LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ik_weet_niet_alles

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jablan schreef:
21 dec 2021 19:02
Ik_weet_niet_alles schreef:
21 dec 2021 18:39
Dat heb ik het OMT of RIVM niet horen zeggen, noch enig ander medicus. Dan is wel duidelijk wie hier de wappie is, namelijk Rutte.
Ik kan zijn redenatie ongeveer uittekenen:
- nieuwe variant (die zo snel opkomt, dat iedereen, ook de medische wereld, met grote ogen en klapperende oren ervan opkijkt)
- super besmettelijk (sorry, heb weer die ene arts gesproken. Afgaande op viroloog Drosten 5x besmettelijker dan het origineel)
- meldingen over ziekteverloop lopen uiteen. Voor mij zelf was het alarmsignaal de opname van kinderen met Omikron in het ziekenhuis, niet vreselijk lang, maar toch, zo ziek, dat ze niet meer thuis verzorgd kunnen worden. Rutte zit al met een zorgsector, die bijna bezwijkt en hulp van buiten nodig heeft.

Deze drie bij elkaar plus de natuurlijke reactie om bij onbekende gevaren voorzichtig te zijn, zal hem naar de conclusie 'lockdown noodzakelijk' hebben gebracht.

Pak ik de berichten van vandaag uit Duitsland erbij, dan is het net een echo van Nederland vorige week. Vandaag een volgende ronde overleg tussen bond en deelstaten, waarbij de adviezen van rki (rivm) en expertenraad (omt) in precies dezelfde richting gaan. Nu contacten beperken, nu verspreiding vertragen. Dat gaat ook gebeuren, zie ik net op Tagesschau24, persconferenties lopen.
Dat zou kunnen maar ik denk eerder dat Rutte een heel groot risico neemt met zijn lockdown en veel ondernemers in de problemen brengt. Als daarna blijkt dat de lockdown een te zware middel is geweest zijn de poppen aan het dansen (al dan niet met Janssen). Om gezichtsverlies te voorkomen is Rutte zich nu al aan het indekken.
Ik acht Rutte tot veel in staat maar ik acht Rutte niet in staat om vooraf te overleggen met de diverse adviesorganen voordat hij deze uitspraak heeft gedaan in de Tweede Kamer in het debat.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
21 dec 2021 15:05
Men? Men wil niets, een aantal ambtenaren geeft een advies. En waarom? Om de voor- en nadelen duidelijk te krijgen.
Klinkt leuk en lekker vrijblijvend,maar als "men"er niets mee wil waarom moet je het dan onderzoeken?

scharrelschipper

angel1978 schreef:
21 dec 2021 16:18
Het is in ieder geval heel duidelijk wie er aan het proberen is een tweedeling te veroorzaken..
Maar die is er al hoor,jammer genoeg.

scharrelschipper

Bob Schurkjens schreef:
21 dec 2021 17:44
Een ding heb ik wel geleerd in deze coronacrisis: laat de volksgezondheid in elk geval niet over aan wappies.
Ik heb al eens uitgelegd wat een wappie is,ik krijg toch sterk de indruk dat je er ook een bent.
Hoop voor jou van niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
21 dec 2021 20:25
Klinkt leuk en lekker vrijblijvend,maar als "men"er niets mee wil waarom moet je het dan onderzoeken?
Voor de Bekendeweg moet u die kant op 👉

scharrelschipper

Erthanax schreef:
21 dec 2021 20:34
Ach ja,ik geef het toe:achterdocht is een slechte raadgever,maar een gezond stuk wantrouwen kan soms geen kwaad.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb vanavond de boosterprik gehaald. De weigeraars zoeken het maar uit.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
21 dec 2021 20:50
Weigeraars impliceert bijna dat het "moet"
Als je er blij van wordt heb je gelijk dat je de prik gehaald hebt.
Ieder zijn of haar idee toch?

