder geval niet', is geen weerlegging van de constatering dat u expliciet -en zonder onderbouwing- stelde dat het een verplichting was. Die bewering deed u namelijk elders. Waar komt deze vreemde manier van discussiëren vandaan?
Wellicht wel hier:
kweenie schreef: ↑14 okt 2019 06:54
Bij een zakelijke overeenkomst moet VW bank er immers vanuit kunnen gaan dat de gegevens in de KvK juist zijn. (Dat ben je als ondernemer ook verplicht.) ...
Maar 1 dat zijn mij woorden niet en 2 staat er dat je als ondernemer verplicht bent om er vanuit te kunnen gaan dat de gegevens bij de KVK goed zijn.
U zegt: 'hier heb ik nog een quote, waarin wordt gesteld dat
iets verplicht is, maar dat gaat over een andere verplichting en bovendien
iemand anders zei het, niet ik', kennelijk om te suggereren dat dit een verklaring zou kunnen zijn waarom Moneyman het zogenaamd onjuiste standpunt verkondigt dat u de bewuste bewering aangaande de verplichting heeft gedaan. Wat denkt u hiermee bewezen te hebben? Wat verklaart deze vreemde manier van discussiëren?
Dat het een bijzondere vreemde manier is, blijkt wel uit de volgende quote, waarmee u gewoon erkent dat u de bewuste bewering gedaan heeft:
NeoDutchio schreef: ↑17 okt 2019 13:53
Op het moment dat er een zakelijke overeenkomst gesloten wordt, dan moet dat op het ingeschreven adres van het bedrijf gebeuren.
Ja, dat is 'm en daar hadden we 'm allemaal gelezen (Moneyman quote hem zelfs voordat hij om een onderbouwing vroeg), maar dat was u vergeten? Dit is wel heel vreemd.
Vervolgens zegt u 'ja, maar ik had het niet over een juridische verplichting, maar een ander soort verplichting'. Die dan bij nader inzien niet eens een verplichting blijkt te zijn, maar gewoon een werkwijze waarvan het niet onverstandig is dat het bedrijf 'm volgt.
In feite erkent u daarmee de bewuste verplichting (op het moment dat er een zakelijke overeenkomst gesloten wordt, dan moet dat op het ingeschreven adres van het bedrijf gebeuren) als zodanig
helemaal niet bestaat. Waarmee uw toch al rammelende redenering, die sowieso bol stond van de aannames, als een kaartenhuis ineen zijgt.
Maar waarom deze poespas?