Ik begin het langzamerhand gewoon knap te vinden hoe goed jij dingen in posts van anderen kan lezen die er niet staan. Volg je daar een cursus voor of is het de ontwikkeling van natuurlijk gedrag?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
reggie2 schreef: ↑22 dec 2021 12:35
Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Gisteren bij Op 1 werd er juist gezegd dat je best kan reizen , alleen niet naar de landen met regels waar je dus niet meer inkomt.
Dus naar Spanje of dergelijke kan best wel. Testen en gevaccineerd zijn de eisen.
Naar Spanje mag van mij best, maar het gaat hier wel over Portugal.
En waar zou ik bang voor moeten zijn?
Ik maak ook op dat Lady1234 bang is , dat al dat reizen onze situatie alleen maar verslechtert.
Of lees ik verkeerd, en moeten we juist extra gaan reizen?
reggie2
vindt dit leuk
Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.Monteiro.E schreef: ↑22 dec 2021 13:15Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Afgezien daarvan is het onverstandig te gaan reizen.
Dat verbaast me niets, want je hebt regelmatig last van dezelfde kwaal als Reggie. Dat ook jij hier iets anders uithaalt dan er staat, tsja... wat zou dat zeggen?
De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?
Tja uit al jouw berichten lees je de angst voor dit virus.....mensen moeten zich laten vaccineren anders mogen ze in hun sopgaar koken
Ook niet op vakantie want dan blijft het virus.....je weet toch dat dat nooit meer weggaat??
Eventueel Spanje, van mij mogen mensen ook naar Portugal als dat jou liever is.Lady1234 schreef: ↑22 dec 2021 13:21Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.Monteiro.E schreef: ↑22 dec 2021 13:15Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Ik denk net zoals @16again, uit jouw berichten lees je angst.
Maar dat komt omdat u niet zo goed kunt lezen.reggie2 schreef: ↑22 dec 2021 13:28Eventueel Spanje, van mij mogen mensen ook naar Portugal als dat jou liever is.Lady1234 schreef: ↑22 dec 2021 13:21Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.Monteiro.E schreef: ↑22 dec 2021 13:15Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Ik denk net zoals @16again, uit jouw berichten lees je angst.
Erthanax
vindt dit leuk
reggie2
vindt dit leuk
Behalve dan als het niet of minder verstandig is om er heen te gaan, maar wie bepaald er of het wel, niet of minder verstandig is om te gaan.
Natuurlijk niet. Willen is geen moeten. Ik wil ook genoeg dingen die ik om allerlei redenen niet doe. En dat is maar goed ook...
Ik vind het een beetje raar dat hier door sommigen de indruk wordt gewekt, dat als je je laat vaccineren en boosteren, je angst hebt. Dat zie ik ook op de sociale media. Nou, ik heb ze nu alle drie, plus de griep en de pneumo prik gehad en ik ben er maar wat blij mee. Heeft niets met angst te maken, althans niet bij mij. Ik wil alleen het zekere voor het onzeker weten en liever niet besmet worden. Kan natuurlijk alsnog wel en dat besef ik ook wel.
Dat heb ik ook met die mondkapjes. Velen zeggen, dat het schijnveiligheid is, maar ik voel me er juist heel veilig bij. Sommigen staan alsnog te hoesten en te snotteren, dus dan moet ik er niet aan denken dat ze zonder mondkapje in mijn nek staan te blazen. (beetje overdreven) Hoewel dat eerder vrij normaal was.
Ik zou nu ook rustig naar Spanje of Portugal willen/willen gaan, maar wacht toch liever tot het voor of najaar. Zo warm is het er nu ook niet.
Dat heb ik ook met die mondkapjes. Velen zeggen, dat het schijnveiligheid is, maar ik voel me er juist heel veilig bij. Sommigen staan alsnog te hoesten en te snotteren, dus dan moet ik er niet aan denken dat ze zonder mondkapje in mijn nek staan te blazen. (beetje overdreven) Hoewel dat eerder vrij normaal was.
Ik zou nu ook rustig naar Spanje of Portugal willen/willen gaan, maar wacht toch liever tot het voor of najaar. Zo warm is het er nu ook niet.
