LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 14:43
Daar tegenover staat wel dat bepaalde maatregelen niet voor of door jongeren zijn, maar specifiek tegen jongeren. Dat is ook zo benoemd.
Verklaar je nader want ik vind dat onzin.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
06 feb 2021 13:38
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05
angel1978 schreef:
06 feb 2021 12:57
Waarmee je precies tegen je eigen idee in gaat van een paar dagen terug. Toch niet zo goed doordacht blijkbaar.
Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.
Wat is er hypocriet aan dan? Dat het beste voor de mensen met psychische klachten het opheffen van alle maatregelen zou zijn, is heel wat anders dan dat ik van mening ben dat er een andere aanpak nodig is. Dat zijn 2 losse dingen.

Wil je het heel simpel stellen, kun je zelfs zeggen dat ik vind dat de regering eens wat breder moet kijken dan alleen dat virus, dan kunnen ze misschien maatregelen bedenken die op veel meer vlakken werken, dan alleen maar kijken naar de drukte op de IC en daar de simpele oplossingen voor gebruiken om die tegen te gaan.

Puur naar de ziekenhuizen gekeken zou het het beste zijn zoveel mogelijk de mensen op te sluiten. Puur naar de economie en GGZ gekeken, zouden alle maatregelen moeten verdwijnen. Ergens moet toch een middenweg te vinden zijn, die er voor zorgt dat je op 2 vlakken gunstiger bezig bent?

Dat vraagt alleen wat meer creativiteit en niet een OMT dat alleen maar mogelijke maatregelen aandraagt die gericht zijn op het tegengaan van het virus (weet ik, dat is hun enige functie). Gewoon een instantie die maatregelen gaat bedenken die er juist tussenin vallen en van meerdere kanten effect heeft.

Maarja, flexibiliteit is nu niet echt waar de politiek om bekend staat. Dan gaan we over 3 jaar erachter komen dat men het beter anders had kunnen doen, treedt er een volgende regering af vanwege fouten die nu gemaakt worden en beginnen we weer van voren af aan.

Nijogeth

reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:01
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 14:43
Daar tegenover staat wel dat bepaalde maatregelen niet voor of door jongeren zijn, maar specifiek tegen jongeren. Dat is ook zo benoemd.
Verklaar je nader want ik vind dat onzin.
Het OMT heeft zelf aangegeven dat de avondklok ingevoerd moest worden om groepsvorming bij jongeren tegen te gaan.
https://www.nu.nl/coronavirus/6101663/o ... -gaan.html

reggie2

@Nijogeth, daar hebben ze toch gelijk in?? de jongeren hielden toch feestjes terwijl het niet mocht?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nu bij ons in het huis zijn nu op 3 na alle bewoners gevaccineerd. De 3 die niet gevaccineerd zijn wilden dit absoluut niet.
Maar veel van deze mensen komen toch al hun kamer niet af. Ook werden mensen op de PG gevaccineerd die al heel lang op bed liggen en waar geen contact meer mee mogelijk is en een mevrouw op haar sterfbed, want dit eiste de familie.
Op zich hartstikke mooi, het verliep ook allemaal vloeiend. Daar in tegen zijn er nog veel collega's die nog niet terecht kunnen om gevaccineerd te worden. Zij staan op een oproep lijst en wachten op een SMS. Deze collega's moeten wel dagelijks werken en hebben veel contact met mensen.
Maar goed we kunnen de Corona even vergeten, want het paniek zaaien is even gericht op de mogelijk komende sneeuwval.

sake1987

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 15:04
angel1978 schreef:
06 feb 2021 13:38
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 13:05

Uhm, ja, is dat gek?
Op zijn minst hypocriet.
Wat is er hypocriet aan dan? Dat het beste voor de mensen met psychische klachten het opheffen van alle maatregelen zou zijn, is heel wat anders dan dat ik van mening ben dat er een andere aanpak nodig is. Dat zijn 2 losse dingen.

