Fixitfaster stuurt aanmaningen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er is een dienst afgesloten die in gebruik genomen is. Een dienst waarbij je van te voren moet aangeven dat je afziet van herroeping om te kunnen gebruiken.
Ik zou er niet voor durven in te staan om te adviseren om niets te doen.

alfatrion
Berichten: 22079
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
Er moet echt daadwerkelijk herroepen worden! Die verklaring moet schriftelijk en ondubbelzinnig worden uitgebracht.
Dit komt je niet uit, NeoDutchio?
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
Vervolgens laat je FixitFaster in hun sop gaar koken. Er hoeft pas gereageerd te worden als er gedagvaard wordt.
Nadat de herroepingsverklaring is uitgebracht kan achterover worden geleund.
NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 18:09
Omdat deze 2 personen uiteraard gaan terugkrabbelen lijkt het mij verstandiger om juist vooraf naar de haalbaarheid te laten kijken. En, nogmaals, dat kunnen vrijwilligers op dit forum niet bepalen, daar zijn anderen voor.
Prima dat je voor jezelf aangeeft dat jij hierover geen inschatting kan maken over de haalbaarheid, maar houdt dat bij jezelf. Er zijn genoeg mensen die daarover wel een inschatting kunnen maken en die mensen zitten ook op dit forum. Betaling is geen vereiste om een goede inschatting te kunnen maken. Als TS een herroepingsverklaring uitbrengt dan staat hij sterk en anders staat hij zwak.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
De prijs is voldoende duidelijk opgenomen
De prijs is m.i. weggemoffeld onder het vinkje om de AV te accepteren. En voor prijsinfo is die plek niet bedoeld.

Vrijwel overal waar je een gratis account kunt aanmaken, is er een AV vinkje. En dan is het "gratis", je betaalt met je persoonsgegevens.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 okt 2024 18:43
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
Er moet echt daadwerkelijk herroepen worden! Die verklaring moet schriftelijk en ondubbelzinnig worden uitgebracht.
Dit komt je niet uit, NeoDutchio?
Nogmaals, hoe kan je een dienst herroepen is al uitgevoerd is? De consumentenbond is daar helder in.
Je kan dit op 2 manieren scharen, of onder en kopen van een online te downloaden gebruiksaanwijzing, of het kopen van een dienst om alle gebruiksaanwijzingen online te kunnen downloaden. En wat zegt de consumentenbond daar over:
Je hebt geen bedenktijd bij:
Koop van een digitaal product (film, muziek, games) dat je via internet kunt downloaden waarbij je laat weten dat je het binnen 14 dagen wilt hebben. Én je hebt verklaard dat je afziet van je bedenktijd. De verkoper moet dit wel bevestigen voordat je het product downloadt.
en:
Een dienst die al binnen de bedenktermijn helemaal klaar is. Bijvoorbeeld een schilderklus. Je moet wel uitdrukkelijk met de start binnen de bedenktijd hebben ingestemd én verklaard dat je afziet van de bedenktijd
Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen
Dus zowel op productniveau als op dienstniveau zijn er uitzonderingen.
alfatrion schreef:
17 okt 2024 18:43
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
Vervolgens laat je FixitFaster in hun sop gaar koken. Er hoeft pas gereageerd te worden als er gedagvaard wordt.
Nadat de herroepingsverklaring is uitgebracht kan achterover worden geleund.
Behalve als blijkt dat er niet herroepen kan worden.
alfatrion schreef:
17 okt 2024 18:43
Prima dat je voor jezelf aangeeft dat jij hierover geen inschatting kan maken over de haalbaarheid, maar houdt dat bij jezelf. Er zijn genoeg mensen die daarover wel een inschatting kunnen maken en die mensen zitten ook op dit forum. Betaling is geen vereiste om een goede inschatting te kunnen maken. Als TS een herroepingsverklaring uitbrengt dan staat hij sterk en anders staat hij zwak.
Er zit een groot verschil tussen een inschatting maken en zekerheid geven. Door zekerheid te geven maakt u zichzelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 19:23
alfatrion schreef:
17 okt 2024 18:43
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
Er moet echt daadwerkelijk herroepen worden! Die verklaring moet schriftelijk en ondubbelzinnig worden uitgebracht.
Dit komt je niet uit, NeoDutchio?
Nogmaals, hoe kan je een dienst herroepen is al uitgevoerd is? De consumentenbond is daar helder in.
Je kan dit op 2 manieren scharen, of onder en kopen van een online te downloaden gebruiksaanwijzing, of het kopen van een dienst om alle gebruiksaanwijzingen online te kunnen downloaden. En wat zegt de consumentenbond daar over:
Je hebt geen bedenktijd bij:
Koop van een digitaal product (film, muziek, games) dat je via internet kunt downloaden waarbij je laat weten dat je het binnen 14 dagen wilt hebben. Én je hebt verklaard dat je afziet van je bedenktijd. De verkoper moet dit wel bevestigen voordat je het product downloadt.
en:
Een dienst die al binnen de bedenktermijn helemaal klaar is. Bijvoorbeeld een schilderklus. Je moet wel uitdrukkelijk met de start binnen de bedenktijd hebben ingestemd én verklaard dat je afziet van de bedenktijd
Bron: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen
Dus zowel op productniveau als op dienstniveau zijn er uitzonderingen.
Die uitzonderingen zijn beiden -zoals al uitgelegd is in dit topic- niet van toepassing in deze casus, simpelweg omdat Fixitfaster niet aan de voorwaarden voldoet om er een beroep op te kunnen doen.

