Nijogeth schreef: ↑19 okt 2024 09:35
Weet je zeker dat de meerderheid daar anders over denkt? Hier op het forum zie ik dat namelijk niet. Ik denk dat veel mensen het met me eens zijn als je de vraag stelt 'moet al een afgenomen dienst te herroepen kunnen zijn?'.
Als de afgenomen dienst niet geleverd is zoals beloofd, vind u dat er dan wel betaal moet worden? Het grote verschil tussen een gewone winkel en een internet shop is de informatie achterstand van de consument.
Als ik bij HandyMan een handleiding bestel, dan hoef ik niet te betalen als Handyman die handleiding niet kan leveren. Ik vraag de verkoper om de handleiding, ik krijg als antwoord, sorry die hebben we niet. Ik kan de winkel dan weer zonder te betalen verlaten.
Fixitfaster beloofd op voorhand alle handleidingen te kunnen leveren. Zie hun claim op de eerste pagina:
Ontvang direct de handleiding die je zoekt.
Ervaar je een probleem of storing in huis aan een van jouw huishoudelijke apparaten? En wil je dit probleem zo snel mogelijk verholpen hebben? Fixitfaster vindt voor jou razendsnel de handleiding die jij nodig hebt. Vul hieronder jouw klantgegevens in en de juiste handleiding heb je direct tot je beschikking.
De klant vult alle velden in, klikt op handleiding downloaden en betalen en dan blijkt de handleiding niet geleverd te kunnen worden.
De klant vraagt om de koop te ontbinden terug maar Fixitfaster zegt niet terug te kunnen betalen. U kunt in de toekomst wellicht een andere keer wel gebruik maken van de service, zeggen ze dan.
Dat is het probleem met webwinkels. Je kan het product niet uitproberen in de winkel. Na aflevering kan blijken dat het product niet voldoet, zoals in dit geval, de handleiding helemaal niet geleverd kan worden.