Wil je het heel simpel stellen, kun je zelfs zeggen dat ik vind dat de regering eens wat breder moet kijken dan alleen dat virus, dan kunnen ze misschien maatregelen bedenken die op veel meer vlakken werken, dan alleen maar kijken naar de drukte op de IC en daar de simpele oplossingen voor gebruiken om die tegen te gaan.

Puur naar de ziekenhuizen gekeken zou het het beste zijn zoveel mogelijk de mensen op te sluiten. Puur naar de economie en GGZ gekeken, zouden alle maatregelen moeten verdwijnen. Ergens moet toch een middenweg te vinden zijn, die er voor zorgt dat je op 2 vlakken gunstiger bezig bent?

Dat vraagt alleen wat meer creativiteit en niet een OMT dat alleen maar mogelijke maatregelen aandraagt die gericht zijn op het tegengaan van het virus (weet ik, dat is hun enige functie). Gewoon een instantie die maatregelen gaat bedenken die er juist tussenin vallen en van meerdere kanten effect heeft.

Maarja, flexibiliteit is nu niet echt waar de politiek om bekend staat. Dan gaan we over 3 jaar erachter komen dat men het beter anders had kunnen doen, treedt er een volgende regering af vanwege fouten die nu gemaakt worden en beginnen we weer van voren af aan.
En daar ben ik het mee eens, ik ontken niet dat er een pandemie is, maar de manier van aanpak is al een jaar lang met oogkleppen op.
Alleen maar gericht op de capaciteiten in het ziekenhuis en alleen maar kijken naar wat deze aankunnen.
Als wij vanaf dag 1 de medische dienst en de capaciteit van het leger hadden benut, die gericht en getraind zijn op deze situaties
hadden we nu niet al een jaar als kip zonder kop rondgelopen, alles kapot gemaakt enz.

Mijn neefje is virtueel naar zijn vriend (22) zijn crematie geweest, deze heeft zijn leven beëindigt omdat hij het allemaal niet meer zag zitten. En deze jonge man was geestelijk al niet zo sterk, Corona was de laatste druppel.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
06 feb 2021 10:25
scharrelschipper schreef:
06 feb 2021 09:53
Moneyman schreef:
05 feb 2021 23:25
Waarde hechten aan natuurlijke middelen is prima. Ze medicinale werking toeschrijven zonder bewijs niet. En ik weet niet wat je allemaal wel of niet gelezen hebt (er is nogal wat van de hand van Roosveld verwijderd), maar de kwalificatie van Sjohie was volkomen terecht.
Bij mijn weten heb ik alleen de meest recente post van Roosveld gelezen.
Het stoort mij alleen dat zaken waar geen dik vet wetenschappelijk bewijs voor is door sommige mensen kwakzalverij genoemd wordt.
Daar zit dus het 'probleem'. Niet alleen H. Roosveld, maar ook iemand anders heeft dit topic in het verleden nogal misbruikt om kwakzalverij te promoten. Degenen die de berichten vanaf het begin gelezen hebben weten exact waar het over gaat. Dat heb je kennelijk gemist.

Het feit dat, eenmaal ziek, flinke dosissen vitamine C nog steeds niet als geneesmiddel worden gebruikt zou toch genoeg moeten zeggen om te weten dat het niet gaat helpen? Ook de vitamine C wappies krijgen gewoon Corona hoor. En ondanks hun eigen therapietjes komen ze gewoon op de IC te liggen als het nodig is.
Als iets echt kwakzalverij is moet dat natuurlijk niet gepromoot worden.
En ik dacht niet dat ik daar mee bezig was.
Naar mijn mening wordt dat door sommigen iets te snel zo bestempeld,en daar stoor ik me aan, meer was het niet.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Moest even wat wegbrengen op een station. Komt trein uit Den Bosch binnen. 6 dubbeldekker wagens afgeladen vol met reizigers. Kijk, zo krijgen we Corona natuurlijk niet meer het land uit !
Kan mij niet voorstellen dat dit allemaal longchirurgen zijn....

sake1987

Als het vaccineren geen resultaat behaald, wordt laten uitrazen de enige optie.