Lady1234

21 dec 2021 20:55
Lady1234 schreef:
Weigeraars impliceert bijna dat het "moet"
Als je er blij van wordt heb je gelijk dat je de prik gehaald hebt.
Ieder zijn of haar idee toch?
Als iets je aangeboden wordt en je neemt het niet, dan weiger je dat aanbod dus. Daar wordt niets mee geïmpliceerd.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
Ik gistermiddag. Wat een rijen om 15.00 uur. Diep respect voor al die medewerkers die het toch maar even moeten doen Incl. de militairen die hier meehielpen. Familie van mij moest gisteren om 7 uur s,morgens al en toen stond er al al zo,n rij. Was nog te zien op het NOS journaal gisteravond.

Lady1234

Ik ging om 19.00 uur. Hele relaxte toestand.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

21 dec 2021 20:49
Erthanax schreef:
Ach ja,ik geef het toe:achterdocht is een slechte raadgever,maar een gezond stuk wantrouwen kan soms geen kwaad.
Achterdocht? Wantrouwen? Nergens voor nodig. U heeft ongetwijfeld deze eerdere reactie gelezen:
angel1978 schreef:
21 dec 2021 15:10
Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 14:55
Ik vraag me toch af waarom men dat wil laten onderzoeken. En voor welke vaccinaties dat gaat gelden. En hoe ze dat in de toekomst ook weer toe kunnen passen.
Over het algemeen wil men dit laten onderzoeken zodat er een gedegen beslissing over genomen kan worden.
Er zijn er genoeg (ook hier) die graag op onderbuikgevoel een beslissing nemen, maar een kabinet wil dat graag zoveel mogelijk op basis van argumenten. Een onderzoek naar de voor- en nadelen is dan compleet logisch.
Een duidelijk antwoord, dunkt me.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Met de kennis van nu en nu duidelijk is dat de eerste 2 vaccinaties nog maar onvoldoende bescherming bieden tegen ernstig ziek worden en in het ZH te komen , zou ik toch iedereen , die nog aarzelt of sowieso weigert , willen aanraden om toch nóg eens goed na te denken en zich toch maar te laten vaccineren.
Het is op dit moment vlg mij de enige oplossing om Corona klein te krijgen.
En ja, misschien een jaarlijkse prik? Misschien een ander vaccin?
Ze zijn er druk mee bezig!
Beter dan zoveel doden , op termijn.

Op groepsimmuniteit kun je niet meer rekenen.

Uiteindelijk zijn alle besmettelijke ziektes uit het verleden overwonnen door vaccinaties.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
21 dec 2021 21:02
21 dec 2021 20:49
Erthanax schreef:
Achterdocht? Wantrouwen? Nergens voor nodig. U heeft ongetwijfeld deze eerdere reactie gelezen:
angel1978 schreef:
21 dec 2021 15:10
Onkruid71 schreef:
21 dec 2021 14:55
Ik vraag me toch af waarom men dat wil laten onderzoeken. En voor welke vaccinaties dat gaat gelden. En hoe ze dat in de toekomst ook weer toe kunnen passen.
Over het algemeen wil men dit laten onderzoeken zodat er een gedegen beslissing over genomen kan worden.
Er zijn er genoeg (ook hier) die graag op onderbuikgevoel een beslissing nemen, maar een kabinet wil dat graag zoveel mogelijk op basis van argumenten. Een onderzoek naar de voor- en nadelen is dan compleet logisch.
Een duidelijk antwoord, dunkt me.
Ik vind het nog niet echt duidelijk als ik vanmiddag naar Rutte geluisterd heb,

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
Ik sta voor volgende week ingepland. Gisteravond de afspraak gemaakt. Had vandaag gekund, dan had ik naar Amsterdam gemoeten. Donderdag om 20.00 uur, weliswaar dichterbij, maar een onbekende locatie? Ik hoef niet te werken, laat die plek maar voor anderen. Dus volgende week op bekend terrein.

