Dat zou kunnen maar ik denk eerder dat Rutte een heel groot risico neemt met zijn lockdown en veel ondernemers in de problemen brengt. Als daarna blijkt dat de lockdown een te zware middel is geweest zijn de poppen aan het dansen (al dan niet met Janssen). Om gezichtsverlies te voorkomen is Rutte zich nu al aan het indekken.Jablan schreef: ↑21 dec 2021 19:02Ik kan zijn redenatie ongeveer uittekenen:Ik_weet_niet_alles schreef: ↑21 dec 2021 18:39Dat heb ik het OMT of RIVM niet horen zeggen, noch enig ander medicus. Dan is wel duidelijk wie hier de wappie is, namelijk Rutte.
- nieuwe variant (die zo snel opkomt, dat iedereen, ook de medische wereld, met grote ogen en klapperende oren ervan opkijkt)
- super besmettelijk (sorry, heb weer die ene arts gesproken. Afgaande op viroloog Drosten 5x besmettelijker dan het origineel)
- meldingen over ziekteverloop lopen uiteen. Voor mij zelf was het alarmsignaal de opname van kinderen met Omikron in het ziekenhuis, niet vreselijk lang, maar toch, zo ziek, dat ze niet meer thuis verzorgd kunnen worden. Rutte zit al met een zorgsector, die bijna bezwijkt en hulp van buiten nodig heeft.
Deze drie bij elkaar plus de natuurlijke reactie om bij onbekende gevaren voorzichtig te zijn, zal hem naar de conclusie 'lockdown noodzakelijk' hebben gebracht.
Pak ik de berichten van vandaag uit Duitsland erbij, dan is het net een echo van Nederland vorige week. Vandaag een volgende ronde overleg tussen bond en deelstaten, waarbij de adviezen van rki (rivm) en expertenraad (omt) in precies dezelfde richting gaan. Nu contacten beperken, nu verspreiding vertragen. Dat gaat ook gebeuren, zie ik net op Tagesschau24, persconferenties lopen.
Ik acht Rutte tot veel in staat maar ik acht Rutte niet in staat om vooraf te overleggen met de diverse adviesorganen voordat hij deze uitspraak heeft gedaan in de Tweede Kamer in het debat.