Man is onderweg en werd geconfronteerd met een nieuwe variant van de maskerplicht. FFP2-maskers. Ze maken het ademen zo zwaar, dat hij er een paar kleine gaatjes in heeft geprikt, anders wordt hij duizelig of erger. Je kunt het ook overdrijven met die maskerplicht, FFP2-maskers zijn niet bedoeld om op straat of in een winkel te dragen.
16again schreef: ↑18 jan 2021 23:04
Zwakker, sterker? Ik denk meer in termen van besmettelijker , en de ernst van ziekte verschijnselen. Wat verschillende dingen zijn
De eerste twee horen bij virologie. Zwakker zijn de mutaties, die doodlopen, er toe leiden, dat een virus meer moeite heeft om zich te reproduceren of dat helemaal niet meer kan. Sterker zijn alle mutaties, die een virus als het ware vleugels geven. Die leiden naar de laatste twee zorgtermen. Een sterke mutatie is bijvoorbeeld meer besmettelijk worden, maar de ziekteverschijnselen staan grotendeels los van de veranderingen van een virus, ze vertellen meer over hoe een immuunsysteem reageert op de indringer.
BL2 schreef: ↑19 jan 2021 00:38
Goed plan zeg, dan is er toch al niemand op straat.
Gelijk vol doorpakken van 19.00 tot 07.00 uur. En dan maakt het nog erg weinig verschil. Als het nou hartje zomer was.......
Het zal verschil maken waar je woont. Van 7 tot 7 vind ik onhandig, want daar komt de eerste uitzondering er al aan: de mensen, die in ploegendienst werken.
witte angora schreef: ↑19 jan 2021 09:03
Ik lees net dat de helft van de studenten niet echt een geschikte studieplek heeft om de lessen online te kunnen volgen. Wat vinden jullie van het idee om lege kantoren, of - voor het moment gesloten - restaurants daarvoor te gebruiken? En wie zou dat moeten betalen?
School van zoon heeft daar ervaring mee.
Kantoorgebouwen: Meeste vastgoedeigenaren zijn niet zo flexibel, niet geïnteresseerd in korte termijn contracten en niet bereid om de prijs per m2 flink omlaag te doen. Gaat alleen lukken met dwang vanuit een overheid.
Gesloten horeca: sinds mei heeft onze jongen op zo'n plek les. Gebruik is gratis, omdat het eigendom is van één van de ouders. De energierekening wordt verdeeld via de 'vrijwillige' ouderbijdrage.
Het idee erachter is goed: als de lesplekken te klein zijn, dan maak je ze groter. Met collegezalen is dat lastiger, die zijn al relatief groot.