LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 feb 2021 19:20
Zul je zien dat de regering dadelijk ook weer moeilijk gaat doen als mensen dit weekend in grote getale op natuurplassen gaan schaatsen. Nou heb ik zelf niets met schaatsen, maar het zou wel weer typisch zijn.
Lijkt mij ook wel logisch, je mag niet bij elkaar samen zijn.
Maar ach, ga je naar een grote plas, kan je afstand houden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

En daar was het volgende advies van de Gezondheidsraad. AstraZeneca voor 60-65 jaar. Omdat België de bovengrens voor deze fabrikant op 55 jaar heeft gezet, verwacht ik dat veel mensen willen wachten op een vaccin van een andere fabrikant.

Deze keer eens gekeken wie daar inzitten. Ik ben te onbekend met alle namen, maar de functies, de toelichting op de werkwijze en het feit, dat men wordt gevraagd om lid te worden, wijst richting een gesloten netwerk met een redelijk eenzijdige, vooral medisch-etische blik, dat zonder te vergaderen adviseert.

Het verklaart waarom het opvolgen van deze adviezen zal leiden tot minder Covid19-opnames in de ziekenhuizen, maar verder niets verandert. Het doel is blijkbaar niet om het virus uit te laten doven, maar sec de druk op de zorg verlichten.

De adviezen zie ik als een reeks gemiste kansen. Zorgpersoneel als eerste, ja, maar dan ook het hele zorgpersoneel en geen onderscheid maken naar het type zorg. Als je daarna - en hier begin ik te twijfelen aan de verzamelde expertise in deze raad - begint met vaccineren van jong naar oud, dan ben je veel sneller van de overlast af en zitten we veel korter met een vrijwel volledig slot op het land dan met de werkwijze oud naar jong.

Aangezien deze regering zich graag verstopt achter adviezen, is het realistisch om minimaal tot en met april geen verbetering van de situatie te verwachten. Zelf hebben wij het toeristenseizoen 2021 alvast doorgestreept.


Overigens zijn BionTech, Moderna en AstraZeneca bezig met aanvullend onderzoek om met zekerheid een ondergrens voor hun vaccin aan te geven, vanaf 12/13/14/15/16 jaar. Nogal een contrast met de NL-aanpak vanaf 18 jaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

@jablan, wij kunnen zelf lezen en het nieuws volgen.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Onze Jablan heeft ondertussen al heel wat meters tekst (over- en ) hergeschreven, ik kom nog maar amper aan bod met mijn korte berichtjes......

Net nog met een noodzakelijke essentiële reis bezig, wat is het ongelofelijk druk op de weg, even voor 21.00 uur.
Dit lijkt toch niet op een Lockdown of avondklok ! Wanner gast er gehandhaafd worden, de besmettingscijfers stijgen weer...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
04 feb 2021 20:40
@jablan, wij kunnen zelf lezen en het nieuws volgen.
Toch maar gelukkig dat we alleen maar dit topic hoeven te volgen om volkomen op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de wereld. 😳

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31

Net nog met een noodzakelijke essentiële reis bezig, wat is het ongelofelijk druk op de weg, even voor 21.00 uur.
Na 21.00 uur is het hartstikke rustig op straat. Je komt alleen mensen met honden tegen.
Handhaving zien we hier zo goed als nooit, maar zal wel ergens lopen/rijden.

Jablan plempt nieuws wat we zelf kunnen lezen op dit forum.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
Onze Jablan heeft ondertussen al heel wat meters tekst (over- en ) hergeschreven, ik kom nog maar amper aan bod met mijn korte berichtjes......

Net nog met een noodzakelijke essentiële reis bezig, wat is het ongelofelijk druk op de weg, even voor 21.00 uur.
Dit lijkt toch niet op een Lockdown of avondklok ! Wanner gast er gehandhaafd worden, de besmettingscijfers stijgen weer...
Vast ook allemaal mensen met een eigen verklaring en werkgevers verklaring welke van het werk komen of naar het werk gaan.
Veel bedrijven zijn ineens "essentieel en vitaal" geworden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
04 feb 2021 20:32
(...)
is het realistisch om minimaal tot en met april geen verbetering van de situatie te verwachten.
(...)
De vaccinatiestrategie wordt ook wel weer omgegooid vermoed ik.
Ik ga ervan uit dat we hier sowieso tot en met het 3e kwartaal mee zitten.
Dan zitten we in de zomer , dan dalen de besmettingen wellicht weer en dan tegen de winter zal iedereen wel ingeënt zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Niet iedereen laat zich enten.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
04 feb 2021 21:57

