Dan vraag je toch af waar het fout gaat. Mensen gaan naar kerstmarkten in Duitsland, stappen in België. Nergens is er een lockdown, overal is de horeca open, stadions zitten vol, sporten is mogelijk. Hoe geweldig ziet het er uit als je voetbal of darten kijkt met volle zalen of stadions op televisie.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑21 dec 2021 18:39Las net het volgende op teletekst: De lockdown was volgens het kabinet op geen enkele manier te voorkomen,zei demissionair premier Rutte in de Kamer. Ook als we meer IC-capaciteit gehad zouden hebben en als het boosteren eerder was begonnen,waren we nu in een lockdown gekomen,zei Rutte.
Dat heb ik het OMT of RIVM niet horen zeggen, noch enig ander medicus.
Dan is wel duidelijk wie hier de wappie is, namelijk Rutte.
Maar hier in Nederland zitten de stadions al een maand leeg, heeft de horeca al sinds juli weer maatregelen die steeds strenger worden en ze kapot aan het maken zijn, is sporten veroordeeld tot staatsvijand nummer 1 (en iedereen maar denken dat sporten gezond is) en zijn ondernemers staatsvijand nummer 2.
Maar gelukkig volgen we trouw de overheid en het OMT, want die bewijzen keer op keer dat ze het goed hebben (NOT!). En alles halen ze uit data die niet beschikbaar is, want als je beschikbare data volgt, dan zijn hun beslissing alles behalve logisch. Na de affaires van de laatste jaren, valt het achterhouden van zaken door de overheid toch niet meer te vertrouwen?
Ik denk dat ze daar totaal ongeschikt zijn om met de coronacrisis om te gaan, dat blijkt uit het feit dat wij hier zware maatregelen hebben en andere landen om ons heen het met veel minder zware maatregelen kunnen doen. De enige conclusie is dan gewoon dat de overheid hier iets heel erg fout doet.