Dus ja, in dit geval kun je ondanks dat je de handleiding al gedowndload hebt, prima herroepen.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 okt 2024 19:07
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
De prijs is voldoende duidelijk opgenomen
De prijs is m.i. weggemoffeld onder het vinkje om de AV te accepteren. En voor prijsinfo is die plek niet bedoeld.
Op de downloadknop staat expliciet "account aanmaken met betaalverplichting". De prijs staat daar direct boven.

alfatrion
Berichten: 22079
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 19:23
Nogmaals, hoe kan je een dienst herroepen is al uitgevoerd is?
Door dit schriftelijk te sturen:

Beste verkoper,

Ik herroep hierbij de overeenkomst die u als grondslag gebruikt om € 30 van mij te vorderen.

Met vriendelijke groet,
De koper

NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 19:23
Je kan dit op 2 manieren scharen, of onder en kopen van een online te downloaden gebruiksaanwijzing, of het kopen van een dienst om alle gebruiksaanwijzingen online te kunnen downloaden.
En laat voor een dienst die direct wordt uitgevoerd nu exact dezelfde voorwaarden gelden:
Artikel 6:230p aanhef en onder d BW
De consument heeft geen recht van ontbinding bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten, na nakoming van de overeenkomst, en voor zover de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, indien:
1°.de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
2°.de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen.

Publicatieblad van de Europese Unie - C 525/1
MEDEDELING VAN DE COMMISSIE
Richtsnoeren met betrekking tot de uitlegging en toepassing van Richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten
5.6. Herroepingsrecht bij overeenkomsten voor diensten en openbare voorzieningen
5.6.1. Instemming van de consument met onmiddellijke uitvoering

Naar analogie met de regels over extra betalingen in artikel 22, moeten de termen “uitdrukkelijke instemming/uitdrukkelijk verzoek” in deze context worden uitgelegd als een handeling waarvoor een positieve actie van de consument is vereist, zoals het aankruisen van een vakje op de website. Door voor dit doel gebruik te maken van vooraf aangekruiste vakjes of een bepaling in de algemene voorwaarden op te nemen, zou niet aan deze vereisten worden voldaan (132).

De uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument kunnen worden verkregen vóór, tijdens of na het sluiten van de overeenkomst, zolang dit maar gebeurt voordat de uitvoering begint. Het verzoek en de erkenning van de consument kunnen tegelijk kenbaar worden gemaakt. Er kan aan de eisen van artikel 7, lid 3, artikel 8, lid 8, en artikel 16, eerste alinea, punt a), worden voldaan door het gebruik van bijvoorbeeld de volgende formulering:

— […] Ik verzoek hierbij de dienstenovereenkomst [onmiddellijk / met ingang van een specifieke datum tijdens de herroepingstermijn] uit te voeren en erken dat ik mijn recht om de overeenkomst te herroepen verlies zodra de dienstenovereenkomst volledig is uitgevoerd.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kijk, en nu komen we ergens. Om iets te doen moet je er wel van bewust zijn wat je doet. Wat is de reden, welke gedachte zit er achter, waarom doe je het op die manier en wat is het gevolg. Simpelweg iets roepen is voor velen van ons makkelijk, maar iemand stelt niet een vraag als die het antwoord weet.

Daar waar uw eerste reactie aangaf dat de herroepingstijd 12 maanden zal zijn en een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitgebracht kon worden klinkt leuk, maar zoals u zag waren er meer oud gedienden hier die daar vraagtekens bij hadden. Hoe groot is de kans dan dat als iemand blind iets invult en niet ziet dat er een betalingsverplichting is hier ook bekend mee is en snapt of dat het hier ook van toepassing is? Helemaal omdat de consumentenbond iets anders zegt. Wat zal die persoon daarvan begrijpen en kunnen uitvoeren? En wat gaat een TS doen als de verkoper terug reageert dat de 14 dagen voorbij zijn, er een vinkje gezet is en alle schijn tegen heeft.
Later word het verhaal aangevuld dat er uitzonderingen zijn waardoor eventueel wel herroepen zou kunnen worden, maar niet bekend is of dit in dit geval toepasbaar is. Simpelweg omdat wij niet weten wat er voor terugkoppeling is gekomen van deze 'verkoper'.
Daarna komt er nog meer uitleg in de vorm van Richtlijn 2011/83/EG. Voor menig leek een brok tekst waar lastig doorheen te komen is. Met gelukkig een rood gearceerd stuk wat juist de kern van de oplossing is.
Wederom komt het advies om te herroepen en verder niets te doen.

Enkel herroepen zonder te snappen hoe en waarom zal enkel meer tijd gaan kosten. Het doel van FixitFaster is het verdienen van geld. Die zullen dus niet stoppen na een herinnering en zullen het blijven gooien op het vinkje van de algemene voorwaarden. Is het dan wel slim om enkel te zeggen dat er herroepen wordt om daarna nog herinneringen te krijgen, een incassobureau en meer achter zich aan te krijgen? Of zou de juiste hulp en tips gegeven kunnen worden zodat TS, als die geen jurist wenst in te schakelen, dit zelf kan doen? Want beide opties zijn er altijd. Voor u is mijn tip naar TS niet nodig, maar er zijn er genoeg mensen die juist wel die hulp kunnen inschakelen omdat ze zelf geen idee hebben wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen.

In dit geval zal naast de keuze om een juridische hulp in te schakelen ook de keuze gemaakt kunnen worden om deze tekst te versturen:
Beste verkoper, bij deze herroep ik de overeenkomst die u als grondslag gebruikt om €30,- van mij te vorderen. Ondanks dat ik buiten de 14 dagen zit is dit reglementair aangezien u zich niet aan de informatieplicht hebt voldaan in uw algemene voorwaarden omtrent herroeping. Daarnaast heb ik geen uitdrukkelijke toestemming gegeven om af te zien van het herroepingsrecht. Dit volgens artikel 16, lid m, van richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten. Met vriendelijke groet, de Koper.
En ja, daarna kan je rustig afwachten of er nog iets gaat komen. In uw geval zal er zeker een reactie terugkomen met de vraag hoe bestand een leek is tegen tegenwerpingen (of ze nu juridisch kloppen of niet), met uitleg zet je eigenlijk de 'verkoper' al klem.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 22:56
Kijk, en nu komen we ergens. (Enz….)
Heel veel woorden om eigenlijk gewoon te zeggen: dat wat eerder geschreven werd, klopt gewoon.
NeoDutchio schreef:
17 okt 2024 18:09
Omdat deze 2 personen uiteraard gaan terugkrabbelen lijkt het mij verstandiger om juist vooraf naar de haalbaarheid te laten kijken. En, nogmaals, dat kunnen vrijwilligers op dit forum niet bepalen, daar zijn anderen voor.
Misschien dit soort statements nog even corrigeren dan?