De vaccinatiestrategie wordt ook wel weer omgegooid vermoed ik.
Ik ga ervan uit dat we hier sowieso tot en met het 3e kwartaal mee zitten.
Dan zitten we in de zomer , dan dalen de besmettingen wellicht weer en dan tegen de winter zal iedereen wel ingeënt zijn.
Tot en met het 3e kwartaal, dan zitten we al in december 2021. Zelf vermoed ik, gezien de chaos in de vaccinatiestrategie dat we het hele jaar hier nog mee zitten.
Zeker 70%, liefst meer, zou ingeënt moeten zijn, wil er sprake zijn van enige veiligheid. En dan weten we nog niet eens wat de variatie van het virus gaat doen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

De vaccinleveringen staan ingepland tot en met het 1e kwartaal van 2022.
Zelf verwacht ik toch eerder versoepelingen. Als blijkt, dat met 20% ingeënt de beroemde r tot onder de 0,5 zakt, zal het doel van 70% van de bevolking ingeënt, wel worden losgelaten.
Lady1234 schreef:
04 feb 2021 21:35
Toch maar gelukkig dat we alleen maar dit topic hoeven te volgen om volkomen op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in de wereld. 😳
:P Ik ben Bosnië vergeten. Geen geld voor testen en zoveel mensen besmet, terwijl het gewone leven doorgaat, dat je daar het Zweedse model in werkelijkheid ziet. Of zoals een inwoner van Sarajevo het uitdrukt: In Bosnië mislukt alles, ook Corona.
BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
Net nog met een noodzakelijke essentiële reis bezig, wat is het ongelofelijk druk op de weg, even voor 21.00 uur. Dit lijkt toch niet op een Lockdown of avondklok ! Wanner gaat er gehandhaafd worden, de besmettingscijfers stijgen weer...
Die cijfers kun je deze dagen vergelijken met de waterstanden. ^^
In welk deel van het land was het druk?
Sinds de avondklok begon, is het hier al om 6 uur heel stil. Het enig opvallende: ik was gisteren even in een winkelstraat, waar vorige week rellen waren. Meer dan de helft van de winkels is dichtgetimmerd en dat werkt enorm vervreemdend, als je het zelf ziet in plaats van op een scherm.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
04 feb 2021 22:21
De vaccinleveringen staan ingepland tot en met het 1e kwartaal van 2022.
Zelf verwacht ik toch eerder versoepelingen. Als blijkt, dat met 20% ingeënt de beroemde r tot onder de 0,5 zakt, zal het doel van 70% van de bevolking ingeënt, wel worden losgelaten.
Als de R zover daalt, schaffen we maatregelen af, waardoor de R weer stijgt. Het is wat mij betreft dus vasthouden aan die 70%, of de maatregelen in stand houden.
En dan is de keuze snel gemaakt.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
04 feb 2021 21:38
BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
.....wat is het ongelofelijk druk op de weg....
Na 21.00 uur is het hartstikke rustig op straat......
Sorry, dan heb ik mij compleet vergist.

H.Roosveld
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jan 2020 16:03

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door H.Roosveld »

Virologen heb ik nooit vertrouwd, want ze begonnen destijds al met de bewering dat je niets tegen virussen kon doen omdat ze door de lucht kwamen. Onzin dus. Ik heb nog nooit een gewone griepprik gehaald en de laatste 40 jaar geen griep gekregen omdat ik elk jaar een weerstand heb opgebouwd door het nemen van veel sinaasappels, vitamine C dus de moderator van de lichaanscel. Om de griep te bestrijden werd toen een hete citroen gebruikt ( veel vitamine C dus) en paracetamol en een cognac .
De paniek en vaccinatie bij de Mexicaanse griep was helemaal niet nodig geweest bleek 5 jaar later volgens het AD.
Nu is het nog steeds zo dat je door een sterke weerstand met vitamine C en D op te bouwen je veel minder kans hebt om besmet te raken.
Hoge dosis vitamine C is nog steeds een goede vervanger voor antibiotica ,die niet werken.Het toedienen duurt alleen wat langer dan bij een kuur antibiotica. In Wuhan hebben artsen bij een ten dode opgeschreven vrouw hoge dosis vitamine C geinjecteerd en daarmee haar leven gered.
Niemand kan het tegendeel bewijzen simpel omdat er nooit een gedegen onderzoek naar de werking van vitamine C is geweest.
Maar dan de nieuwe vaccins: bijwerkingen al na een paar dagen: Na toedienen vaccin 30 doden in Noorwegen, 30 gevallen en stijgend van gezichtsverlamming in Israel. 16000 gevallen in Europa. Is dat veilig?
Het vaccin is onvoldoende getest.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
05 feb 2021 00:32
reggie2 schreef:
04 feb 2021 21:38
BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
.....wat is het ongelofelijk druk op de weg....
Na 21.00 uur is het hartstikke rustig op straat......
Sorry, dan heb ik mij compleet vergist.
Bij dit soort reacties zeg ik het meestal nog stelliger: Sorry, dan zal ik het wel compleet liegen.
Ik kom niet vaak meer op de weg door een hekel aan autorijden in het algemeen en aan de capriolen die mijn medeweggebruikers denken te moeten uitdalen in het bijzonder. Die enkele keer dat ik achter het stuur zit maak ik dezelfde constatering als u. Afgelopen maandagochtend trouwens 300 km essentiele file.....

