Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

@NeoDutchio

Ik ga niet op uw verhaal in maar in feite bevestigd u wat andere forumleden u al 7 pagina's lang proberen te vertellen maar u stelselmatig niet wilde zien.

Blijkbaar hebt u na de opmerking van J. Deltoer alsnog het licht gezien.

NeoDutchio
Berichten: 12622
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
Ik ga niet op uw verhaal in
Dat lag al in de lijn der verwachting. Eerder zat u er ook al naast waarna u na het weerleggen ineens over iets anders begon en ook weigerde antwoorden te geven.
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
maar in feite bevestigd u wat andere forumleden u al 7 pagina's lang proberen te vertellen maar u stelselmatig niet wilde zien.
In dat geval snapt u werkelijk niets van de gevoerde discussie. U kunt de opsomming lezen van de uitspraken wat in gedachte van bepaalde forumleden als waarheid gezien word dat lijnrecht tegenover de ACM staat.
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
Blijkbaar hebt u na de opmerking van J. Deltoer alsnog het licht gezien.
Een verkeerde gedachte.

Het wachten is op het volgende topic over online kopen. Dan hoeven we daar geen discussie meer te voeren over wat wel of niet mag qua betaling. Dankzij de ACM is dat duidelijk genoeg.

Nijogeth
Berichten: 10517
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is de theorie dat als een winkel ideal en AfterPay aanbiedt, dat deze dan voldoet aan die 50%. Immers is er een optie waarbij 0% vooraf betaald wordt. Dan maakt het verder niet uit of een klant zelf niet de mogelijkheid heeft er gebruik van te maken (bijvoorbeeld door vaak moeilijk te doen bij AfterPay en daardoor dat niet meer mogen gebruiken), dat is dan aan de klant.

De praktijk lijkt mij uit te wijzen dat het niet aanbieden van achteraf betaling echter geen enkel probleem gaat zijn. Welke idioot gaat nu een webwinkel voor de rechter slepen omdat ie maximaal 50% vooraf wil betalen?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan wil ik de wijze woorden van mijn oom zaliger aanhalen:

'Betalen moet je toch'.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
22 aug 2024 19:50
rwolters schreef:
22 aug 2024 19:49
Als je het niet wilt koop je elders.
Helaas zijn er toch wel wat dorpen en gehuchten waar niet zo heel veel mogelijkheden zijn...
Nog niet zo lang geleden (praktisch: tot net voor Corona) had niemand er problemen mee om naar een supermarkt elders te rijden. Pas tijdens Corona zijn aankopen via webwinkels een grote opmars begonnen. En nu zou het opeens een probleem zijn en dat het alleen nog maar online kan?

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
22 aug 2024 19:51
rwolters schreef:
22 aug 2024 19:49
Moneyman schreef:
22 aug 2024 16:21

Dat is natuurlijk alleen waar als die onderlinge afspraak volledig vrijwillig tot stand komt. Het mag niet afgedwongen worden en dus ook niet in algemene voorwaarden zijn opgenomen.
Het is vrijwillig.
Onzin, natuurlijk.
Lekker selectief quoten ben je goed in….

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

Net 2 Olymp overhemden bij de P&C besteld. Mooie aanbieding, een restje uit de sale. Kon gewoon achteraf betalen, geen enkele check of wat dan ook. Was vorige keer ook geen probleem, netjes op tijd betaald. Maar ik had ook via Ideal of PayPal kunnen betalen. Deze keer haal ik ze in de winkel op. Weet niet of ik dan ter plekke kan betalen. Kan ze wel eventueel ter plekke terug brengen als er iets niet goed is, dat is wel zo makkelijk. Ben er dan toch.

De keuze 50% aanbetalen ben ik niet tegen gekomen. Maar ik houd me toch maar aan de wijze woorden van mijn oom zaliger: 'Betalen moet je toch'.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
02 sep 2024 21:56
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
Ik ga niet op uw verhaal in
Dat lag al in de lijn der verwachting. Eerder zat u er ook al naast waarna u na het weerleggen ineens over iets anders begon en ook weigerde antwoorden te geven.
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
maar in feite bevestigd u wat andere forumleden u al 7 pagina's lang proberen te vertellen maar u stelselmatig niet wilde zien.
In dat geval snapt u werkelijk niets van de gevoerde discussie. U kunt de opsomming lezen van de uitspraken wat in gedachte van bepaalde forumleden als waarheid gezien word dat lijnrecht tegenover de ACM staat.
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2024 21:15
Blijkbaar hebt u na de opmerking van J. Deltoer alsnog het licht gezien.
Een verkeerde gedachte.

Het wachten is op het volgende topic over online kopen. Dan hoeven we daar geen discussie meer te voeren over wat wel of niet mag qua betaling. Dankzij de ACM is dat duidelijk genoeg.
Ik geef toe dat ik niet alle weet maar ik heb niet, zoals u, de arrogantie om alles zo te draaien om maar gelijk te hebben.

