Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:18
En "wij" trappen daar dan massaal in.
Ech nie!!

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:07
Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.
Ik weet het werkelijk niet.

Testen vinden wij nog steeds enorm vervelend. Liever per bloedafname dan weer die wattenstaaf net te diep in je neus. Bovendien wordt het testen overgewaardeerd, want ook een test is en blijft een momentopname, terwijl het virus zich ergens in je lichaam heeft verstopt.

Eerlijk gezegd ben ik mentaal al vijf stappen verder. Gewoon een einde aan elke discussie maken en die vaccinatieplicht per wet invoeren in plaats van via bureaucratische omwegen proberen iedereen over te halen.

Als er dan een nieuwe variant rondgaat, heeft iedereen dezelfde mate van basisbescherming. Daarom ook die extra ronde prikken.

En in zo'n situatie heb je geen gezondheidsverklaring meer nodig om naar het toilet te mogen :wink:

klaartje59
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
12 nov 2021 20:47
PeterPeters1966 schreef:
12 nov 2021 20:31
lievemarie schreef:
12 nov 2021 20:07
Jablan, jij weet vast het antwoord: als 2g zou worden ingevoerd, neemt dan de testbereidheid niet enorm af? Want er valt dan geen voordeel in de vorm van een qr code mee te behalen.
Hopelijk worden een hoop volwassenen die zich nu als kleine kinderen gedragen dan verstandig en laten ze zich gewoon vaccineren.
Hopenlijk worden een hoop gevaccineerde wakker en laten zij zich testen als zij klachten hebben en blijven ze thuis in plaats van hun eigen dingen blijven doen en andere te besmetten.
Dat is dus echt niet mijn ervaring. Gevaccineerden weten heel goed dat ze nog besmet kunnen worden hoor. Dus bij klachten laat je je testen, heel logisch. En indien nodig blijven we thuis. Dat geldt voor iedereen. En waarom denkt u dat gevaccineerden dit niet zouden doen? Die zijn zich heel goed bewust van wat het corona virus met je kan doen.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Klaartje, net in de friettent...

Ik was de enige met een mondkapje, werd aangekeken of ik gek was.
Het spatscherm over de toonbank was nog niet aangebracht.
Op mijn vraag of de afhaalhoreca ook na 20.00 uur open was begon een klant te schreeuwen dat het 19.00 uur was, en hij bleef dat maar schreeuwen...

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb zo het idee dat lang niet iedereen het nieuws goed volgt, als gevolg daarvan veel niet meekrijgt, en als gevolg daarvan worden de pappen- en nat- houden maatregelen niks anders als wassen neuzen die gesmolten zijn in de zon.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Was het echt zo'n oude friettent, model circustent? Met van die roodwitte verticale strepen en scheerlijnen? Met in neonletters "Friet" er op?

Mooi hoor.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

klaartje59 schreef:
12 nov 2021 20:53
Ik_weet_niet_alles schreef:
12 nov 2021 20:47
PeterPeters1966 schreef:
12 nov 2021 20:31


Hopelijk worden een hoop volwassenen die zich nu als kleine kinderen gedragen dan verstandig en laten ze zich gewoon vaccineren.
Hopenlijk worden een hoop gevaccineerde wakker en laten zij zich testen als zij klachten hebben en blijven ze thuis in plaats van hun eigen dingen blijven doen en andere te besmetten.
Dat is dus echt niet mijn ervaring. Gevaccineerden weten heel goed dat ze nog besmet kunnen worden hoor. Dus bij klachten laat je je testen, heel logisch. En indien nodig blijven we thuis. Dat geldt voor iedereen. En waarom denkt u dat gevaccineerden dit niet zouden doen? Die zijn zich heel goed bewust van wat het corona virus met je kan doen.
Waarom zou het de schuld zijn van de ongevaccineerden. Deze weten heel goed wat zij kunnen doen en moeten laten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nou als jij de wappies bedoeld die weten echt niet wat zij doen. Volop in de ontkenning over corona.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik kreeg niet de indruk dat het hier over wappies ging.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
12 nov 2021 21:31
Nou als jij de wappies bedoeld die weten echt niet wat zij doen. Volop in de ontkenning over corona.
Welke wappies bedoelt u, de gevaccineerden die evengoed de drukte opzoeken terwijl ze klachten hebben?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Beiden, zowel de gevaccineerden als de ongevaccineerden.

By the way ...ik blijf nog steeds van mening dat er eigen keus moet zijn.
Als iemand geen vaccinatie wil, dan is dat een keus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

(Virus)wappies zijn altijd ongevaccineerd. Gevaccineerden worden door deze (virus)wappies weer "schapen" of "slapenden" genoemd.

Dit even ter verduidelijking.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Ik heb een paar pagina's meegelezen en vraag me echt af over welke vaccinaties jullie het hebben. Want hier in Nederland worden volgens mij nog geen vaccinaties aangeboden. De RNA (Pfizer/Biontech) en de DNA (Johnson & Johnson) prik zijn geen vaccinaties (tenzij de definitie van vaccin is veranderd) je kan het hooguit medicatie noemen, maar vaccinatie gaat te ver.

Begrijp me niet verkeerd het zijn wel hele mooie technieken.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2021 21:18
Was het echt zo'n oude friettent, model circustent? Met van die roodwitte verticale strepen en scheerlijnen? Met in neonletters "Friet" er op?

Mooi hoor.
Nou, veel mankeert er niet aan. Behalve dat ze kapsalon en Turkse pizza's verkopen. Ze hebben zelfs een soort van bruin-café hoek. Kan een man of 5, 6 zitten om te zuipen en te brallen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2021 21:53
(Virus)wappies zijn altijd ongevaccineerd. Gevaccineerden worden door deze (virus)wappies weer "schapen" of "slapenden" genoemd.

Dit even ter verduidelijking.
Wat wilt u ons duidelijk maken, dat u gevaccineerd bent en daardoor een haat heeft tegen ongevaccineerden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een interessante vraag ik_weet_niet_alles!

Kun je me uitleggen hoe je tot deze vraagstelling bent gekomen? Onderbuik? Of een logische redenering die je met ons wil delen?

Wij zijn benieuwd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2021 00:34
Wat een interessante vraag ik_weet_niet_alles!

Kun je me uitleggen hoe je tot deze aanname bent gekomen? Onderbuik? Of een logische redenering die je met ons wil delen?

Wij zijn benieuwd.
Lijkt mij nogal logisch op de manier waarop u over ongevaccineerden schrijft en hun woorden in de mond legt.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
12 nov 2021 21:53
(Virus)wappies zijn altijd ongevaccineerd. Gevaccineerden worden door deze (virus)wappies weer "schapen" of "slapenden" genoemd.

Dit even ter verduidelijking.
Je klinkt als een schaap

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 1Wappie »

Beetje zwak dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag. Maar goed zal het anders stellen.

Wat is het verschil tussen een vaccin en medicatie?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik_weet_niet_alles schreef:
13 nov 2021 00:40
Bob Schurkjens schreef:
13 nov 2021 00:34
Wat een interessante vraag ik_weet_niet_alles!

Kun je me uitleggen hoe je tot deze aanname bent gekomen? Onderbuik? Of een logische redenering die je met ons wil delen?

Wij zijn benieuwd.
Lijkt mij nogal logisch op de manier waarop u over ongevaccineerden schrijft en hun woorden in de mond legt.
Ah, onderbuik dus.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

We moeten gewoon echt gas erop geven. Ongevaccineerden kunnen optyfen, zolang ik maar niet gevraagd wordt er een mening over te hebben

Gesloten