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

H.Roosveld schreef:
05 feb 2021 03:23
Hoge dosis vitamine C is nog steeds een goede vervanger voor antibiotica ,die niet werken.Het toedienen duurt alleen wat langer dan bij een kuur antibiotica.
Dus antibiotica werkt niet, en een hoge dosis vitamine C werkt langzamer dan antibiotica? Juist.... :mrgreen:

Overigens, meneer Roosveld, in het verleden hebben we al eens afgesproken de discussie over hoge dosissen vitamine C niet aan te gaan omdat dit verhaal uit de kwakzalvershoek komt. Zullen we het hierbij dan maar laten?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
Net nog met een noodzakelijke essentiële reis bezig, wat is het ongelofelijk druk op de weg, even voor 21.00 uur.
Logisch dat een spitsuur ingaat, vlak voordat de spertijd begint. Wordt veroorzaakt doordat menigeen ervoor zorgt, vlak voor 21:00 weer thuis te zijn.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

H.Roosveld schreef:
05 feb 2021 03:23
bla bla ... destijds ... bla bla
... ergens zo rond 1600, ofzo?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

H.Roosveld schreef:
05 feb 2021 03:23
Virologen heb ik nooit vertrouwd, want ze begonnen destijds al met de bewering dat je niets tegen virussen kon doen omdat ze door de lucht kwamen. Onzin dus. Ik heb nog nooit een gewone griepprik gehaald en de laatste 40 jaar geen griep gekregen omdat ik elk jaar een weerstand heb opgebouwd door het nemen van veel sinaasappels, vitamine C dus de moderator van de lichaanscel. Om de griep te bestrijden werd toen een hete citroen gebruikt ( veel vitamine C dus) en paracetamol en een cognac .
De paniek en vaccinatie bij de Mexicaanse griep was helemaal niet nodig geweest bleek 5 jaar later volgens het AD.
Nu is het nog steeds zo dat je door een sterke weerstand met vitamine C en D op te bouwen je veel minder kans hebt om besmet te raken.
Hoge dosis vitamine C is nog steeds een goede vervanger voor antibiotica ,die niet werken.Het toedienen duurt alleen wat langer dan bij een kuur antibiotica. In Wuhan hebben artsen bij een ten dode opgeschreven vrouw hoge dosis vitamine C geinjecteerd en daarmee haar leven gered.
Niemand kan het tegendeel bewijzen simpel omdat er nooit een gedegen onderzoek naar de werking van vitamine C is geweest.
Maar dan de nieuwe vaccins: bijwerkingen al na een paar dagen: Na toedienen vaccin 30 doden in Noorwegen, 30 gevallen en stijgend van gezichtsverlamming in Israel. 16000 gevallen in Europa. Is dat veilig?
Het vaccin is onvoldoende getest.
Lees ook; mercola.com
Het vaccin is prima getest, alleen kent elk medicijn, en ook elk vaccin, bijwerkingen. Een 100% bijwerkingsvrij vaccin bestaat niet.

En als je in zo'n korte tijd zoveel mensen vaccineert, dan zal je een 1:100.000 kans of zelfs 1:1.000.000 kans, op die >120 miljoen vaccinaties tot nu toe wereldwijd, ineens relatief snel en vaak gaan meemaken. Overigens is dat van die overleden mensen in Noorwegen onderzocht, en die mensen waren al te oud en zwak om ook maar de milde bijwerkingen te kunnen overleven.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Sjohie “overigens is dat van die overleden mensen in Noorwegen onderzocht, en die mensen waren al te oud en zwak om ook maar de milde bijwerkingen te kunnen overleven.”

Inderdaad, sommige mensen daarvan waren terminaal. Maar waarom ga je die mensen überhaupt nog vaccineren?

Gesloten