Kun jij hen uitleggen hoe een zwaaikom werkt?scharrelschipper schreef: ↑23 nov 2023 21:04Sterker nog;dat schip is gezonken,vandaar dat er nu een nieuw schip gebouwd moet worden.
Wat schepen aangaat heb ik een beetje ervaring;gaat nog even duren.
Huiskamer
-
Re: Huiskamer
scharrelschipper
vindt dit leuk
Net als keren met de auto in een smalle straat.
Hoezo zal hij mensen gaan verbazen? Het verkiezingsprogramma is reteduidelijk. Of bedoel je dat hij helemaal niets uit z'n verkiezingsprogramma wil gaan realiseren en totaal ander beleid gaat voeren. Ook leuk voor die paar miljoen kiezers. Die hebben gekozen voor extreem-rechts (tegen fascistisch aan) beleid en dan krijgen ze iets heel anders.
Waarom voelt rechts zich altijd aangevallen en kan het feiten niet gewoon accepteren. Over andere partijen werd dit net zo goed gezegd. Aamhangers van extreemrechts zijn echt een stelletje Calimeros.kuklos schreef: ↑23 nov 2023 19:16Omdat al die personen dit elke keer zeggen als ze PVV een x aantal zetels behaalt maar nooit eens zeggen over een andere partij. Schijnbaar is het alleen bij de PVV van belang te vermelden hoeveel mensen niet op de PVV hebben gestemd en nooit eens bij andere partijen.
-
scharrelschipper
vindt dit leuk
Gasten hoeven niet objectief te zijn. En als je een overzicht van de gasten maakt dan is dat een aardige dwarsdoorsnede van de samenleving. Dat Wilders en Baudet e.d. minder te zien waren komt omdat ze zelf niet wilde komen naar de betreffende tv programma's.
Als het niet vanuit de FvD zelf komt, dan is het een goede imitatie van de normale FvD-slachtofferreactie.
In dit land bestaat Vrijheid van Meningsuiting (hierna VvM). Met name vanuit de 'rechtse' partijen wordt de VvM misbruikt door zich te profileren ten koste van groepen, die zich op dat moment niet of nauwelijks kunnen verdedigen en daarom de leugens niet kunnen weerleggen.
Kijk je naar de afgelopen 15 jaar, dan hebben VVD, PVV, Ja21 en FvD zich hieraan schuldig gemaakt. Wie deze techniek gebruikt, heeft geen echt verhaal, ook geen plan waar het land over tien jaar moet staan, maar machtshonger en niets anders dan dat.
Komt er wel kritiek, dan wordt geroepen 'ja, maar ... VvM'. Slap verweer.
Bij Baudet heb ik de hele tijd aangegeven, dat een geweldreactie te verwachten was. Simpelweg omdat deze aan een progressief ziektebeeld lijdende psychiatrisch patiënt annex sekteleider te ver gaat in zijn profileringsdrang. De groepen, die hij momenteel op de korrel heeft, voelen zich serieus bedreigd door de man en zijn partijtje.
Als iemand zegt, dat geweld tegen politici nooit goed is, zou dezelfde persoon net zo moeten reageren als een politicus extreem agressief tekeergaat tegen een volgende bevolkingsgroep. Dat is net zo slecht.
Zo'n veroordeling komt er nooit, terwijl juist de extremere partijen wel degelijk aanzetten tot agressie. In plaats daarvan komt er vaak applaus en probeert de volgende politicus de vorige nog te overtreffen in de retoriek. Negatieve spiraal.
Wie geen geweld tegen politici wil, moet elke politicus direct aanspreken op agressieve taal tegen een deel van de bevolking.
Nog even naar de uitslag, die de Russische Staats-tv heeft gehaald.
We kunnen iets verder kijken en het bericht werd op meer kanalen meegenomen. Dat kan alleen met goedkeuring vanuit het Kremlin en betekent, dat Putin in Wilders een goede pion ziet voor zijn schaakspel.
Het roept weer vragen op over de financiën van de PVV, want steun uit Rusland betekent ook geld uit Rusland. Moeilijk traceerbaar, meest populair is een route via Zwitserland.
Als Wilders serieus wil worden genomen, dan kan hij beter heel veel afstand tot Rusland aanhouden.
We kunnen iets verder kijken en het bericht werd op meer kanalen meegenomen. Dat kan alleen met goedkeuring vanuit het Kremlin en betekent, dat Putin in Wilders een goede pion ziet voor zijn schaakspel.
Het roept weer vragen op over de financiën van de PVV, want steun uit Rusland betekent ook geld uit Rusland. Moeilijk traceerbaar, meest populair is een route via Zwitserland.
Als Wilders serieus wil worden genomen, dan kan hij beter heel veel afstand tot Rusland aanhouden.
Bij sportprogramma's bedoelen ze neutraal heel anders. Daar ging het over.
Iemand die fysiek geweld tegen een persoon gelijkstelt met agressieve verbale uitlatingen, en dat ook nog terecht vindt, neem ik echt niet meer serieus.
Oei, dus VVD heeft de afgevallen precies volgens hun programma gedraaid. Zoals u het zegt, en geen geen concessies hebben hoeven maken. Dan zijn ze toch hardstikke gevaarlijk.rwolters schreef: ↑24 nov 2023 08:54Hoezo zal hij mensen gaan verbazen? Het verkiezingsprogramma is reteduidelijk. Of bedoel je dat hij helemaal niets uit z'n verkiezingsprogramma wil gaan realiseren en totaal ander beleid gaat voeren. Ook leuk voor die paar miljoen kiezers. Die hebben gekozen voor extreem-rechts (tegen fascistisch aan) beleid en dan krijgen ze iets heel anders.
