LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:12
@Nijogeth, daar hebben ze toch gelijk in?? de jongeren hielden toch feestjes terwijl het niet mocht?
Ja, maar dan klopt het toch dat er maatregelen zijn genomen puur tegen de jongeren en er verder geen maatregelen voor of door jongeren worden genomen. Maatregelen worden vooral voor ouderen genomen, inderdaad niet door (want dat was geloof ik de initiële discussie).

Ik denk ook dat je van geen enkele jongere te horen gaat krijgen dat zij al die maatregelen willen, terwijl er wel ouderen (niet verkeerd bedoeld overigens) dan 25+ om strengere maatregelen hebben gevraagd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar jongeren mogen nog steeds met elkaar spelen en sporten. Zielig voor de ouderen die dat niet mogen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sake1987 schreef:
06 feb 2021 16:10
Maar goed we kunnen de Corona even vergeten, want het paniek zaaien is even gericht op de mogelijk komende sneeuwval.
Maar het RIVM vindt het wel nodig even te melden dat een sneeuwballengevecht met het eigen huishouden of maximaal 1 ander gedaan mag worden.

Dit was toch het ideale moment om te zeggen dat een sneeuwballengevecht met iedereen mag, zolang er maar 5 meter afstand gehouden wordt. Als er iets is wat op afstand kan, dan is het nou juist een sneeuwballengevecht.

Mensen komen buiten, mensen kunnen in groepen plezier maken en dat allemaal op een afstand. Maar nee, dat mag niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:36
reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:12
@Nijogeth, daar hebben ze toch gelijk in?? de jongeren hielden toch feestjes terwijl het niet mocht?
Ik denk ook dat je van geen enkele jongere te horen gaat krijgen dat zij al die maatregelen willen, terwijl er wel ouderen (niet verkeerd bedoeld overigens) dan 25+ om strengere maatregelen hebben gevraagd.
Ik ken wel wat jongeren die wel strengere maatregelen willen.

Ik ben ouder dan 25+ maar zal niet om strengere maatregelen vragen. Vind het zo al lastig genoeg maar heb mij er bij neergelegd dat je niet zo maar ff een terrasje kan pakken, het komt wel weer.

Zo kan jij ook beter proberen je depressie onder controle te krijgen, dat het sowieso dit jaar met kleine stapjes vooruit gaat.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig doe jij dat niet, Reggie. Vind ik heel fijn om te horen, want dat is wel eens anders geweest.
reggie2 schreef:
25 okt 2020 19:49
Nu met nieuwe maatregelen maar eens de jongeren aanpakken met dat domme gefeest. Daar is geen enkele excuses voor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 18:12

Nu met nieuwe maatregelen maar eens de jongeren aanpakken met dat domme gefeest. Daar is geen enkele excuses voor.



Dat doe ik dus wel.....ik blijf bij mijn standpunt dat jongeren die feesten terwijl het niet mag, dat die aangepakt moeten worden.

dus dat geldt ook voor jou.

Ga schaatsen als het ijs goed is, je moet namelijk wel zelf moeite doen om niet depri te worden.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens heb ik even naar de cijfers van de laatste weken gekeken. Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij ligt er bij een bepaald aantal besmettingen ongeveer een omslagpunt. Als ik een beetje zo naar die cijfers kijk, dan lijkt bij ongeveer 4000 nieuwe besmettingen per dag het aantal mensen in de ziekenhuizen en op de IC af te nemen. We zitten momenteel met ziekenhuisbedden en IC samen onder de 2000 bedden, dus wat dat betreft gaan we weer de goede kant op.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
06 feb 2021 18:50
Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !
Elke dag?? een reis die essentiël is?

Je kan ook overal een "horror" van maken , mensen kunnen moeilijk alles laten. Waarom zie ik dan in de bussen oh zo weinig mensen ? althans als de bus langs gaat , want ik ga nooit met de bus.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:43
Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.
Das een drogreden. Dat er mensen zijn die vinden dat het voor hen niet geldt, betekent niet dat het geen nut heeft. Verreweg de meeste mensen houden zich immers wél aan de regels.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
06 feb 2021 18:50
Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !
Als ik, op basis van eerdere informatie, de juiste trein heb naar de juiste stad: Die stad bestaat nu eenmaal uit volk dat God nog gebod kent. Mensen zijn daar nogal eigenzinnig en trekken zich weinig tot niets van de mening van een ander aan. Dat is gelukkig lang niet overal zo.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 feb 2021 19:04
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:43
Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.
Das een drogreden. Dat er mensen zijn die vinden dat het voor hen niet geldt, betekent niet dat het geen nut heeft. Verreweg de meeste mensen houden zich immers wél aan de regels.
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
Moneyman schreef:
06 feb 2021 19:04
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:43


De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.