Arizonakid
Berichten: 1236
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Arizonakid »

9 pagina’s geneuzel, petje weer eens af.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Arizonakid schreef:
03 sep 2024 15:19
9 pagina’s geneuzel, petje weer eens af.
En het is nog niet klaar, Neo gaat nog reageren op ikweetnietalles en Moneyman op Wolters.
Ik heb een extra grote familiezak chips in huis gehaald. Nootjes had ik nog.

Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Allemaal veel te veel zout. Ongezond.

NeoDutchio
Berichten: 12622
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2024 15:51
Arizonakid schreef:
03 sep 2024 15:19
9 pagina’s geneuzel, petje weer eens af.
En het is nog niet klaar, Neo gaat nog reageren op ikweetnietalles en Moneyman op Wolters.
Ik heb een extra grote familiezak chips in huis gehaald. Nootjes had ik nog.
Om te voorkomen dat de chips taai word kunt u het beste de zak dicht laten.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2024 15:51
En het is nog niet klaar, Neo gaat nog reageren op ikweetnietalles en Moneyman op Wolters.
Inschattingsfoutje dus... :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou.. ff afwachten nog...

@ Neo: Zolang u niet reageert op ikweetnietalles laat ik de zak dicht. Maar lijkt mij een illusie... kom op Neo, dat laat u toch niet over uw kant gaan wat iwna allemaal zegt... kom op, reageer!... je kunt het.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Arizonakid schreef:
03 sep 2024 15:19
9 pagina’s geneuzel, petje weer eens af.
Dat komt natuurlijk ook omdat de moderatie geen f*ck doet op dit forum. Alleen braaf op meldingen reageren en dan zonder verder te kijken dan hun neus lang is, de reactie verwijderen. Meer doen ze niet.

Moneyman
Berichten: 31101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
03 sep 2024 15:51
...en Moneyman op Wolters.
Haha nee joh. De moeite niet waard :lol:

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer een inschattingsfoutje... De economie zal niet op de chips van JD draaien als ik het zo bekijk.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch lijken de chips en nootjes van Deltoer effectiever dan de moderatie :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 22039
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2024 19:46
*Afterpay is kopen op krediet en hangen strenge voorwaarden aan.
Afterpay is volgens mij geen krediet. Afterpay biedt aan de verkoper aan om de vordering te kopen tegen een lagere vergoeding dan de verkoper met de koper heeft afgesproken. De verkoper kan regelen dat er aan de deur betaald wordt
Ik_weet_niet_alles schreef:
01 sep 2024 11:34
Blijkbaar vergeet u waarom de wet deze regels heeft opgenomen. Puur en alleen omdat er in het verleden veel faillissementen zijn geweest waarbij de consument volledig heeft aanbetaald en niets meer krijgt. Deze wet is opgenomen om de consument te beschermen, niet om verkopende partijen te plagen.
Je verwijst naar de 50% regel. Die is opgenomen omdat de consument een verrekenings- en opschortingsrecht heeft.
NeoDutchio schreef:
01 sep 2024 11:54
In dat geval kan het online kopen per direct afgeschaft worden aangezien er geen wettelijke manier is om te kunnen betalen.
AH stopt met pinnen aan de deur, niet omdat pinnen niet meer bestaat, maar omdat ze dat niet meer willen. Er kan overigens ook gewoon contant betaald worden en dat is een wettig betaalmiddel.
NeoDutchio schreef:
01 sep 2024 11:54
*Vooraf betalen moet in overleg. Even als voorbeeld, Bol heeft 13 miljoen klanten. Hoe kan je daar persoonlijke afspraken mee maken?
*In de voorwaarden zetten dat er vooraf betaald moet worden mag niet.
*50% aanbetalen is vergelijkbaar met afterpay. Kom je weer uit dat afterpay veel mensen in de problemen brengt en het hier om een krediet gaat. En ook al valt het niet onder de strikte wetgeving, het blijft krediet en lang niet iedereen mag hiervan gebruik maken.
Volgens mij zie je meer problemen dan dat er daadwerkelijk zijn.
Moneyman schreef:
01 sep 2024 13:33
We hebben al sinds 2001 (!) de Wet Koop op Afstand, die later is geïmplementeerd in het BW. Je stelling “ online kopen ligt gelijk aan offline kopen” slaat dus werkelijk nergens op.
De Wet Koop op Afstand is een implementatie wet die bepaald hoe het BW moet worden aangepast. Inmiddels is de Wet Koop op Afstand vervangen door de Wet Consumentenrechten.
Moneyman schreef:
02 sep 2024 16:38
Het is ook uitermate logisch dat dat geschreven wordt, want het vloeit rechtstreeks voort uit de wet.
Nee, de tekst is onjuist en ook al door mij weerlegt.

- Dat een afspraak onderling wordt gesloten, maakt niet dat dat het betreffende beding geen algemene voorwaarden is.
- Een afspraak dat er 100% vooruitbetaald wordt verplicht tot vooruitbetaling van 100%.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De zak gaat nu open.

Gesloten