Hij zegt ook zelf dat ze gaan samen werken met partijen.
Of geloof jij hem niet. Of je moet gewoon denken dat Wilders met zo hard zal leggen als er door de coalitie partijen de afgelopen jaren hebben gedaan.
Wacht eerst ff af voordat je oordeelt.
De VVD heeft aangegeven niet in een kabinet te gaan, omdat ze verliezen hebben geleden tijdens deze verkiezingen.
Mijn eerlijke mening, ik vind dat een slechte zaak en erg zwak. Je hebt alsnog 24 zetels, 16% van de Nederland die wil dat je mee gaat regeren. Ga dan in elk geval om tafel zitten.
Nu is het vrijwel onmogelijk om überhaupt een coalitie te vormen. Kunnen we net zo goed volgende week opnieuw naar de stembus gaan. Krijgen we dezelfde uitslag, maar omdat VVD dan geen verlies ten opzichte van de verkiezingen ervoor, doen ze dan wel mee in een kabinet.
Mijn eerlijke mening, ik vind dat een slechte zaak en erg zwak. Je hebt alsnog 24 zetels, 16% van de Nederland die wil dat je mee gaat regeren. Ga dan in elk geval om tafel zitten.
Nu is het vrijwel onmogelijk om überhaupt een coalitie te vormen. Kunnen we net zo goed volgende week opnieuw naar de stembus gaan. Krijgen we dezelfde uitslag, maar omdat VVD dan geen verlies ten opzichte van de verkiezingen ervoor, doen ze dan wel mee in een kabinet.
moederslink
en RemyG
vinden dit leuk
Zou het niet gewoon politiek zijn, nu wat zeggen en dan zien dat ze straks na, vanuit de VVD gezien hopelijk veel, concessies van de andere partijen toch instappen om hun verantwoordelijkheid te nemen.
Moet wel zeggen dat het soms grappig is om te lezen, weken lang lees ik niet anders op het internet dan dat 'genoeg, genoeg is', De VVD het land al meer dan 10 jaar de vernieling in helpt. De VVD te links is geworden. Mensen na alle kabinetten Rutte verandering willen zien en geen VVD in de regering.
En nu, nog geen paar uur na deze bekendmaking draait dit al weer om en heb ik al meerdere posts in de strekking van Nijogeth gezien.
Ook opvallend soms het aantal draaiingen van FvD naar PVV, so zag ik die Ongehoord Nederland presentatrice op een ander forum gelinkt worden met allerlei uitspraken die duidelijk de FvD lijn volgden, kritiek op de PVV vanwege de pro vaccin houding van Wilders e.d. terwijl ze nu ineens pro PVV is, FvD stemmers schijnbaar voor clowns aan het uitmaken was en zij zelf dan weer aangesproken wordt op haar draai gedrag.
Moet wel zeggen dat het soms grappig is om te lezen, weken lang lees ik niet anders op het internet dan dat 'genoeg, genoeg is', De VVD het land al meer dan 10 jaar de vernieling in helpt. De VVD te links is geworden. Mensen na alle kabinetten Rutte verandering willen zien en geen VVD in de regering.
En nu, nog geen paar uur na deze bekendmaking draait dit al weer om en heb ik al meerdere posts in de strekking van Nijogeth gezien.
Ook opvallend soms het aantal draaiingen van FvD naar PVV, so zag ik die Ongehoord Nederland presentatrice op een ander forum gelinkt worden met allerlei uitspraken die duidelijk de FvD lijn volgden, kritiek op de PVV vanwege de pro vaccin houding van Wilders e.d. terwijl ze nu ineens pro PVV is, FvD stemmers schijnbaar voor clowns aan het uitmaken was en zij zelf dan weer aangesproken wordt op haar draai gedrag.
Laatst gewijzigd door Cro op 24 nov 2023 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb altijd gezegd dat de VVD teveel de oren liet hangen naar links en jarenlang daarmee hun eigen standpunten liet vallen. Nooit dat ze te links waren. Aangezien ik zelf vrij rechts denk, was ik blij met een partij als JA21, die verre van extreem is, maar wel rechts gedachtengoed vertegenwoordigt. De keuze op rechts was namelijk heel mager. Die is nu wat breder.
-
Als ik het niet dacht: Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
Wat een slechte verliezer!
Hiermee zet ze de hele formatie aan het wankelen.
Dit verbaast mij totaal niet, had dit zien aankomen.
Onbetrouwbaar sujet!
RemyG
vindt dit leuk
-
Eerst de deur openzetten, dan dicht gooien en er nu zelfs uitstappen!
Heel verrassend is het toch ook niet, ik denk dat iedereen dit wel had zien aankomen, of het nu een politieke zet is of dat ze het echt menen. Dat dit de initiële lijn zou worden was denk ik de laatste weken al wel duidelijk als de VVD niet de grootste op rechts zou worden en bijvoorbeeld de PVV groter. Ik kan dit nu niet echt als schokkend zien, eerder vrij logisch.moederslink schreef: ↑24 nov 2023 11:37Als ik het niet dacht: Dilan die zich nu terugtrekt!
Onbetrouwbaar sujet!
RemyG
vindt dit leuk
Ze willen geen tweede viool spelen.
-
Het zijn valsspelers, allemaal.
-
Én maar "glimlachen" en nu een dolk in de rug jassen.
Fijn voor al die VVD stemmers....bah!!!
Fijn voor al die VVD stemmers....bah!!!