Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
12 nov 2021 18:12
1Wappie schreef:
12 nov 2021 18:10
Als je corona krijgt hoelang duurt het dan gemiddeld voordat je in het ziekenhuis terecht komt (als je in het ziekenhuis beland natuurlijk)?
Een dag of 2 nadat je ziekteverschijnselen krijgt, heb ik gehoord. Een duidelijk antwoord is hier niet echt op te geven, want ik kon het zo niet vinden.
ongetwijfeld omdat er ook geen zinvol antwoord op te geven is.

De een gaat meteen achteruit en beland idd na 3 dagen al in het ziekenhuis. De ander tobt dagenlang door en is een week later pas zover en er zijn ook mensen die eerst opknappen en dan ineens een terugval krijgen en alsnog in het ziekenhuis belanden. Nogal afhankelijk van zoveel omstandigheden als leeftijd, lichamelijke conditie, familiaire omstandigheden.

criticus2
Berichten: 1121
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door criticus2 »

2G zak ook niet gaan werken, omdat mensen die besmettelijk zijn wel overal ongecontroleerd naar binnen mogen en ook zullen gaan. Dat ze er niet bij kunnen zijn zal niet gevaccineerden wel beschermen tegen besmetting daar. Maar niet op andere plekken . De olievlekken van besmettingen zullen blijven. reken met dergelijke maatregelen maar op een stille kerst.

Wordt alleen maar ingezet om niet gevaccineerden te dwingen. Walgelijke overheid. (nog los van de gedane en dus niet gehouden beloftes op dit soort punten...)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

"De vaccins werken prima, maar we gaan toch beginnen met een boostercampagne".

Aldus Hugo.

Dat is in mijn ogen een contradictio in terminis.

:roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat komt omdat er nog teveel egoïstische aso's rondlopen die zich zonder goede reden niet laten vaccineren. En dan bijvoorbeeld met de QR-code van een ander de geldende regels overtreden.

klaartje59
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2021 19:42
Dat komt omdat er nog teveel egoïstische aso's rondlopen die zich zonder goede reden niet laten vaccineren. En dan bijvoorbeeld met de QR-code van een ander de geldende regels overtreden.
Helemaal mee eens. Ik hoor ook wel van mensen die met de qr code van een ander of met een valse qr code overal naar binnen kunnen. Belachelijk dat mensen dit sowieso doen!! Als je jezelf zo stoer vind, ga dan een vaccinatie halen.
Alleen op die manier kunnen we elkaar beschermen dmv groepsimmuniteit.
De groep die het niet kan wb gezondheid is echt wel heel klein. Voor veel mensen is het juist beter om een vaccinatie te nemen ipv misschien wel doodziek te worden.

Ik hoop dat ze erachter komen waar die valse QR-codes vandaan komen en dat dit onmogelijk gemaakt kan worden.
En een QR-code van een ander gebruiken is op te lossen door naar een ID te vragen.
Wordt je gepakt met valse code: flinke boete/straf. Het is zo asociaal vind ik.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
12 nov 2021 09:13
Ben ik blij dat ik ook besmet ben geweest. Alleen natuurlijke immuniteit lijkt het antwoord op de Covid pandemie. Hoogstens ouderen en mensen met onderliggende ziektes zouden geholpen kunnen zijn met boosterprikken.
Het wordt een derde ronde voor iedereen. Dat komt niet uit de lucht vallen, want zulke inentingscampagnes zijn tijdrovend en duur. Je begint er niet aan als je er niet van overtuigd bent, dat het helpt.
Jose2501 schreef:
12 nov 2021 09:13
In The Lancet is grote Zweedse studie gepubliceerd (nog niet peer reviewed) die aantoont dat na 6 maanden de bescherming van de vaccins terug is gelopen naar onder de 50 procent. Nog dramatischer is het beeld na 9 maanden want blijkt er nauwelijks nog bescherming. Ook niet tegen ernstig ziek worden en overlijden.
Correctie: het artikel is wel aangeboden aan The Lancet, maar alleen in de 'proeftuin' gepubliceerd. oftewel: alleen beoordeeld op de basis voorwaarden voor zo'n document, maar nog niet inhoudelijk geanalyseerd door vakgenoten.
In de 16 commentaren bij de publicatie worden al de nodige kritische vragen gesteld en eerste fouten opgemerkt.
Jose2501 schreef:
12 nov 2021 09:13
Voor de uitleg van de cijfers verwijs ik maar naar dit artikel. Waarin een Zweedse arts en wetenschapper een messcherpe analyse geeft. https://artsencollectief.nl/grootschali ... onderzoek/
Hm ... messcherp is bij mij anders. Waar je flinterdunne plakjes gerookte ham zou verwachten, krijg je hier gehakt over datum voorgeschoteld.