Nijogeth

reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:12
@Nijogeth, daar hebben ze toch gelijk in?? de jongeren hielden toch feestjes terwijl het niet mocht?
Ja, maar dan klopt het toch dat er maatregelen zijn genomen puur tegen de jongeren en er verder geen maatregelen voor of door jongeren worden genomen. Maatregelen worden vooral voor ouderen genomen, inderdaad niet door (want dat was geloof ik de initiële discussie).

Ik denk ook dat je van geen enkele jongere te horen gaat krijgen dat zij al die maatregelen willen, terwijl er wel ouderen (niet verkeerd bedoeld overigens) dan 25+ om strengere maatregelen hebben gevraagd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar jongeren mogen nog steeds met elkaar spelen en sporten. Zielig voor de ouderen die dat niet mogen.

Nijogeth

Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.

Nijogeth

sake1987 schreef:
06 feb 2021 16:10
Maar goed we kunnen de Corona even vergeten, want het paniek zaaien is even gericht op de mogelijk komende sneeuwval.
Maar het RIVM vindt het wel nodig even te melden dat een sneeuwballengevecht met het eigen huishouden of maximaal 1 ander gedaan mag worden.

Dit was toch het ideale moment om te zeggen dat een sneeuwballengevecht met iedereen mag, zolang er maar 5 meter afstand gehouden wordt. Als er iets is wat op afstand kan, dan is het nou juist een sneeuwballengevecht.

Mensen komen buiten, mensen kunnen in groepen plezier maken en dat allemaal op een afstand. Maar nee, dat mag niet.

reggie2

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:36
reggie2 schreef:
06 feb 2021 15:12
Ik denk ook dat je van geen enkele jongere te horen gaat krijgen dat zij al die maatregelen willen, terwijl er wel ouderen (niet verkeerd bedoeld overigens) dan 25+ om strengere maatregelen hebben gevraagd.
Ik ken wel wat jongeren die wel strengere maatregelen willen.

Ik ben ouder dan 25+ maar zal niet om strengere maatregelen vragen. Vind het zo al lastig genoeg maar heb mij er bij neergelegd dat je niet zo maar ff een terrasje kan pakken, het komt wel weer.

Zo kan jij ook beter proberen je depressie onder controle te krijgen, dat het sowieso dit jaar met kleine stapjes vooruit gaat.

Nijogeth

Gelukkig doe jij dat niet, Reggie. Vind ik heel fijn om te horen, want dat is wel eens anders geweest.
reggie2 schreef:
25 okt 2020 19:49
Nu met nieuwe maatregelen maar eens de jongeren aanpakken met dat domme gefeest. Daar is geen enkele excuses voor.

reggie2

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 18:12

Nu met nieuwe maatregelen maar eens de jongeren aanpakken met dat domme gefeest. Daar is geen enkele excuses voor.

Dat doe ik dus wel.....ik blijf bij mijn standpunt dat jongeren die feesten terwijl het niet mag, dat die aangepakt moeten worden.

dus dat geldt ook voor jou.

Ga schaatsen als het ijs goed is, je moet namelijk wel zelf moeite doen om niet depri te worden.

Nijogeth

Overigens heb ik even naar de cijfers van de laatste weken gekeken. Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij ligt er bij een bepaald aantal besmettingen ongeveer een omslagpunt. Als ik een beetje zo naar die cijfers kijk, dan lijkt bij ongeveer 4000 nieuwe besmettingen per dag het aantal mensen in de ziekenhuizen en op de IC af te nemen. We zitten momenteel met ziekenhuisbedden en IC samen onder de 2000 bedden, dus wat dat betreft gaan we weer de goede kant op.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !

reggie2

BL2 schreef:
06 feb 2021 18:50
Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !
Elke dag?? een reis die essentiël is?

Je kan ook overal een "horror" van maken , mensen kunnen moeilijk alles laten. Waarom zie ik dan in de bussen oh zo weinig mensen ? althans als de bus langs gaat , want ik ga nooit met de bus.

Gesloten