Wat is het belang van het plaatsen van dat soort filmpjes op dit moment? Welke boodschap wil je daarmee overbrengen?: 'maak je niet druk, het valt allemaal wel mee, er is nauwelijks risico'? Zoiets?
Is dat de juiste boodschap op dit moment?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Wat is het belang van het plaatsen van dat soort filmpjes op dit moment? Welke boodschap wil je daarmee overbrengen?: 'maak je niet druk, het valt allemaal wel mee, er is nauwelijks risico'? Zoiets?
In het bovenste rijtje ontbrak, voor 'morgen', nog '136'. Dat was al bekend toen (dag 6).
"(...) The virus has not caused too much damage yet, but corona is now going to release a real beast on you, your own immune system. (...) Corona causes infected immune cells to overreact and yell bloody murder. In a sense, it puts the immune system into a fighting frenzy and sends way more soldiers than it should, wasting its resources and causing damage. (...) In more severe cases, Millions of epithelial cells have died and with them, the lungs' protective lining is gone. That means that the alveoli - tiny air sacs via which breathing occurs - can be infected by bacteria that aren't usually a big problem. (...) The Corona virus is often compared to the flu, but actually, it's much more dangerous. (...) Since we don't have a vaccine for Corona, we have to socially engineer our behaviour, to act like a social vaccine. This simply means two things: 1. Not getting infected; and 2. Not infecting others. (...)"alfatrion schreef: ↑22 mar 2020 10:56Dit is geen vriendelijk virus dat wel meevalt.
https://youtu.be/BtN-goy9VOY
Veel mensen hier zijn, lijkt het, geobsedeerd door de cijfers, grafieken die ze zelf maken, bijhouden hoeveel mensen besmet zijn, hoeveel mensen er overleden zijn.
Maak het eens concreet.
Erthanax schreef: ↑20 mar 2020 13:50Christiaan Roorda in Trouw schreef:Het wonderlijke is: de meest ingrijpende maatregelen die het kabinet neemt, berusten niet op een wettelijke grondslag en worden niet in de officiële publicatiebladen bekendgemaakt; dat gebeurt via moderne communicatiemiddelen, via televisie en internet. Het is niet duidelijk wat voor rechtsvorm deze maatregelen hebben, er staan geen sancties in en er komen geen politieagenten om boetes uit te delen.
Ik zal uitleggen wat dit is. Het is ongeschreven noodrecht. Het kabinet doet wat gedicteerd wordt door de omstandigheden, en het heeft daarvoor een eigen manier gevonden: het formuleert in feite alleen krachtige aanbevelingen. De bevolking aanvaardt ze, mits de maatregelen goed te volgen zijn. Bij het besluit van vorige week donderdag om de scholen open te houden ging het even mis: dat begrepen de mensen niet, maar dat besluit werd zondag gecorrigeerd.
Het kabinet heeft voorlopig nog geen noodtoestand uitgeroepen omdat dat niks oplevert. Ook in een noodtoestand is het bijvoorbeeld niet toegestaan om kerkdiensten te verbieden. Met de nu getroffen 'maatregelen' zijn die ook niet verboden, wel dringend ontraden. En dat was ook precies genoeg.
Dit heeft een grote schoonheid: de overheid neemt besluiten op basis van gezag en verstand. Dat verschaft legitimiteit en dan is legaliteit niet nodig. De maatregelen van het kabinet vormen geen dwingend recht, maar dringend recht. Krachtiger kan het niet.
eerder vandaag werd ik na soortgelijke uiting verwezen naar Dunning en Kruger.
Zitten bij het WHO dan ook incompetente mensen?Het dunning-krugereffect is een psychologisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen ontberen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn
Het hoge sterftecijfer in Nederland roept inderdaad vragen op.
Beter worden = goed nieuws = niet interessant, want media zitten nog in de angst&paniekfase met dagelijks meer geïnfecteerden.
Dat klopt natuurlijk.
Ik mis de concrete link naar de bron voor de bewering dat 'WHO lock downs afraadt'.WHO raadt lock downs af. En zeggen hetzelfde als een enkeling hier ook steeds zeggen: zodra de maatregelen versoepelen zal het virus de kop weer opsteken.
Zie CNN maar ook nu.nl heeft dit nieuws
Ik verwacht dat dat Rutte worst zal wezen. Hij heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd dan terugbetalingen van tickets of vouchers.
NOS schreef:Nu kunnen we het aantal patiënten nog aan, maar wat doen we als er straks veel meer bij komen? Dan moeten er keuzes worden gemaakt. Daar ga ik niet over, maar ik vind wel dat daar concreter over moet worden nagedacht. Ook vanuit de overheid.