Weet je, dit soort onderzoeken zijn momenteel nauwelijks goed uit te voeren, omdat externe factoren soms een kleine, soms een grote rol spelen. Dat zijn:
- gemiddelde gezondheidstoestand van de populatie. (Stockholm vs. New York).
- afspiegeling van de bevolking of subgroep (Iedereen of alleen de mensen met een laag of hoog inkomen).
- de beperkingen tijdens de onderzoeksperiode.
- de evolutie van het Sars-CoV2-virus.

Hier is het tijdstip van het onderzoek van belang (juni t/m oktober) en daaraan gekoppeld welke virusvariant in deze periode rondging in Zweden.

Waar de onderzoekers denken een snelle afname van de werkzaamheid te zien, is er iets heel anders aan de hand. Want 'na twee maanden' minder werkzaam? Dat is ... juni niet ... juli niet ... augustus wel. En wat gebeurde er in augustus? Zomervakantie, dus meer reizigers, plus het dominant worden van de Deltavariant in Zweden. Dat zijn net twee dingen, die de onderzoeksopzet verstoren en daardoor het trekken van goede conclusies onmogelijk maken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
12 nov 2021 18:00
reggie2 schreef:
12 nov 2021 17:36
busdriver schreef:
12 nov 2021 17:08
Dat je dan zelf eventueel corona oploopt is dan je eigen schuld als je niet gevaccineerd ben.
Niet mee eens, niemand had het in de bestelling om corona hier heen te halen.

Ik vind dat je respect voor een ander zijn/haar keus moet hebben.

Uiteraard moet je wel aan de regels houden. Ook gevaccineerden moeten dat en die doen het ook vaak niet.
Respect heeft grenzen. Of heb jij ook respect voor mensen die bewust geen veiligheidsgordel dragen en tussen de glassplinters vandaan gehaald moeten worden. Of mensen die willens en wetens zonder licht fietsen en geschept worden door een auto? Of in de medische hoek: ouders die hun kinderen weigeren te vaccineren waardoor kinderen vreselijk ziek worden? Ook zaken die te vermijden zijn.
Maar hebt u dan wel respect voor degene die gevaccineerd zijn, een QR code hebben en corona klachten en toch de drukte opzoeken?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Het trekken van goede conclusies is sowieso onmogelijk, omdat iedereen in zijn eigen straatje praat.

Cijfers wijzen uit dat er zoveel besmettingen zijn dat dit onmogelijk alleen aan ongevaccineerden kan liggen, want dan zouden die inmiddels uitgestorven moeten zijn. Maar toch mag je niet stellen dat de vaccins onvoldoende werken.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:07
Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.
Inderdaad. In dat geval heeft de overheid haar doelstelling gehaald.
Het cijfer van het aantal coronagevallen zal dan inderdaad dalen. Minder testen is minder positieve uitslagen dus een daling van het getal.
Uiteraard zullen het aantal werkelijk coronagevallen drastisch stijgen omdat er minder getest wordt en er meer besmettingen gaan plaatsvinden.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