Nijogeth
Berichten: 10647
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk snap ik niet op grond waarvan je een al afgenomen dienst zou kunnen herroepen. Zoals jullie beiden aangegeven hebben is het duidelijk dat er betaald zou moeten worden. Het gaat daarnaast om iets dat je alleen zoekt als je het direct nodig hebt.

alfatrion
Berichten: 22079
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
17 okt 2024 23:20
Persoonlijk snap ik niet op grond waarvan je een al afgenomen dienst zou kunnen herroepen.
De wetgever vind het belangrijk dat de consument zich er van bewust is dat (i) de dienst direct wordt uitgevoerd; en (ii) dat de consument het herroepingsrecht opgeeft. De wetgever heeft er door om voor gekozen om de handelaar te verplichten om dat tijdens het bestelproces kristal helder aan te geven. Wanneer de handelaar deze verplichting niet is nagekomen, dan kan de handelaar zich niet beroepen op het vervallen van het herroepingsrecht. Voor downloads geldt hetzelfde. FixitFaster heeft zich niet aan deze verplichting gehouden zodat het niet vervallen is doordat TS iets heeft gedownload of een account heeft aangemaakt. Dat is dus waarom TS niet hoeft te betalen, mits hij de overeenkomst herroept.

Nijogeth
Berichten: 10647
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, ik snap dat er wetgeving voor is. Ik snap alleen niet waarom ie er is in zo'n geval. In mijn ogen zou je nooit moeten kunnen herroepen als je zelf de dienst al volledig hebt afgenomen. Dan dient herroepingsrecht automatisch te vervallen. Het is als de schilder bellen, die komt de dag erna, verft de muur, waarna je na anderhalve week zegt dat de kleur niet bevalt, je gebruik maakt van het herroepingsrecht en ie het er weer af kan halen.

alfatrion
Berichten: 22079
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die schilder had in jouw casus 14 dagen moeten wachten. De consument kan er niets aan doen dat de de schilder direct is begonnen.

Als de consument vraagt of de schilder direct wil beginnen dan moet de schilder aangeven dat dat niet kan. De schilder mag alleen direct beginnen, als de consument aangeeft ook zijn heroepingsrecht op te willen geven als de schilder klaar is.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 okt 2024 19:30
16again schreef:
17 okt 2024 19:07
alfatrion schreef:
17 okt 2024 15:07
De prijs is voldoende duidelijk opgenomen
De prijs is m.i. weggemoffeld onder het vinkje om de AV te accepteren. En voor prijsinfo is die plek niet bedoeld.
Op de downloadknop staat expliciet "account aanmaken met betaalverplichting". De prijs staat daar direct boven.
Waarom noemt Radar dit dan "de prijs verstoppen" , en vindt de Radar advocaat dit dan ook onvoldoende duidelijk?
https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928
En mogen zij de prijs van hun dienst zo verstoppen in de tekst?
"Mogelijk kunnen we wel spreken van een oneerlijke handelspraktijk. In de wet staat namelijk dat iemand duidelijk moet worden geïnformeerd over de deal die ze aangaan en dat lijkt hier niet het geval te zijn geweest.”

alfatrion
Berichten: 22079
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je het wil uitproberen, dan kun je hier altijd een klacht over indienen bij de Reclame Code Commissie, maar ze gaan je klacht afwijzen.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
18 okt 2024 06:45
Moneyman schreef:
17 okt 2024 19:30
16again schreef:
17 okt 2024 19:07