Het mag dan druk zijn, maar kennelijk is er plek zat.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

@Moederslink : Helemaal met je eens, maar breng ze dat maar eens aan het verstand.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
21 dec 2021 19:02
Dat gaat ook gebeuren, zie ik net op Tagesschau24, persconferenties lopen.
En als vergelijking hier de lijst met wat Duitsland gaat doen.
Eerst vanaf 28 december want feestdagen veroorzaken nauwelijks extra besmettingen.
Is iemand niet gevaccineerd of nog herstellend, dan max. 2 andere personen. Kinderen tellen niet mee. Deze maatregel geldt al langer.
Vanaf 28 december komt hierbij: maximaal 10 personen bij elkaar als iedereen herstelt of gevaccineerd is. Dat betekent geen oudjaarsfeesten. (In het algemeen is de Duitse traditie: Kerst is met de familie, de Jaarwisseling met vrienden.)
Vuurwerkverbod was al eerder ingesteld.
Nieuw: Heb je bezoek, dan testen, vooral als het ouderen zijn.
Geen publiek meer bij sport, cultuur en andere grote evenementen.
Clubs en discotheken moesten al dicht bij een incidentie van boven de 350 in een regio en gaan helemaal dicht vanaf 28 dec. (Waar gedanst kan worden.)
Vaccineren: doel tot eind januari 30 miljoen extra prikken. Speciaal aanbod voor kinderen (is net een advies van de Stiko, tegenhanger van de Gezondheidsraad, over uitgebracht: aanbevolen voor kinderen met andere ziekte en verder eigen keuze). Voorlopig doel: 80% van de bevolking gevaccineerd. In februari start vaccinatieplicht (ongeveer tegelijk met Oostenrijk.)
Epidemie: voorzorgsmaatregelen voor wanneer personeel van cruciale diensten tegelijk ziek wordt.

Dit zijn de minimale, landelijk geldende maatregelen. Deelstaten mogen verder gaan.

Voor een landelijke of regionale lockdown is er een technisch probleem: de vorige bondsregering had besloten de epidemische noodtoestand te laten aflopen en de nieuwe regering heeft wel noodwetgeving ingevoerd, maar nog niet die noodtoestand.

Samengevat: deze keer later/langzamer dan Nederland, maar veel maatregelen zijn vergelijkbaar.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 dec 2021 21:06
Met de kennis van nu en nu duidelijk is dat de eerste 2 vaccinaties nog maar onvoldoende bescherming bieden tegen ernstig ziek worden en in het ZH te komen , zou ik toch iedereen , die nog aarzelt of sowieso weigert , willen aanraden om toch nóg eens goed na te denken en zich toch maar te laten vaccineren.
Het is op dit moment vlg mij de enige oplossing om Corona klein te krijgen.
En ja, misschien een jaarlijkse prik? Misschien een ander vaccin?
Ze zijn er druk mee bezig!
Beter dan zoveel doden , op termijn.

Op groepsimmuniteit kun je niet meer rekenen.

Uiteindelijk zijn alle besmettelijke ziektes uit het verleden overwonnen door vaccinaties.

Ik pas nog steeds en dat blijf ik doen.
Twee spuiten helpen ineens niet meer, dus ram er maar een derde in..

Oh, sh/it...van Dissel zei, als je nog niet gevaccineerd bent, kan je dat nu laten doen.....ze werken toch niet voldoende?

Buiten het feit dat ik al sowieso geen derde spuit wil hebben, komen ze niet echt geloofwaardig over.

Laat mensen zelf beslissen of ze wel of geen spuit willen.....dat is geen "weigeren", maar bedanken.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
21 dec 2021 21:12
Laat mensen zelf beslissen of ze wel of geen spuit willen.....dat is geen "weigeren", maar bedanken.
Zo jammer alleen dat het ziekenhuis niet mag beslissen of ze al die ongevaccineerden en onvoldoende gevaccineerden wel of niet toelaten.
Op zijn kuklos: ik krijg werkelijk de kots van al die figuren die denken het beter te weten, maar als de nood aan de man is wel toegang eisen tot het ziekenhuis en de ic afdeling in dat ziekenhuis als de corona toch toeslaat en ze ineens zware hulp nodig hebben. Nee, dan is ineens wel alle medicatie en zorg die de wetenschap heeft weten te bereiken goed genoeg.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet elke prik als apart project zien."
Dan kun je nog zo hard roepen dat vaccineren verstandig is maar een minister die een dergelijk uitspraak doet zal niet meehelpen aan een toename van vaccineren maar eerder zorgen voor een afname van het vaccineren.

Gesloten