Ik snap jou niet hoor. Ene kant loop je te klagen dat er niks is, en hier bevestig je weer dat de jongeren lak aan de regels hebben.

witte angora
Berichten: 31986
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
Moneyman schreef:
06 feb 2021 19:04
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:43

Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.
Das een drogreden. Dat er mensen zijn die vinden dat het voor hen niet geldt, betekent niet dat het geen nut heeft. Verreweg de meeste mensen houden zich immers wél aan de regels.
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
En die avondklok was dus om jongeren binnen te houden? Dat lukt dan uitstekend ja.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
06 feb 2021 18:50
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
Gemist? Dit hele weekend minder treinen in verband met aangekondigde sneeuw. Overigens roepen je berichten een vraag op: als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein?
sake1987 schreef:
06 feb 2021 17:23
Als het vaccineren geen resultaat behaald, wordt laten uitrazen de enige optie.
Het Ikea-model?
scharrelschipper schreef:
06 feb 2021 16:29
Als iets echt kwakzalverij is moet dat natuurlijk niet gepromoot worden. En ik dacht niet dat ik daar mee bezig was. Naar mijn mening wordt dat door sommigen iets te snel zo bestempeld,en daar stoor ik me aan, meer was het niet.
Het probleem zit ergens anders. De vitamine C promotors geloven heilig in die aanpak en staan niet open voor de reguliere geneeskunde, overigens ook niet voor de eerste experimentele medicijnen voor mensen, die op dit moment Covid19 hebben.

De extra doses vitamine D om over de hele breedte voldoende weerstand op te bouwen, is al lang een bewezen feit.
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
Ik ben er erg voor om hier niet meer over jong of oud te spreken. Wie feest wil vieren, gaat door tot einde nachtklok of gewoon tot de zondagsbrunch, ongeacht de leeftijd. Bij invoering van de avondklok werden jongeren als argument gebruikt en na een paar dagen was al duidelijk, dat de avondklok eerder ervoor zorgt, dat de bezoekbeperking thuis effect heeft. Het treft precies de leeftijdsgroep 50-70 jaar, die dacht, dat maatregelen voor anderen gelden, Corona alleen bij anderen op bezoek komt en hun verjaardag gewoon met de hele familie gevierd kon worden.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
Het probleem zit ergens anders. De vitamine C promotors geloven heilig in die aanpak en staan niet open voor de reguliere geneeskunde, overigens ook niet voor de eerste experimentele medicijnen voor mensen, die op dit moment Covid19 hebben.

De extra doses vitamine D om over de hele breedte voldoende weerstand op te bouwen, is al lang een bewezen feit.
Helemaal mee eens.

Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
(...) Ik ben er erg voor om hier niet meer over jong of oud te spreken. (...)
Helemaal mee eens.

Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
[De avondklok]treft precies de leeftijdsgroep 50-70 jaar, die dacht, dat maatregelen voor anderen gelden, Corona alleen bij anderen op bezoek komt en hun verjaardag gewoon met de hele familie gevierd kon worden.
Hier snap ik dan weer niets van. Afgezien van de spanning met de voorgaande opmerking, vind ik dit een onnodige en onzinnige generalisatie, die ook nog eens niet correct is.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oftewel:

De mensen die zich toch niet aan de regels houden, werken hier ook wel omheen. Hier is geen maatregel tegen te nemen ( behalve opsluiten achter tralies ).

De groep die zich toch al aan de regels hield, daar was de maatregel onnodig voor.

Het is die tussengroep ( die de randjes van het toelaatbare opzocht ) die hierdoor geraakt wordt. Laat dat nu mijns inziens een best grote groep zijn. Als daar de maatregel voor helpt, prima wat mij betreft.

BL2
Berichten: 5014
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
....als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein......
Gaat je eigenlijk niets aan, maar is financieel net iets gunstiger. En op langere afstanden wel zo relaxt (als de dagjesmensen, grootouders en ongure types welke warm willen zitten thuis blijven).

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
Ehm... “de meeste”...?

Gesloten