De prijs is m.i. weggemoffeld onder het vinkje om de AV te accepteren. En voor prijsinfo is die plek niet bedoeld.
Op de downloadknop staat expliciet "account aanmaken met betaalverplichting". De prijs staat daar direct boven.
Waarom noemt Radar dit dan "de prijs verstoppen" , en vindt de Radar advocaat dit dan ook onvoldoende duidelijk?
https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928
En mogen zij de prijs van hun dienst zo verstoppen in de tekst?
"Mogelijk kunnen we wel spreken van een oneerlijke handelspraktijk. In de wet staat namelijk dat iemand duidelijk moet worden geïnformeerd over de deal die ze aangaan en dat lijkt hier niet het geval te zijn geweest.”
Radar kijkt wel vaker teveel door de consumenten-bril. En de advocaat houdt dermate veel slagen om de arm dat hij duidelijk ook niet durft te zeggen: "dit is misleidend". En hij begint al met het gekleurde statement: "het is niet koosjer om hier een vergoeding voor te vragen". Dat is prima als persoonlijke mening, maar als adviserend advocaat is het een doodzonde. Het is namelijk een juridisch onjuiste conclusie. Dergelijke diensten mogen gewoon, óók als het gaat om diensten die je ook gratis zelf zou kunnen doen. Daar zijn legio voorbeelden van.

De site voldoet zelfs aan de recente eisen van de Hoge Raad. De knop waarmee je gaat downloaden geeft expliciet de betaalverplichting weer. Ik zou hier zelf op dit punt niet voor gaan procederen, want ik zie nul kans op winst.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
18 okt 2024 09:05
De site voldoet zelfs aan de recente eisen van de Hoge Raad. De knop waarmee je gaat downloaden geeft expliciet de betaalverplichting weer. Ik zou hier zelf op dit punt niet voor gaan procederen, want ik zie nul kans op winst.
Dat die knop voldoet , verandert niets aan het gegeven dat de prijs onduidelijk wordt gecommuniceerd.
Als je de prijs in een vervolgscherm verwacht, is de overeenkomst al gesloten.

Bij procederen zou ik beide verweren naast elkaar gebruiken. Misleidende website, en herroepingsrecht.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou puur voor de herroeping gaan. Dat ga je sowieso winnen. Daar nog een minder kansrijk verweer aan toevoegen maakt je zaak niet sterker.

rwolters
Berichten: 1864
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
18 okt 2024 09:23
Moneyman schreef:
18 okt 2024 09:05
De site voldoet zelfs aan de recente eisen van de Hoge Raad. De knop waarmee je gaat downloaden geeft expliciet de betaalverplichting weer. Ik zou hier zelf op dit punt niet voor gaan procederen, want ik zie nul kans op winst.
Dat die knop voldoet , verandert niets aan het gegeven dat de prijs onduidelijk wordt gecommuniceerd.
Als je de prijs in een vervolgscherm verwacht, is de overeenkomst al gesloten.

Bij procederen zou ik beide verweren naast elkaar gebruiken. Misleidende website, en herroepingsrecht.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar de prijs en voorwaarden worden vooraf aangegeven en dan is ook weer niet goed? Moet het handje van consumenten bij iedere stap worden vastgehouden?

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rwolters schreef:
18 okt 2024 10:29
16again schreef:
18 okt 2024 09:23
Moneyman schreef:
18 okt 2024 09:05
De site voldoet zelfs aan de recente eisen van de Hoge Raad. De knop waarmee je gaat downloaden geeft expliciet de betaalverplichting weer. Ik zou hier zelf op dit punt niet voor gaan procederen, want ik zie nul kans op winst.
Dat die knop voldoet , verandert niets aan het gegeven dat de prijs onduidelijk wordt gecommuniceerd.
Als je de prijs in een vervolgscherm verwacht, is de overeenkomst al gesloten.

Bij procederen zou ik beide verweren naast elkaar gebruiken. Misleidende website, en herroepingsrecht.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar de prijs en voorwaarden worden vooraf aangegeven en dan is ook weer niet goed? Moet het handje van consumenten bij iedere stap worden vastgehouden?
In dit geval kan het handig zijn dat er strenge regelgeving is. Echter zal je daarvoor moeten durven door te pakken en geeft het nooit 100% garantie op winst.
Maar vreemd is het inderdaad wel. Een consument mag een dienst kopen, mag alle waarschuwingen negeren, hoeft niet te lezen en kan toch vrij uit gaan. Waar is de logica gebleven dat je gewoon verantwoordelijk bent voor je eigen daden.

Plaats reactie