Lady1234
, xflorisx
, kuklos
, moederslink
, Zhadum
, Jablan
, Moneyman
, Erthanax
, witte angora
en Meiklokje
vinden dit leuk
En hier is nummer 416again schreef: ↑22 dec 2021 09:01Mooi, overeenstemming onder de deskundigen.Jablan schreef: ↑22 dec 2021 07:39Onder immunologen is nu overeenstemming over de mRNA-vaccins: het zijn drietrapsraketten oftewel: drie keer prikken en dan pas werken ze zoals bedoeld.moederslink schreef: ↑21 dec 2021 23:41Die booster viel ook rauw op mijn dak , toch ben ik er nu blij mee, voel me beter beschermd.
Zijn we nu dan klaar met prikken? Die deskundigen bereiken al snel weer opnieuw overeenstemming, als er een beter op nieuwe varianten toegespits vaccin verschijnt, of er toch een 4e trap nodig blijkt.
https://nos.nl/artikel/2410523-nederlan ... onboosters
Dat bericht zit achter een betaalmuur. Ik zie om mij heen heel veel mensen veel moeite doen met bellen en internet om zo snel als mogelijk een prik te halen. Ook 50 ers die het al gaat lukken terwijl ze niet aan de beurt zijn. Ik heb bewust gekozen voor over 14 dagen.ZeerPrivé schreef: ↑22 dec 2021 17:17Scheelt enorm die mondkapjes https://www.telegraaf.nl/nieuws/2025198 ... e-erin-zit
Zal nog wel verder gaan zo.16again schreef: ↑22 dec 2021 17:13
En hier is nummer 4
https://nos.nl/artikel/2410523-nederlan ... onboosters
@G7, dat jij je goed voelt bij die derde spuit is toch prima? Maar bij Lady lees je gewoon de angst....dus niet voor iedereen die een spuit neemt heb ik angst in gedachten.
Een kwaal, toe maar. Of je mist mijn kwinkslag gewoon.Moneyman schreef: ↑22 dec 2021 13:21Dat verbaast me niets, want je hebt regelmatig last van dezelfde kwaal als Reggie. Dat ook jij hier iets anders uithaalt dan er staat, tsja... wat zou dat zeggen?
De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?
"Ik ben bang dat we geen witte kerst krijgen."
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Vriendelijk verzoek aan Angel, Reggie, 16again en Lady: neem elkaar wat minder de maat, dan blijft dit een interessant topic.
Momenteel is het al zo, dat je na een bericht van José de eerste pagina's daarna kunt overslaan wegens gekibbel. Gevolg: oproepen om dit onderwerp te sluiten.
*
Vierde ronde? Voor ons nog ver weg. Eerst ronde drie en daarna de immuunrespons in de gaten houden. Ben ergens wel benieuwd hoe extreem het effect is bij ons, we zitten nog steeds bovengemiddeld goed in de T-cellen en andere meetbare stoffen.
Momenteel is het al zo, dat je na een bericht van José de eerste pagina's daarna kunt overslaan wegens gekibbel. Gevolg: oproepen om dit onderwerp te sluiten.
*
Vierde ronde? Voor ons nog ver weg. Eerst ronde drie en daarna de immuunrespons in de gaten houden. Ben ergens wel benieuwd hoe extreem het effect is bij ons, we zitten nog steeds bovengemiddeld goed in de T-cellen en andere meetbare stoffen.
@jablan
Pardon? Bent u de moderatie?
Er wordt geadviseerd thuis te werken, afstand te houden en ga maar door. Dan zou het verstandig zijn in een vliegtuig te stappen en met vakantie te gaan?
En dat zou ik alleen maar schrijven omdat ik bang ben? Ik zou niet weten waar ik dan bang voor moet zijn. Mijn hele omgeving is gevaccineerd, velen zelfs al met de boosterprik. Ik neem zelf mijn maatregelen tov vreemden. Dus ik heb al helemaal geen reden om ergens bang voor te zijn.
Dat @reggie en @16again van alles verzinnen en elkaar napraten, is niet mijn pakkie an.
Pardon? Bent u de moderatie?
Er wordt geadviseerd thuis te werken, afstand te houden en ga maar door. Dan zou het verstandig zijn in een vliegtuig te stappen en met vakantie te gaan?
En dat zou ik alleen maar schrijven omdat ik bang ben? Ik zou niet weten waar ik dan bang voor moet zijn. Mijn hele omgeving is gevaccineerd, velen zelfs al met de boosterprik. Ik neem zelf mijn maatregelen tov vreemden. Dus ik heb al helemaal geen reden om ergens bang voor te zijn.
Dat @reggie en @16again van alles verzinnen en elkaar napraten, is niet mijn pakkie an.
kuklos
, Bob Schurkjens
, Erthanax
en xflorisx
vinden dit leuk