En "wij" trappen daar dan massaal in.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:18
En "wij" trappen daar dan massaal in.
Alleen de gevaccineerden die menen dat zij weer alles kunnen en mogen puur en alleen omdat zij gevaccineerd zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
11 nov 2021 23:56
Ik heb volgende week zaterdag een date, maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik mijn reservering kunnen cancelen, want die staat om 18.00, dat is om 19.00 echt niet gedaan. De rest van de date kunnen we op onze buik schrijven.
Woonkamer omtoveren in een mini-restaurant en het restaurant aan huis laten leveren?
lievemarie schreef:
12 nov 2021 10:28
Dus dan is de enige oplossing iedereen 14 dagen binnenhouden, boodschappen thuis laten bezorgen en honden in de keuken laten schijten.
Dat wordt C-3PO om de keuken te poetsen en R2-D2 voor de bezorging, want de bezorgers worden ook binnen gehouden :mrgreen:
Jose2501 schreef:
12 nov 2021 13:05
Was er niet recent nog een studie uit Papendal waarbij 4 procent van de topsporters 1 jaar na een coronabesmetting tekenen van myocarditis lieten zien? En is het misschien zo dat topsporters in Nederland voor het merendeel misschien gevaccineerd zijn met Moderna? Ik kan niet zo snel bewijs daarvoor vinden maar dacht dat ergens eens gelezen te hebben.
Topsporters zijn ideaal voor onderzoekers, omdat hun conditie sowieso wordt gemeten.

Myocarditis komt veel vaker voor, in principe kan elke virusinfectie of bacterie dit veroorzaken.

Je kunt het voorkomen door na een vaccinatie twee weken rustig aan te doen; geen zware inspanningen.

Voor topsporters is dat lastig, want het komt neer op twee weken niet sporten.

Het merk vaccin maakt overigens weinig verschil.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik_weet_niet_alles schreef:
12 nov 2021 20:19
lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:18
En "wij" trappen daar dan massaal in.
Alleen de gevaccineerden die menen dat zij weer alles kunnen en mogen puur en alleen omdat zij gevaccineerd zijn.

En vervolgens hard tegen de ongevaccineerden aantrappen als de cijfers weer oplopen, want dat zijn immers de dissidenten.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:07
Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.
Hopelijk worden een hoop volwassenen die zich nu als kleine kinderen gedragen dan verstandig en laten ze zich gewoon vaccineren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:04
Het trekken van goede conclusies is sowieso onmogelijk, omdat iedereen in zijn eigen straatje praat.

Cijfers wijzen uit dat er zoveel besmettingen zijn dat dit onmogelijk alleen aan ongevaccineerden kan liggen, want dan zouden die inmiddels uitgestorven moeten zijn. Maar toch mag je niet stellen dat de vaccins onvoldoende werken.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Er zijn 1,8 miljoen mensen die niet gevaccineerd zijn. Dus de cijfers van nu passen daar prima in. En nogmaals: er is nooit beweerd dat je vaccinatie niet meer besmet kan raken. Dat idee hebben alleen anti-vaxxers en wappies in hun hoofd (zit er tenminste nog iets onder die schedel, want verder is het erg leeg daar).

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Het zijn juist de gevaccineerden die stellen dat zij de veiligen zijn, niet de ongevaccineerden.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jablan schreef:
12 nov 2021 20:25

Dat wordt C-3PO om de keuken te poetsen en R2-D2 voor de bezorging, want de bezorgers worden ook binnen gehouden :mrgreen:
Ik was laatst in een restaurant waar ze een robot in de bediening hebben. Dus laat C-3PO maar komen hoor, ik was in mijn jeugd een enorm StarWars fan :D

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2021 19:42
Dat komt omdat er nog teveel egoïstische aso's rondlopen die zich zonder goede reden niet laten vaccineren. En dan bijvoorbeeld met de QR-code van een ander de geldende regels overtreden.
Jij maakt uit wat iemands reden is om niet te vaccineren?
Dat men sjoemelt met de qr code ben ik met je eens:dat deugd niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

PeterPeters1966 schreef:
12 nov 2021 20:31
lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:07
Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.
Hopelijk worden een hoop volwassenen die zich nu als kleine kinderen gedragen dan verstandig en laten ze zich gewoon vaccineren.
Hopenlijk worden een hoop gevaccineerde wakker en laten zij zich testen als zij klachten hebben en blijven ze thuis in plaats van hun eigen dingen blijven doen en andere te besmetten.

Gesloten